Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

Dziś: 2018-01-22 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
 
Wywiad tygodnia

pod redakcją Weroniki Szatkowskiej
Zakup nowego samochodu ciężarowego wiąże się często ze sporym wydatkiem
Wywiad tygodnia zdjecie 1
W. S.: Jakie pojazdy posiadacie Państwo w swojej ofercie? Dla kogo są one dedykowane?

Kamaz Polska:
W naszej ofercie znajdują się samochody dostawcze do 3,5 t marki Gazela oraz auta ciężarowe marki Kamaz z DMC od 12 do 41 ton. Zarówno Gazela jak i Kamaz występują w wielu opcjach napędowych i nadwoziowych. Podwozia samochodów są produkowane na Litwie natomiast zabudowa podwozi odbywa się już w Polsce i jest wykonywana zgodnie z wytycznymi klienta. Trzeba pamiętać, że podwozia Kamaz i Gaz to są nośniki różnych zabudów dlatego działamy w szerokim obszarze rynku. Największa gama pojazdów z pewnością jest dedykowana dla branży budowlanej i komunalnej, ale nie brakuje klientów przy zimowym utrzymaniu dróg, w straży pożarnej czy dystrybucji.

W. S.: Nowa jakość Kamaz to trzy filary Państwa nowych ciężarówek. Czy mogą je Państwo przybliżyć?

Kamaz Polska:
Prezentujemy trzy filary nowej jakości Kamaza, ponieważ - co chcemy bardzo mocno podkreślić - staje się on coraz mniej rosyjski, a coraz bardziej europejski.
Stosowane komponenty zachodnich marek, takich jak Bosch, ZF Friedrichshafen AG, Wabco, GWB - to już standard w ciężarówkach Kamaz. Co więcej, posiadają one zupełnie nowe, wysokoprężne silniki marki Cummins, spełniające rygorystyczne normy emisji spalin.
Jesteśmy pewni naszej jakości, a co za tym idzie mocno konkurencyjni. Oferujemy zmodernizowane, doskonałe technologicznie pojazdy w przystępnych cenach.

W. S.: Czy warto wybrać Kamaza?

Kamaz Polska:
Zakup nowego samochodu ciężarowego wiąże się często ze sporym wydatkiem. Bardzo często jest tak, że klienci szukają samochodów na tyle uniwersalnych, a w zasadzie tak wyspecjalizowanych, żeby można go było wykorzystać do różnych prac. Konkurencja na rynku usługowym i budowlanym jest na tyle duża, a stawki za usługi na tyle niskie, że bardzo ważnym czynnikiem jest nie tylko koszt zakupu pojazdu, ale również koszty związane z jego serwisem, eksploatacją i sama wytrzymałość techniczna. Unia Europejska wymusza na producentach samochodów ciągłe modernizacje ze względu na ochronę środowiska i bezpieczeństwo w ruchu drogowym, przez co samochody mają coraz więcej (wg mnie niepotrzebnej we wszystkich pojazdach) elektroniki i systemów bezpieczeństwa myślących za kierowcę, które (ze względu na warunki pracy) są zawodne a przez to bardzo kosztowne. Wiele można by powiedzieć o zaletach i wadach samochodów innych marek, ale wybierając Kamaza klient otrzymuje samochód najtańszy w zakupie, najtańszy w serwisie, a ze względu na europejski zespół napędowy Kamaz na pewno nie będzie droższy w eksploatacji niż inne marki – myślę tu głównie o zużyciu paliwa. Będzie przy tym samochodem mocnym technicznie z minimalną ilością wymaganej przepisami elektroniki. Czy warto więc wybrać Kamaza ? Zdecydowanie TAK.

W. S.: Korozja...Jak wygląda u Państwa ten temat jeśli chodzi o kabiny?

Kamaz Polska:
To już zapomniany temat, ale rozumiem to pytanie ponieważ Kamaz najczęściej kojarzy się z samochodem starym sprzed 20-u/ 30-u lat a więc często i zardzewiałym . Odwracając to pytanie to proszę mi pokazać 30-letni samochód zachodniej marki jeżdżący po naszych drogach   ? Żadne samochody tego nie wytrzymują więc „zardzewiały” Kamaz na drodze świadczy akurat na jego korzyść. Odpowiadając poważnie na to pytanie to Kamaz (i Gazela też) ma cynkowane nadwozia metodą pełnego zanurzenia (kataforeza), wiele elementów karoserii jak zderzak, błotniki, maska są wykonane z tworzywa więc nie ma co rdzewieć. Gwarancja na perforacje blach w np. gazeli wynosi 7 lat.

W. S.: Ostatnio na topie jest temat dbania o środowisko i powietrze. Co z europejskimi normami w zakresie emisji i czystości spalin? Czy Państwa pojazdy je spełniają?  

Kamaz Polska:
Tak jak wspomniałem o tym już nieco wcześniej Kamaz i Gaz (podobnie jak inne marki) muszą spełniać te same przepisy o ochronie środowiska czy bezpieczeństwie w ruchu drogowym aby mogły być produkowane i sprzedawane na naszym rynku. Jak najbardziej jestem zwolennikiem ekologii, ale w niektórych przypadkach to po prostu się nie sprawdza. Weźmy na przykład samochód dla straży pożarnej. Samochody te niejednokrotnie pracują w ciężkich warunkach terenowych i atmosferycznych. Czuła elektronika samochodów z silnikami Euro6 i z systemem recyrkulacji spalin EGR (wersje Euro 5 tego nie potrzebowały) powodują błędy w wypalaniu filtra DPF, co z kolei prowadzi do ograniczenia zakresu pracy silnika pojazdu. Ekologia jest bardzo ważna, ale zanieczyszczenia z pożaru oddadzą do atmosfery dużo więcej toksycznych związków niż jadący do pożaru wóz strażacki. W tym miejscu niezawodność sprzętu powinna być ważniejsza. Podobnie jest z samochodami zimowego utrzymania dróg. Proszę mi wierzyć, że elektronice nie służy również sól. Samochody stojące w korku na nieodśnieżonej drodze (bo pług nie dojechał) też będą bardziej zanieczyszczać nasze środowisko.   

W. S.: Jak wygląda u Państwa gwarancja?

Kamaz Polska:
Gwarancja jest rzeczą umowną z klientem. Mamy szereg dogodnych pakietów wśród których klient może wybrać zarówno długość gwarancji jak i jej zakres. Podstawowa gwarancja to dwa lata na cały pojazd bez limitu kilometrów w przypadku Kamaza i 3 lata w przypadku Gazeli (tutaj z limitem 150.000 km). W gwarancji mogą znaleźć się również przeglądy techniczne, naprawy czy assistance. Wszystko zależy dzisiaj od klienta.

W. S.: W jakich miejscach można serwisować samochód?

Kamaz Polska:
Z uwagi na komfort naszych Klientów stworzyliśmy sieć serwisową w całej Polsce. Na ten moment posiadamy 25 punktów serwisowych, w których można dokonać wszelkich napraw i przeglądów technicznych. Rozmieszczenie serwisów nie jest przypadkowe – zadbaliśmy o to, aby klient do najbliższego punktu nie miał nigdy dalej niż 100km.
Specjalnie dla naszych klientów, został uruchomiony również serwis lotny, który z powodzeniem funkcjonuje oraz daje możliwość wykonania okresowych przeglądów bez konieczności wizyty w serwisie.

W. S.: Mogą Państwo dodać coś więcej na temat Gazeli?

Kamaz Polska: Rodzina pojazdów Gazela od momentu wprowadzenia na rynek, cieszy się sporym zainteresowaniem. Naszymi klientami, są głównie przedstawiciele branży budowlanej i komunalnej, jednak możliwości dostosowania pojazdu do indywidualnych potrzeb odbiorców, są bardzo szerokie.
Prezentując pojazdy marki GAZ, z pewnością możemy użyć określenia: ergonomiczny, niezawodny, wytrzymały oraz niezwykle tani, jeżeli chodzi o jego eksploatacje. Najlepiej przekonać się samemu i odwiedzić najbliższego dealera.
 
2017-02-21
Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>



Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis