Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

Dziś: 2018-01-22 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
forum transportu www.forumtransportu.pl
 
Wywiad tygodnia

pod redakcją Weroniki Szatkowskiej
WebEye – nowoczesne narzędzie do monitoringu pojazdów
Wywiad tygodnia zdjecie 1

WebEye – nowoczesne narzędzie do monitoringu pojazdów

WebEye reprezentuje nowoczesny monitoring pojazdów na bazie GPS. Dzięki ogromnemu rozwojowi trwającemu od dekady, usługi wychodzą ponad standardy tradycyjnych funkcji. Monitoring WebEye sprawia, że zarządzanie flotą pojazdów staje się jasne i klarowne.

Rozmowa z Panem Pawłem Wloczkiem – Country Managerem w firmie WebEyePolska

W. Sz.: WebEye reprezentuje nowoczesny monitoring pojazdów na bazie GPS. Dzięki ogromnemu rozwojowi trwającemu od dekady, usługi wychodzą ponad standardy tradycyjnych funkcji monitoringu. Co zmieniło się przez ten czas?


P. W.: Na początku przekornie odpowiem co się nie zmieniło – dla klientów cały czas priorytetową kwestią pozostają informacje o pozycji pojazdu oraz monitoring zużycia paliwa.

Na przestrzeni ostatnich lat ewoluował sam sposób pracy w firmach transportowych – wcześniej to kierowca zarządzał swoim czasem pracy i sam wyznaczał trasy przejazdu. Obecnie za całą logistykę realizacji zlecenia odpowiada dyspozytor: to on wyznacza kierowcę i pojazd do wykonania zadania oraz odpowiada za wybór odpowiedniej trasy, jak również wysyła wszystkie ustalenia na urządzenie telematyczne służące do komunikacji z kierowcą.

Kierowca przy wsparciu rozwiązania telematycznego wykonuje zlecenie przygotowane przez dyspozytora, a tym samym zostaje odciążony z potrzeby wyboru drogi i ustalania czasu przejazdu: może w pełni skoncentrować się na realizacji zlecenia. Profesjonalne systemy do zarządzania flotą gwarantują, że kierowcy w pełni wykorzystują swój czas pracy oraz ułatwiają dyspozytorowi zapobieganie przekroczeniu przez nich określonych na poziomie Unii Europejskiej godzin pracy. Oprócz wsparcia w kontroli czasu pracy, systemy telematyczne przyczyniają się do szybszego i bardziej wygodnego rozliczania delegacji – kierowca nie musi tego robić samodzielnie, ponieważ rozwiązanie robi to za niego.

Od 2-3 lat zauważamy, że na znaczeniu nabierają szkolenia kierowców z ekonomicznej jazdy – coraz częściej standardem staje się organizowanie ich przez przedsiębiorstwa w godzinach pracy. Równocześnie obserwujemy niespotykane dotąd na tę skalę zainteresowanie usługą Driving Style umożliwiającą analizę stylu jazdy. Jeszcze parę lat temu takie zagadnienia jak ecodriving czy styl jazdy nie spotykały się z zainteresowaniem firm. Obecnie, gdy przedsiębiorstwa coraz większą uwagę przykładają do kwestii oszczędności, usługa Driving Style staje się coraz bardziej popularna, ponieważ przyczynia się do wymiernych korzyści. Pozwala ona firmom na analizę stylu jazdy kierowcy, umożliwia wychwycenie błędów w sposobie prowadzenia samochodu, stanowi wsparcie w przygotowaniu porad i wskazówek dla osoby kierującej pojazdem – wszystkie te czynniki prowadzą do ograniczenia kosztów wynikających z błędów kierowców.

W. Sz.: W jaki sposób WebEye ułatwia zarządzanie flotą pojazdów?

P. W.: Rozwiązania telematyczne wspierają przedsiębiorstwa w optymalizacji procesów i kosztów związanych z transportem ładunków. Istotną kwestią jest także zapewnienie przez rozwiązania telematyczne lepszej komunikacji między firmą (dyspozytorem) a kierowcą pojazdu, dzięki urządzeniom zainstalowanym w pojeździe. Pozwalają one na osiągnięcie dostępu do istotnych informacji – kierowca może za ich pomocą m.in. raportować o zdarzeniach drogowych, otrzymywać ostrzeżenie o zbliżającym się końcu czasu pracy lub odpoczynku czy zostać poinformowany o zboczeniu z trasy. Takie rozwiązanie służy kierowcy również jako swoista baza danych zawierająca informacje o firmie, dla której realizuje zlecenie (w tym dane teleadresowe) oraz szczegóły zlecenia. Nasz system, dzięki zapewnieniu dyspozytorom stałego dostęp do informacji o czasie realizacji zlecenie oraz ewentualnych komplikacjach, pozwala na powiadomienie klienta o możliwych opóźnieniach w dostawie. Z tego wypływa jeszcze jedna zaleta tego typu rozwiązań – możliwość zapewnienia wysokiego poziomu obsługi klienta, a tym samym wzrost konkurencyjności jego firmy. Wgląd do informacji w czasie rzeczywistym umożliwia lepsze wykorzystanie zasobów, co z kolei przekłada się na możliwość zrealizowania większej liczby przesyłek oraz osiągnięcie większych zysków.

Rozwiązanie telematyczne WebEye zapewnia płynną komunikację między dyspozytorem, kierowcą oraz zleceniodawcą, jak również stanowi dobrą platformę do wymiany informacji między dyspozytorami i działem kadr. Jest również ogromnym wsparciem w osiągnięciu celu, na którym coraz bardziej zależy klientom, czyli zapewnieniu ekonomiki jazdy.

W. Sz.: WebEye zmniejsza zużycie paliwa flot samochodowych. Czy mógłby Pan powiedzieć coś więcej na ten temat?

P. W.: Z naszych obserwacji wynika, że średnio 50 proc. wszystkich wydatków firm transportowych stanowią wydatki na paliwo. Instalacja rozwiązania umożliwiającego mierzenie poziomu i zużycia paliwa jest w stanie obniżyć ponoszone koszty aż o 30 procent. Należy jednak zauważyć, że oprócz ograniczenia kosztów rozwiązania tego typu oferują również szereg ciekawych funkcjonalności takich jak m.in. alarmy informujące o anomaliach w odczycie wskaźników paliwowych czy czujniki mierzące temperaturę paliwa oraz kontrolujące jego jakość.

Część winy za niepotrzebnie wysoką ilość spalanego paliwa leży także w złym stylu jazdy kierowcy. Osiągnięcie optymalnego poziomu spalania paliwa możliwe jest jedynie wtedy, kiedy kierowca wie, jak prawidłowo kierować przypisany mu pojazd i wykorzystać oferowane przez niego funkcjonalności. W tym celu niezbędne jest przeszkolenie z jazdy na danym pojeździe, jak również wykorzystanie rozwiązań IT umożliwiających analizę stylu jazdy kierowcy, które gromadzą informacje o poprawnych i nieprawidłowych działaniach kierowcy podczas prowadzenia pojazdu. Usługa Driving Style, oferowana przez WebEye, umożliwia przeprowadzenie tego rodzaju analizy. Często zgłaszają się do nas firmy, które chociaż zainwestowały w nowe pojazdy spełniające normę EURO 5, nie odnotowują satysfakcjonujących wyników w obszarze spalania paliwa. Zamiast spalania spodziewanych 25 litrów na 100km, obserwują spalanie na poziomie 30-32 litry. Przy pomocy usługi Driving Style jesteśmy w stanie wyeliminować błędy kierowcy, które przyczyniają się do nieekonomicznej jazdy, generującej w skali miesiąca wydatki na poziomie 800 – 1200 PLN w odniesieniu do jednego pojazdu.

W. Sz.: Czy udzielacie Państwo darmowych porad?

P. W.: W WebEye Polska priorytetem jest dostarczanie klientom rozwiązań, które rzeczywiście rozwiązują ich problemy. Dlatego zanim nawiążemy współpracę z firmą transportową, zachęcamy ją do przeprowadzenia testów naszych rozwiązań. Test taki trwa około 30 dni i przez ten czas firma może liczyć na pełne wsparcie naszych ekspertów, a po jego zakończeniu klient otrzymuje kompletną dokumentację z okresu testu, jak również jego podsumowanie. Jesteśmy przekonani o wysokiej jakości naszego rozwiązania, dlatego podczas testów zachęcamy potencjalnego klienta do określenia problemu, który za pomocą naszego systemu zostanie rozwiązany. Taki test weryfikuje oferowane przez nas produkty i usługi oraz pomaga w podjęciu decyzji Klientowi. To właśnie w czasie testu Klient ma szansę zestawienia naszego rozwiązania z rozwiązaniami innych firm oraz przekonania się o wysokiej jakości systemu WebEye.

W. Sz.:  Kim są Państwa odbiorcy?

P. W.: Zazwyczaj są to firmy transportowe. Posiadamy również sporo klientów działających w branży budowlanej oraz FMCG. W naszym portfolio znajdują się zarówno rozwiązania dla dużych, jak również średnich i małych przedsiębiorstw – do każdej z tych grup kierujemy inny pakiet rozwiązań, który często skrojony jest pod kątem ich specyficznych potrzeb.

W. Sz.:  Jakie cele stawia Pan przed sobą jako Country Manager? Jakie ma Pan plany na przyszłość dotyczące firmy WebEye?

P. W.: W perspektywie długofalowej zależy mi na tym, żeby nasi Klienci postrzegali nas jako firmę, która oferuje wysokiej jakości rozwiązania umożliwiające rozwiązanie ich problemów w szeroko rozumianym obszarze zarządzania flotą oraz gwarantuje wsparcie wykwalifikowanych ekspertów. Istotną kwestią jest dla mnie również to, żeby nasza firma postrzegana była jako zaufany partner biznesowy. Wierzę, że zbudowanie takiego wizerunku jest możliwe, ponieważ mamy duże doświadczenie i świetnie wyszkolonych specjalistów. Z kolei dowodem na efektywność naszych rozwiązań jest nie tylko zadowolenie klientów, ale również wyniki różnego rodzaju konkursów i badań. Ich rezultaty jasno świadczą o tym, że nasze produkty wspierają firmy w rozwiązywaniu problemów m.in. w zakresie gospodarki paliwowej oraz ecodrivingu.

Ważny jest dla mnie dalszy rozwój firmy WebEye w Polsce. Obecnie posiadamy w Polsce dwa oddziały – w Krakowie od 2008 roku znajduje się główna siedziba naszej firmy, a w lutym tego roku otworzyliśmy nowy oddział w Poznaniu. Moją osobistą ambicją jest rozwój tych placówek, jak również dalsza ekspansja w Polsce.

W. Sz.: Monitoring pojazdów na bazie GPS to wyłącznie praca czy również wchodzi w Pański szereg zainteresowań?

P. W.: Mam to szczęście, że moja działalność zawodowa pokrywa się z moimi zainteresowaniami. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby dobrze wykonywać ten zawód bez odczuwania frajdy z codziennej pracy. Chcąc być na topie i móc rozwiązywać problemy firm w zakresie zarządzania flotą trzeba być na bieżąco i wiedzieć czym żyje branża. Dzięki temu możliwe jest rozwijanie produktów i usług oraz właściwe odpowiadanie na zapotrzebowanie rynku, jak również wyprzedzanie jego potrzeb.

W. Sz.: Czy satysfakcjonuje Pana dotychczasowy rozwój firmy?

P. W.: Jestem dumny z pozycji, którą na przestrzeni ostatnich lat udało nam się w Polsce osiągnąć. Realizujemy coraz więcej projektów, a nasza pozycja na rynku rośnie – znajdujemy się w czołówce firm oferujących systemy do zarządzania flotą. Wierzę, że w ciągu kilku najbliższych lat dalej będziemy umacniać naszą pozycję na rynku dostarczając wysokiej jakości rozwiązania telematyczne oraz know-how doświadczonych oraz świetnie wyszkolonych ekspertów.

22.04.2016 

Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>



Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis