Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

Dziś: 2019-04-25 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu Aktualności Aktualności Nieodkryty potencjał – afrykański e-commerce szansą dla polskiego biznesu Forum transportu Nieodkryty potencjał – afrykański e-commerce szansą dla polskiego biznesu
forum transportu www.forumtransportu.pl
Spis wiadomości
Wiadomość:
Drogi w Polsce i Europie zdjecie Nieodkryty potencjał – afrykański e-commerce szansą dla polskiego biznesu (2019-04-14)


·         Około 30% mieszkańców Afryki ma dostęp zarówno do internetu i konta bankowego[1]. Mimo to, amerykańscy i brytyjscy przedsiębiorcy nie kierują oferty do tych 425 milionów potencjalnych konsumentów – 90 proc. z nich nie sprzedaje towarów do Afryki

·         Wartość afrykańskiego rynku e-commerce do 2025 ma wzrosnąć aż o 350 proc. i przekroczyć 75 miliardów dolarów[2]

·         To ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców z branż modowych, kosmetycznych, a także spożywczych

Afryka zaliczyła w XXI wieku najwyższy wzrost PKB ze wszystkich kontynentów. Od 2001 roku urosło ono o ponad 350 proc., osiągając aktualnie poziom niemal 3 bilionów dolarów[3]. Ponad 50 proc. wzrostu PKB jest związane z wydatkami konsumpcyjnymi[4].

Klasa średnia w Afryce, która do 2050 roku ma przekroczyć miliard osób i stanowić niemal połowę tamtejszego społeczeństwa[5], coraz mocniej korzysta z zachodnich dóbr. Tamtejsi konsumenci nie różnią się znacznie od europejskich czy amerykańskich – chcą mieć dostęp do możliwie jak najszerszej gamy produktów w dobrej jakości, cenie, a także z wygodną dostawą do domów. Najmocniej interesuje ich moda, produkty upiększające oraz produkty spożywcze. Często poszukują produkt niedostępnych w ich okolicy, dlatego coraz chętniej sięgają po zakupy zagraniczne.

Na rynku tak specyficznym jak afrykański, bardzo istotne jest poznanie charakterystyki klientów w konkretnych krajach. Na przykład większość kupujących online z Nigerii mieszka w stolicy kraju, Lagos, ich konsumenckie potrzeby nie różnią się zbytnio od europejskich. Z kolei w Wybrzeżu Kości Słoniowej są oni rozsiani po mniejszych miejscowościach i wsiach, szukają

głównie produktów niedostępnych w lokalnych sklepach – mówi Edwin Osiecki, Dyrektor, ds. Marketingu i Sprzedaży w DHL Express Poland.

Według Chrisa Folayana, prezesa MallforAfrica, największej platformy e-commerce w Afryce, jedynie 10 proc. detalistów z najbardziej znaczących światowych rynków decyduje się na sprzedaż swoich produktów w Afryce. Biorąc pod uwagę wzrosty tamtejszego rynku e-commerce, a także postępującą urbanizację, może okazać się to świetną okazją dla polskich e-przedsiębiorców chcących sprzedawać poza Polską. Za kilka lat wielkość obu rynków zbliży się na podobny poziom, ale niska penetracja rynku afrykańskiego czyni go znacznie bardziej atrakcyjnym. Przykładem pokazującym jak duże znaczenie zyskuje w Afryce handel online jest nigeryjska firma e-commerce Jumia – pierwsze afrykańskie przedsiębiorstwo, którego wartość przekroczyła miliard dolarów.

Jak ominąć przeszkody?

Przedsiębiorców powstrzymuje przed otworzeniem się na afrykański rynek obawa o problemy infrastrukturalne w Afryce, a także bariery kulturowe. Brakuje tam uniwersalnych systemów płatniczych, jedynie ¼ dróg jest utwardzana, bardzo często nawet w stolicach nie funkcjonuje system adresów. Są to przeszkody, które dla przedsiębiorców z sektora MŚP mogą wydawać się nie do przeskoczenia i praktycznie zamykać drogę do tamtejszego rynku e-commerce.

Na każdą z tych barier rozwiązania oferują operatorzy logistyczni, dysponujący własną, rozbudowaną infrastrukturą – zarówno jeśli chodzi o komunikację drogową, jak i lotniczą – która pozwala dostarczać przesyłki w najkrótszym możliwym terminie. Jest to bardzo istotne szczególnie w przypadku ekspresowych przesyłek zagranicznych, które klienci chcą otrzymać zazwyczaj już następnego dnia. Problemu nie stanowi również częsty brak adresów – w tym celu stawiane są specjalne punkty wygodnego odbioru, takie jak na przykład DHL Service Point. Najistotniejszym wsparciem ze strony firm logistycznych może okazać się jednak rozbudowany know-how, którym dysponują w zakresie transgranicznego e-commerce.

Rolą logistycznego partnera jest nie tylko zadbanie o samą logistykę dostarczenia przesyłki, ale również o podzielenie się z przedsiębiorcami swoją ekspercką wiedzą dotyczącą światowych rynków i odpowiednie dobranie ich do asortymentu i możliwości sprzedawcy. Kluczowa jest również wiedza z zakresu odpraw celnych. W DHL Express posiadamy własne agencje celne, dzięki czemu nasi klienci nie muszą martwić się kwestiami związanymi z ocleniem towarów w poszczególnych krajach – zaznacza Edwin Osiecki.




[1] Źródło: Statista Number of internet users in selected countries in Africa as of December 2017, by country

[2] Źródło: Dane McKinsey Global Institute

[3] Źródło: Statista Africa: gross domestic product (GDP) from 1995 to 2016

[4] Źródło: IMF World Economic Outlook Database

[5] Źródło: Global Economy and Development at Brookings The Unprecedented expansion of the global middle class


Cytuj wątek na forum dyskusyjnym
Ostatnio dodane wiadomości
Profesjonaliści z branży TSL po raz siódmy spotkają się w Warszawie: 5-7 listopada 2019
Regiony z 5 mln mkw. powierzchni biurowych
Szczeciński hurtowy oddział Specjał podwaja swoją powierzchnię
PEKAES rozwija sieć Agencji Celnych
Odliczamy do majówki (cz.1) Kierowco - patrz na znaki o zmiennej treści
Stanowisko Grupy LOTOS dot. wstrzymania dostaw ropy z Rosji


 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis Regulamin forum transportu reklama Polityka prywatności forum transportu reklama