Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

forum transportu www.forumtransportu.pl
Dziś: 2017-12-16 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
 
Wywiad tygodnia

pod redakcją Weroniki Szatkowskiej
„Z optymizmem czekamy na drugie półrocze” Michał Bałakier, Dyrektor Generalny DKV Euro Service Polska
Wywiad tygodnia zdjecie 1
Michał Bałakier, Dyrektor Generalny DKV Euro Service Polska
FT: Panie Dyrektorze, jak rozwija się sytuacja w bieżącym roku obrotowym?  

M.B.: W porównaniu z rokiem ubiegłym obserwujemy wzrost na wszystkich najważniejszych rynkach. Jeśli chodzi o obrót generowany ze sprzedaży paliw, w Polsce udało nam się zwiększyć sprzedaż łącznie o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, w przypadku opłat drogowych wzrost wyniósł 3%, co stanowi nie najgorszy wynik. Wbrew prognozom ceny paliw są na tak samo niskim poziomie jak w zeszłym roku. Mimo to w odniesieniu do zwrotów podatku bezpośrednio powiązanych z cenami paliw udało się nam uzyskać całkiem niezłe wyniki. Podsumowując, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku nasze wyniki są bardzo dobre, co nastraja nas optymistycznie przed drugim półroczem.

FT: Czym jest spowodowany ten wzrost?

M.B.: W Polsce nasza sieć usługowa obejmuje już 4033 stacje, co świadczy o jej atrakcyjności. Ponadto z dobrym przyjęciem spotkała się nasza oferta tworzonych oddolnie tanich sieci.
W całej Europie bardzo dobrze rozwija się sprzedaż opłat drogowych. W tym zakresie wiele rynków wykazuje jeszcze znaczny potencjał wzrostowy. Od kwietnia jako pierwszy zagraniczny usługodawca możemy rozliczać opłaty drogowe w Chorwacji w systemie post paid. Równie ważnym czynnikiem jest znaczne obniżenie wskaźnika migracji klientów, co zawdzięczamy m.in. doskonałej jakości obsługi klienta. Potwierdziła to również nasza coroczna analiza poziomu zadowolenia klientów. 61,5% naszych klientów, tj. o 1,9% więcej niż w roku ubiegłym, poleciłoby nas innym. 
       
FT: Dominującym tematem w obszarze myta w 2016 roku było wprowadzenie nowego systemu opłat drogowych w Belgii. Czy rok 2017 miał swój kamień milowy pod tym względem?

M.B.: W przeciwieństwie do ubiegłego roku tym razem nie będzie wielkiego przełomu. Jednak w perspektywie średnio- oraz długoterminowej będziemy inwestować w kilka projektów, które zaprocentują dopiero w 2018 roku lub później. Zalicza się do nich na przykład nasza nowa struktura informatyczna, która zdecydowanie ułatwi wymianę informacji z partnerami handlowymi oraz zapewni nam dostęp do nowych segmentów działalności. Z tym są z kolei ściśle powiązane takie produkty jak planowane Cyfrowe Biuro Obsługi Klienta, które w przyszłości zastąpi dotychczasowe elektroniczne konto klienta i pozwoli zaoferować klientom wiele dodatkowych funkcji. Dzięki zintegrowanemu narzędziu Toll Online Manager będzie można szybko i łatwo zamawiać dodatkowe opcje rozliczania opłat drogowych w innych krajach. Jest to funkcja, która będzie miała ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku naszego urządzenia DKV BOX EUROPE. Przygotowania do wprowadzenia urządzenia pokładowego EETS idą pełną parą. Na początku 2018 roku na rynku pojawi się również urządzenie DKV BOX ITALIA. We Włoszech, gdzie 80% rodzimych przewoźników operuje na terenie własnego kraju, oznacza to, że wszyscy użytkownicy (w tym także międzynarodowi) po raz pierwszy będą mogli wybrać alternatywnego i niezależnego dostawcę usług rozliczania myta.
Ponadto planujemy rozszerzenie naszej oferty dla użytkowników pojazdów z napędem elektrycznym. Kolejną inwestycją w przyszłość będzie rozbudowa sieci w Eurazji na terenie krajów WNP. To pozwoli nam zwiększyć udział w dynamicznie rozwijającym się rynku transportu lądowego, którego wzrost jest również spowodowany boomem w handlu elektronicznym między Chinami a Europą.   

FT: Wygląda więc na to, że DKV Group ma doskonałą pozycję…

M.B.: Tak, mamy ugruntowaną pozycję na rynku, ale projekty, o których wspomniałem, nie dają gwarancji sukcesu. Poruszamy się w obszarze wyjątkowo silnej konkurencji i rywalizujemy z bardzo szybko rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Aby nasze inwestycje przyniosły wymierne korzyści, musimy być konsekwentni w dążeniu do wyznaczonych celów. A także każdorazowo upewniać się, że na produkty i usługi, które chcemy wprowadzić do naszej oferty, będzie zapotrzebowanie na rynku.

FT: W jaki sposób firma chce to osiągnąć?   
 
M.B.: Uwzględniając potrzeby klienta już na etapie opracowania produktu. Często zdarza się to już teraz. Jednak wraz z podejmowanymi działaniami musimy znacznie zintensyfikować i usystematyzować prowadzone badania rynkowe.

Panie Dyrektorze, dziękujemy za rozmowę.


Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>

forum transportu www.forumtransportu.pl

Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis