Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

Dziś: 2018-01-22 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
 
Wywiad tygodnia

pod redakcją Weroniki Szatkowskiej
Klikaj i zarządzaj. Jak wyprzedzić konkurencję w roku 2015
Wywiad tygodnia zdjecie 1
Michał Bałakier
Rozmowa z Michałem Bałakierem, dyrektorem generalnym DKV Euro Service Polska.

Na co Pana zdaniem powinni postawić  przewoźnicy w 2015 r.?

O przewadze konkurencyjnej decyduje dziś umiejętność samodzielnego, szybkiego przetwarzania informacji. Wśród naszych klientów regularnie notujemy tarapaty finansowe i upadki firm, które więcej wysiłku ładują w cięcie kosztów niż w szukanie kontrahentów. Odpowiedź na ich problemy stanowią narzędzia informatyczne i outsourcing tych obszarów działania firmy, które nie stanowią kluczowej sfery jej działalności – np. monitoring floty, księgowość, łączne zarządzanie wydatkami w trasie, jak paliwo i opłaty drogowe.

Czyli oddać część usług na zewnątrz i problem z głowy?

To nie tak prosto. Zewnętrzny dostawca nie załatwi za firmę kwestii zarządzania transportem. Oferowanie narzędzi to jedno, a umiejętne korzystanie z nich to drugie. Wszyscy przewoźnicy mają dostęp do tych rozwiązań IT, ale niewielu poświęca chwilę, aby nauczyć się z nich korzystać.

Jakie wsparcie proponuje w tym zakresie DKV?

Udostępniamy na przykład serwis pokazujący w czasie rzeczywistym ceny paliwa na stacjach i wskazujący najtańsze punkty na trasach, do tego kalkulator kosztów myta w zależności od kraju i typu transportu, monitoring online statusu zwrotu VAT z każdego kraju, itd. Plus platforma do generowania dowolnego typu analiz kosztowych. Jednak menedżer floty, który musi na spokojnie usiąść, zastanowić się, na jakich trasach będą jeździć pojazdy nie tylko dziś, ale też jutro. Sporządzić symulacje na podstawie planów firmy i wybrać najlepsze rozwiązanie – tak kosztowo, jak i terminowo. Jeśli rozliczaniem opłat i formalnościami zajmie się DKV, okazuje się, że wystarcza jedna osoba do ogarnięcia tych wszystkich wątków, a czas pracy księgowości skraca się np. o połowę.

Niedawno zadebiutowała nowa strona DKV. Czy to tylko zmiana szaty czy też nowe usługi online?

Stawiamy na synergię danych. Chcemy, żeby nasze narzędzia IT były ze sobą w pełni zintegrowane. Na przykład nowa faktura DKV w wersji elektronicznej, którą właśnie testujemy. Wystarczy kliknąć w dowolną pozycję, aby zobaczyć na mapie, gdzie dokonano płatności i poznać szczegóły transakcji.  Na tej zasadzie działa cały serwis eReporting DKV – możemy zarządzać wszystkim z poziomu strony www… sortować dane i rachunki, zamawiać czy blokować karty,  sprawdzać status zwrotu VAT, itd.

W jakim obszarze można najwięcej zyskać, delegując obsługę na zewnątrz?

Bardzo dobrze pokazuje to zjawisko rozliczanie opłat drogowych. Weźmy na przykład firmę, która podróżuje przez sześć krajów. Robi analizę, jakie metody rozliczeń gdzie są najtańsze i na tej podstawie rejestruje się w systemach. Rynków jest sporo i jak sobie tak powybiera tych operatorów, to zaczyna się robić ogrom dostawców. Do tego trzeba oddzielnie zamawiać urządzenia pokładowe, obrabiać kilkadziesiąt faktur miesięcznie, każda z innym terminem, a na koniec próbować od tego wszystkiego odliczyć VAT… Tak skomplikowany zabieg ma często dramatyczny finisz – wysokość opłat i sposoby rozliczeń się zmieniają i cała piramida oszczędności się wali. Nikt nie buduje jej od nowa, a podpisane umowy zostają. A przecież można przekazać np. obszar rozliczeń myta w ręce operatora kart, który jako duży partner oferuje korzystne upusty, no i bierze na siebie cały ciężar formalności. Tym samym uwalnia ręce firmie.
 
25.05.2015
Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>



Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis