Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

Dziś: 2018-01-24 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
forum transportu www.forumtransportu.pl
 
Wywiad tygodnia

pod redakcją Weroniki Szatkowskiej
Plastikowa karta zniknie – ale nie z dnia na dzień
Wywiad tygodnia zdjecie 1
W. S.: Plastikowa karta paliwowa to dziś standard.  Jaka jest jej przyszłość?

M. B.:
Infrastruktura stworzona na potrzeby kart paliwowych jest bardzo rozbudowana i dlatego zapewne pozostaną one w użyciu jeszcze pewien czas. Już dziś karty są jednak często zastępowane smartfonami i chipami zbliżeniowymi. Tak się dzieje np. w przypadku pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Po okresie przejściowym, trwającym od trzech do siedmiu lat, tendencja ta na dobre się utrwali, jako dodatkowy sposób płatności.

W. S.: Co się wówczas stanie?

M. B.: Producenci pojazdów już pracują nad wyposażaniem samochodów w specjalne odbiorniki i przekaźniki. Pojazdy wjeżdżające na stacje paliw będą automatycznie rejestrowane i opłata za usługę będzie realizowana bez potrzeby podchodzenia do kasy.

W. S.: W jaki sposób DKV przygotowuje się na takie zmiany?

M. B.: Zależy nam na tym, aby nasi klienci mieli wybór. Dlatego w okresie przejściowym chcemy być niezależni od form płatności i mocno pracujemy nad tym na wielu poziomach.

W. S.: Jakiego rodzaju usług informatycznych domagają się dziś klienci?

M. B.:
Klienci chcą, abyśmy tak przygotowywali wszelkie dane, aby mogły być elastycznie ładowane do ich systemów komputerowych. W ostatnim czasie stanowi to centrum naszej uwagi, jeśli chodzi o rynek TSL.

W. S.: Na ile zmieni się w przyszłości rola operatora kart?

M. B.: Uważam, że nasza rola w przyszłości będzie coraz bardziej doradcza. Przede wszystkim będziemy budować usługi w oparciu o coraz bardziej aktualne dane: planowanie trasy na podstawie natężenia ruchu i cen paliwa na stacjach, alerty o obowiązkowej przerwie kierowcy, poziomy napełnienia zbiorników na olej napędowy, itp. W przyszłości właściciele stacji paliw czy poborcy  myta nie będą już musieli zwracać na te operacja osobistej uwagi, ponieważ wszystko będzie zautomatyzowane - system samodzielnie znajdzie rozwiązanie każdego problemu.

W. S.: Do tego potrzebne jest potężne zaplecze informatyczne…

M. B.:
Ten, kto będzie miał najlepszą sieć, zostanie liderem rynku. Dlatego też współpracujemy z operatorami innych platform w sprawach związanych z danymi i usługami. Chcemy udostępniać naszym klientom nowe informacje i aplikacje. W tym celu całkowicie przeprojektowujemy obecnie nasz system informatyczny i kładziemy podwaliny pod usprawnienie łączy z innymi platformami danych. Celem jest zarządzanie danymi w czasie rzeczywistym. Chcemy wykorzystywać wszystkie posiadane przez nas dane do wspierania naszych klientów, aby ich usługi były wydajniejsze, a co za tym idzie… tańsze.

W. S.: W ilu krajach DKV ma dziś swoje oddziały i ile nowych planujecie otworzyć?

M. B.: Jesteśmy reprezentowani przez własne oddziały w 12 krajach, najnowszy z nich został założony w Rosji. Mamy również 25 agencji partnerskich w 16 krajach. Obecnie planujemy wejście na rynki Gruzji, Azerbejdżanu i Kazachstanu  – to ważne kraje tranzytowe między Rosją i Turcją, z ogromnym potencjałem logistycznym. Działalność przygraniczna i międzynarodowa nadal pozostanie dla nas podstawowa. Jednak warto nadmienić, że około czterech lat temu zaczęliśmy koncentrować się również na działalności regionalnej na naszych głównych rynkach, takich jak Włochy, Francja i Polska. To między innymi w tych krajach obsługujemy zarówno rynek regionalny jak i międzynarodowy. Odnosimy tu duże sukcesy, i tak na przykład we Francji potroiliśmy nasz udział w rynku w ciągu ostatnich czterech lat, gdzie zanotowaliśmy pół miliarda euro przychodu z samych tylko opłat drogowych.

W. S.: Czyli Francja na czele?

M. B.: Aktualnie tak, ale równie mocną pozycję mamy także w Polsce. Warto wspomnieć także o Włoszech, które mocno podgoniły w ciągu ostatnich kilku lat. Widzimy także dwucyfrowe tempo wzrostu w krajach bałtyckich i innych krajach europejskich, jak np. Czechy.
Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>

forum transportu www.forumtransportu.pl

Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis