Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

Dziś: 2018-01-22 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
forum transportu www.forumtransportu.pl
 
Wywiad tygodnia

pod redakcją Weroniki Szatkowskiej
ALBOR – obecnie w firmie ALBOR zatrudnionych jest blisko 100 osób. Jest to doświadczony zespół specjalistów
Wywiad tygodnia zdjecie 1
Bolesław Rafałko

ALBOR – obecnie w firmie ALBOR zatrudnionych jest blisko 100 osób. Jest to doświadczony zespół specjalistów, który zapewnia swoim klientom najwyższy poziom świadczonych usług. Serwis wyposażony jest w profesjonalny sprzęt - nowoczesne linie diagnostyczne i całą gamę narzędzi potrzebnych do prowadzenia nowoczesnego warsztatu.

Obok autoryzacji firmy MAN ALBOR posiada również autoryzację takich producentów jak: BPW, HALDEX, WABCO, KNORR, JOST, ORLANDI, GIGANT, WEBASTO, EBERSPACHER oraz producentów przyczep i naczep INTER-CARS i ZASŁAW. Rozmowa przeprowadzona zostala z Bolesławem Rafałko - szefem firmy.

W. S.: Nasz portal miał przyjemność przeprowadzać wywiad z Panem rok temu.

Co od tego czasu zmieniło się u Państwa w firmie?

B. R.: Wszystko płynie, jak mawiał pewien grecki filozof. W biznesie tak samo – kto stoi w miejscu, ten się cofa. Dlatego od ubiegłego roku zaszły istotne zmiany w naszej działalności. Zgodnie z zapowiedziami rozbudowaliśmy zarówno część biurową firmy, jak i dobudowaliśmy nowoczesną narzędziownię. Uzyskaliśmy najpierw certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001:2008, a później ponowną autoryzację MANa. Uprościliśmy też nazwę firmy – obecnie to ALBOR Bolesław Rafałko.

W. S.: Czy w Pańskiej firmie zwiększył się zakres działalności?

B. R.: Zakres działalności został ograniczony – zrezygnowaliśmy ze świadczenia usług transportowych. Pozostałe główne kierunki działalności dają stabilne fundamenty naszego biznesu. Zarówno serwis pojazdów ciężarowych, sprzedaż części i akcesoriów, jak i sprzedaż pojazdów używanych, odnotowują z roku na rok coraz to większe obroty, i utrzymują dobry wynik finansowy. Mamy natomiast w najbliższych planach rozwój dalszych działalności w ramach naszej firmy.

W. S.: Co to będzie?

 

B. R.: Za wcześnie o tym mówić, ale szykujemy się do otwarcia działalności komplementarnych do już prowadzonych. Nie chcę wyprzedzać wydarzeń, nie chcę też uprzedzać konkurencji, ale jeszcze w tym roku rozpoczniemy świadczenie nowych usług, a w przyszłym rozpoczniemy zupełnie nowy rodzaj aktywności. Proszę wybaczyć tajemniczość, ale tego wymaga obrana strategia – opowiem o szczegółach w przyszłym roku.

W. S.:  Czy rok 2015 był dla Pańskiej firmy korzystnym rokiem?

B. R.:  Oczywiście. Udało się zrealizować wszystkie zamierzenia, fizycznie rozbudować firmę, uzyskać certyfikaty i przejść audyty. Zatrudniliśmy kilku nowych pracowników, podobnie w tym roku kilku kolejnych, tworząc czasem zupełnie nowe stanowiska pracy. Otrzymaliśmy też cenne wyróżnienie – laur dziennika Puls Biznesu – Gazelę Biznesu 2015. Jest to obiektywny dowód naszego stałego i dynamicznego wzrostu, wystarczy spojrzeć w ranking dostępny na stronie internetowej, potwierdzający uzyskanie imponujących wyników finansowych.

W. S.: Proszę powiedzieć coś więcej o rozbudowie siedziby.

B. R.: Jak wyżej wspomniałem, rozbudowana została część biurowa naszej siedziby. Dzięki indywidualnemu projektowi zachowana została atrakcyjna bryła budynku, a w sposób niemal niezauważalny z zewnątrz uzyskano blisko 200 metrów kwadratowych dodatkowej powierzchni na piętrze. Nowe pomieszczenia pozwalają na wygodne i funkcjonalne rozlokowanie pracowników księgowości i administracji, a przede wszystkim dział sprzedaży pojazdów zyskał atrakcyjne i reprezentacyjne warunki do codziennej obsługi klientów.
Zrealizowana tuż później rozbudowa zaplecza warsztatowego i budynku narzędziowni zapewniły nowe i lepsze możliwości zarządzania wyposażeniem warsztatu, ułatwiając dodatkowo utrzymywanie porządku na zapleczu zakładu. Wprowadzony system korzystania z narzędziowni przez mechaników jest bardzo przejrzysty i intuicyjny, a uzyskany dodatkowy metraż pozwolił na znaczące doposażenie serwisu w nowoczesne, niestety często bardzo kosztowne specjalistyczne narzędzia i urządzenia.

W. S.: Udało się również uzyskać certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001:2008. Kiedy rozpoczęliście Państwo starania o certyfikat i jakie wymogi musieliście w związku z tym spełnić?

B. R.:  Starania rozpoczęliśmy rok wcześniej, chociaż trzeba uczciwie powiedzieć, że firma była, jest i będzie zarządzana z naciskiem na wysoką jakość obsługi klienta, niezależnie od uzyskanego certyfikatu. To co najważniejsze – nie tworzyliśmy niczego sztucznego. Wszystkie zapisy księgi jakości oraz każda przyjęta procedura tak naprawdę funkcjonowały w zakładzie w formie zwyczajowej, a przy okazji certyfikacji ISO zostały tylko zapisane i udokumentowane. Jest to istotne, ponieważ pracownicy nie musieli uczyć się nowości, byli już wdrożeni do stosowania przyjętych rozwiązań, co znacząco ułatwiło sam proces uzyskania certyfikatu.

W. S.: Co Panu ułatwia, a co utrudnia działalność zawodową?

B. R.: Trudne pytanie. Na pewno dużym wsparciem jest rodzina, z którą wspólnie prowadzimy ten biznes, żona, syn, zięć – wszyscy mają swój większy czy mniejszy udział w odnoszonych sukcesach. Nie mogę też narzekać na pracowników – to najważniejszy kapitał firmy, dzięki ich systematycznej pracy i nieustannie podnoszonym kwalifikacjom firma nadąża za zmianami, jakie niesie codzienność. O rzeczach irytujących nie warto tu mówić – gąszcz przepisów, zmieniające się jak w kalejdoskopie akty prawne, brak kultury w biznesie to tylko niektóre z nich, ale póki co – dajemy radę.

W. S.: Czy znajduje Pan jeszcze czas na „przyjemności”?

B. R.: Mówiąc szczerze, dopiero teraz go znajdujemy. Firma jest stabilna, ludzie zaangażowani w jej funkcjonowanie, kadra kierownicza w miarę samodzielna i zaufana, dlatego można trochę odsapnąć. Osobiście czas wolny poświęcam najchętniej żeglarstwu, podróżom lub działalności społecznej. Moim oczkiem w głowie jest też przydomowy ogród, któremu poświęcam dosłownie każdą wolną chwilę, nieustannie coś projektując i sadząc kolejne rośliny.

W. S.: Jakieś refleksje na podsumowanie wywiadu?

B. R.: W tym roku firma obchodziła jubileusz 25-lecia działalności. Z tej okazji zorganizowaliśmy uroczysty przemarsz ulicami miasta – w barwnym korowodzie poruszały się trzy ciągniki siodłowe w biało-czerwonych (narodowych) barwach, przystrojone okolicznościowym logo firmy i flagami umocowanymi na masztach na kształt husarii. Maszerował z nami zespół bębniarzy z sekcją dętą, nadając rytm i tworząc wesołą oprawę pochodu, a najliczniejsza grupa, czyli nasi pracownicy i my, rozdawaliśmy napotkanym przechodniom gadżety promujące bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz okolicznościowe suweniry. Świętując nasz jubileusz, w dniach 28-29 maja 2016 r. zorganizowaliśmy uroczystą galę z okazji 25 lat prowadzenia działalności. Blisko 150 osób, naszych pracowników wraz z życiowymi partnerami, przy udziale znamienitych gości z Posłem na Sejm RP Pawłem Suskim, Starostą Wałeckim Bogdanem Wankiewiczem i Wiceburmistrzem Wałcza Waldemarem Lechnikiem, przedstawicielami dyrekcji MAN Truck & Bus Polska, a także z przyjaciółmi i współpracownikami ALBORU, bawiło się w niesamowicie atrakcyjnej scenerii sal balowych Pałacu w Mierzęcinie. Liczne atrakcje, m.in. zabawy ruchowe, pokazy iluzjonisty, muzyka na żywo, improwizowane profesjonalne kasyno z okolicznościową walutą, a przy tym przepyszne i wykwintnie serwowane potrawy, były niewątpliwie nagrodą za wspólną pracę nad sukcesem firmy. W części oficjalnej doczekaliśmy się wzruszających życzeń i gratulacji oraz wielu pamiątkowych niespodzianek, za wszystkie serdecznie dziękujemy. Były to wzruszające chwile, dla których warto prowadzić własną działalność. Jestem przekonany, że nasza firma w doskonałej kondycji doczeka kolejnych jubileuszy. Zapraszamy do korzystania z naszych usług i śledzenia dalszych losów ALBORU.

2016-06-30

Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>



Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis