Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

Dziś: 2018-01-22 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
 
Wywiad tygodnia

pod redakcją Weroniki Szatkowskiej
„Udostępniamy osobom zatrudnionym w Grupie Raben możliwość uczestniczenia w wolontariacie, który zmienia lokalną rzeczywistość.”
Wywiad tygodnia zdjecie 1
Marta Szymborska
Rozmowa z Panią Martą Szymborską - absolwentką filologii polskiej oraz europejskiej komunikacji społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W 2010 roku Pani Marta ukończyła podyplomowe studium PR oraz studia doktoranckie. Brała również dział w Akademii Menedżerów CSR. W Grupie Raben pełni funkcję Lidera CSR.

M.M.: Ostatnio rozmawiałyśmy kilka lat temu. Od tamtego czasu wiele się wydarzyło. Czy okres ten, mimo zawirowań na rynku światowym,  okazał się dla Grupy Raben pomyślny?

Marta Szymborska: Od czasu naszej ostatniej rozmowy Grupa Raben znacznie się rozrosła. Rozwijamy się bowiem zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia. Największe dokonało się w 2011 roku, gdy w skład Grupy Raben weszła firma Wincanton i jej niemiecka sieć drogowa oraz spółki zlokalizowane w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji. Najnowszym „nabytkiem” jest niemiecka Grupa Balter. Transakcja oczekuje jeszcze na ostateczną aprobatę urzędu antymonopolowego.
Rozbudowa sieci dystrybucji wpływa w znaczący sposób przyczyniają się do zwiększenia efektywności procesów.
Inwestujemy w nowe, ekologiczne obiekty. Tylko w 2014 roku oddaliśmy do użytki 70 000 m2 nowej powierzchni magazynowej. Wszystkie nowe obiekty posiadają rozwiązania pozwalające na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, gazu i wody, m.in:
* posiadają wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła,
* oświetlenie typu LED,
* świetliki zapewniające dostęp do naturalnego światła,
* nowoczesne promienniki gazowe służące do ogrzewania.
Innowacyjność obiektów przekłada się bezpośrednio na jakość usług oraz na korzyści dla Klientów, bowiem optymalizuje procesy i zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo towarów.

M.M.: W styczniu bieżącego roku Grupa Raben zorganizowała dla swoich pracowników pierwszy ogólnopolski konkurs dla użytkowników wózków widłowych „Tańczący z paletami”. Skąd pomysł na takie przedsięwzięcie?

M. Sz.: Bezwzględnie najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników. Jest to jeden, pierwszy, z naszych pięciu celów (priorytetów) CSR. Aby wzmocnić przekaz i uświadomić przewagę precyzji nad prędkością, konkurs składa się z 2 elementów: 1,5 h szkolenia z zasad bezpiecznego poruszania się po magazynie wózkiem widłowym oraz testu pisemnego z wiedzy przedstawionej podczas szkolenia, a także konkursu - przejazdu z paletami i innymi niespodziankami (np. piłką umieszczoną na widłach).
Część teoretyczna przypomina kluczowe elementy, w tym, by:
* z wysokim ładunkiem jeździć tyłem
* zapinać pasy bezpieczeństwa
* w trakcie wywrotki pozostać w wózku
* kończąc pracę wyjmować kluczyki ze stacyjki
* nie przekraczać dopuszczalnych prędkości.
Pierwotnie inicjatywą były objęte magazyny logistyki kontaktowej. Jednak konkurs cieszył się uznaniem operatorów wózków widłowych i dotarły do nas sygnały, że należy uruchomić również edycję przeznaczoną dla magazynów przeładunkowych. II edycja konkursu o „Kryształową paletę” ruszyła 7 maja.

M.M.: Prowadzicie wielopłaszczyznowy dialog ze swoimi Klientami…

M. Sz.: Aby spełniać oczekiwania rynku, coraz więcej firm bada satysfakcję swoich klientów. Zadowolenie odbiorców usług przekłada się często na ponowne skorzystanie z usług lub większą lojalność. Analizy pokazują bowiem, że firmy, które osiągają długoterminowy wzrost zysków, mają dwa razy wyższy wskaźnik NPS (wskaźnik rekomendacji) od przeciętnych przedsiębiorstw.
Grupa Raben od wielu lat prowadzi dialog z Klientami. Pyta ich zarówno o zadowolenie z usług, jak również o oczekiwania wobec działań społecznie odpowiedzialnych. Wyniki ankiety przeprowadzonej w firmie Fresh Logistics pokazały, że Klienci zauważają, iż społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi priorytet dla ich dostawcy usług logistycznych.
94% badanych uważa, że przedsiębiorstwo Fresh Logistics jest społecznie odpowiedzialne.
91% respondentów uznało, że ich operator logistyczny wspiera inicjatywy lokalne.
Aż 97% sądzi, że wspomniana firma dba o środowisko, a 99% Klientów uznaje pracowników firmy Fresh Logistics za działających w zgodzie z etyką.
Niezmiennie też od lat przekazujemy w imieniu Klientów, którzy wzięli udział w badaniu satysfakcji, 1 euro za każdy wypełniony kwestionariusz na wspieranie bezpieczeństwa drogowego najmłodszych pasażerów.  Robimy to za sprawą Ogólnopolskiej Inspekcji Fotelików, promującej poprawne przewożenie dzieci w fotelikach samochodowych. Tylko w zeszłym roku pokazy i instruktaże dla rodziców miały miejsce w 14 miastach Polski.
M.M.:    Działania podejmowane przez Grupę Raben w zakresie CSR ciągle się powiększają. Co jeszcze planujecie w drugiej połowie 2015 r.?
M. Sz.: Planujemy wydanie pierwszego raportu społecznego, w którym nie tylko pochwalimy się naszym pozytywnym wpływem na otoczenie, ale pokażemy również elementy, które będziemy w przyszłości usprawniać. Będzie to jeden z pierwszych raportów w Polsce i pierwszy w branży wydany w zgodzie  z najnowszymi wytycznymi GRI G4.
W tym roku będziemy również przeprowadzać konsultacje z lokalną społecznością, w ramach standardu AA1000. Chcemy bowiem wiedzieć, jak jeszcze możemy pozytywnie wpływać na otoczenie, ale także, co powinniśmy w tym zakresie udoskonalić.
Niezmiennie - od 2014 roku - będziemy rozwijać wolontariat pracowniczy. Udostępniamy osobom zatrudnionym w Grupie Raben możliwość uczestniczenia w wolontariacie, który zmienia lokalną rzeczywistość. Program Wykaż się inicjaTYwą pozwala na zrealizowanie potrzeb społeczności z miejscowości, w których prowadzimy działalność. Pracownik może zgłosić dowolną liczbę pomysłów. Najciekawszy projekt, wybrany przez lokalną komisję, otrzymuje wsparcie finansowe. W 2014 roku zostały zgłoszone 44 pomysły. Na realizację zwycięskich projektów, udoskonalających lokalną przestrzeń, przeznaczono w 2014 roku niemal 45 000 zł.

M.M.: Spółka wciąż się rozwija, powiększa swoje zasoby. Na co obecnie kładziony jest największy nacisk?

M. Sz.: Bacznie obserwujemy rynek, modyfikując nasze usługi i procesy. Wszystkie opracowania wskazują dynamiczny rozwój e-handu, dlatego rozwijamy usługę logistyczną dla branży e-commerce.
Wszystkie nasze produkty mają na celu zwiększenie przewagi konkurencyjnej naszych Klientów. Tym kierowaliśmy się tworząc usługę ultraFresh, która jest dedykowanym systemem dostaw do sieci handlowych w obniżonej temperaturze od 0 do 2 st. C. Ze względu na „ultra” krótki termin przydatności do spożycia przewożonych towarów,  zarówno dostawy, jak i odbiory realizowane są 7 dni w tygodniu. Wśród przewożonych produktów znajdują się: świeże ryby, drób oraz mięso w opakowaniach typu MAP. Klienci Fresh Logistics zauważają, że za sprawą usługi ultraFresh ich produkty stają bardziej konkurencyjne w stosunku do ofert największych rynkowych graczy. W przypadku świeżych produktów sieci wymagają codziennych dostaw. Realizacja małych, jednoasortymentowych wysyłek każdego dnia podnosi często koszty producentów. Dzięki usłudze ultraFresh środki, które nasi Klienci rezerwowali na rozbudowę infrastruktury transportowej, mogą teraz przeznaczyć na podniesienie mocy produkcyjnych.
Nowym produktem jest usługa Home Delivery, skierowana do firm, których odbiorcami przesyłek są osoby prywatne (kanał B2C). Skonstruowana jest w taki sposób, by na bieżąco informować odbiorcę o statusie dostawy, aby mógł swobodnie planować swój czas prywatny. A przecież to właśnie on jest współcześnie dobrem najbardziej deficytowym.

***

Poniżej mogą Państwo obejrzeć film "Tańczący z paletami":
 
 
11.05.2015
Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>

forum transportu www.forumtransportu.pl

Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis