Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

forum transportu www.forumtransportu.pl
Dziś: 2019-09-17 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu
forum transportu www.forumtransportu.pl
 
Wywiad tygodnia
Elmex: „Dołożymy wszelkich starań, aby każdy klient był zadowolony z naszych usług.”
Wywiad tygodnia zdjecie 1
Rozmowa z Panią Iloną Potok – Prezes firmy Elmex Logistics Group SP. z o.o., której siedziba zlokalizowana  jest w Swarzędzu przy ul. Wrzesińskiej 81.

M.M.: Elmex Logistics Group SP. z o.o. działa na rynku TSL od prawie 10 lat. Jak w tym czasie firma się rozwinęła?

Ilona Potok: Elmex Logistic Groupe Sp. z o.o. to profesjonalne przedsiębiorstwo zajmujące się transportem i spedycją, które swoją działalności rozpoczęło 02-09-2003 r. W ciągu 10 lat działalności  powiększyło swój tabor z kilku zestawów samochodów ciężarowych do 120 w chwili obecnej.  Profesjonalnym działaniem zdobywa nowych kontrahentów oraz opinię rzetelnego partnera o czym świadczy rzesza zadowolonych klientów oraz ciągły rozwój firmy. Zarówno udziałowcy firmy, którzy posiadają bogate doświadczenie w zarządzaniu firmą transportową zdobyte na przestrzeni lat, jak i profesjonalny, sukcesywnie powiększający się  zespół spedytorów,  biegle posługujących się językami obcymi, gwarantuje sprawną i rzetelną obsługę nawet najbardziej wymagających klientów. Również zatrudniani w firmie kierowcy posiadają długoletnie doświadczenie, zdobyte na drogach całej Europy co pozwalało i pozwala na sprawną obsługę przyjętych zleceń.
Jedną z głównych cech, która charakteryzuje firmę, jest szerokie doświadczenie i znajomość potrzeb branży, w ramach której funkcjonuje. Wiodącym profilem działalności oraz źródłem przychodów jest transport drogowy towarów, zarówno na terenie kraju, jak i Unii Europejskiej.

M.M.: Jakim taborem dysponujecie?


I.P.: Od kilku lat firma Elmex Logistic Groupe Sp. z o.o. dysponuje  nowoczesnym taborem samochodowym, spełniającym wszelkie normy bezpieczeństwa.  Samochody wyposażone są w satelitarny system lokalizacji pojazdów, który pozwala śledzić drogę  ładunku od miejsca załadunku aż do miejsca przeznaczenia. Kilkadziesiąt zestawów samochodowych, posiadających Koncesję na Transport Międzynarodowy wydaną przez Ministerstwo Transportu jest w stałym kontakcie z bazą, a w przerwach między kursami znajduje się pod czujnym okiem zespołu firmowych mechaników, dbających o dobrą kondycję całego taboru.

M.M.: A jak radził on sobie w trudnych warunkach minionej zimy?

I.P.: Biorąc pod uwagę, że mamy średnio zróżnicowany tabor samochodowy (posiadamy samochody ciężarowe marki Mercedes, Volvo, Iveco oraz Renault), to podczas zimy spisywał się on dobrze. Stosujemy dodatki do paliwa firmy XXX, które zwiększają odporność na niskie temperatury powietrza, a ponadto oczyszczają układ paliwowy z wody i parafiny. Nie zdarzały się więc postoje samochodów spowodowane srogimi mrozami, zwłaszcza, że ostatnia zima trwała dość długo.

M.M.: Zajmujecie się transportem międzynarodowym. Do jakich krajów?

I.P.: Przede wszystkim Niemcy oraz kraje Benelux-u i trochę Francja. Ale 90% naszych przewozów odbywa sie do i z Niemiec. Nie ma co ukrywać, że Niemcy są w chwili obecnej najważniejszym klientem bussinesowym naszego kraju, a i my jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla naszego zachodniego sąsiada. Nasi klienci to firmy produkujące lub handlujące właśnie dla i z Niemcami i największa masa towarów przewożona jest właśnie tam. Oprócz tego atutem jest bliskość naszych krajów, powodująca szybkie powroty aut do bazy w celu uzupełnienia paliwa, co przy cenach paliw na stacjach europejskich stanowi niebagatelną oszczędność. Poza tym geograficznie Niemcy są krajem nizinnym, auta nie muszą "wspinać się" po górach, przez co mają mniejsze spalanie paliwa. Mamy również doskonale połączenie z Niemcami poprzez dokończenie autostrady A2 do samego Poznania, co jeszcze bardziej polepszyło jakość usług naszej firmy.

M.M.: Ilu pracowników zatrudniacie?

I.P.: Elmex Logistic Groupe Sp z o.o. jest średnim przedsiębiorstwem, które zatrudnia – dane z końca lipca 2013 - 179 osób. W firmie nie działają związki zawodowe.

M.M.: W Pani firmie taborem kierują tylko mężczyźni czy też kobiety również się zdarzają?
 
I.P.: Na chwilę obecną nie mamy zatrudnionej kobiety na stanowisku kierowcy, ale wcześniej zdarzało się, że u nas pracowały. Przy zatrudnianiu kierowcy nie posiadamy wymogu, że musi to być mężczyzna, jednakże nie ukrywamy, że etat kierowcy też wymaga siły fizycznej, choćby przy zabezpieczaniu ładunku lub zmiany koła. Dlatego zawód kierowcy międzynarodowego uznany jest przede wszystkim za męskie zajęcie.

M.M.: Odpowiednie i wielopłaszczyznowe zabezpieczenie ładunku to - zdaniem Pani Prezes – w dzisiejszych czasach poważny problem?


I.P: Odpowiednie zabezpieczenie ładunku w dzisiejszych czasach to bardzo ważna rzecz. Nie dopilnowanie tego może stwarzać poważne zagrożenie nie tylko dla samochodu, który przewozi ładunek, ale również dla kierowcy, jak i innych uczestników ruchu. W naszej firmie stosujemy szereg zabezpieczeń ładunków. W zależności od przewożonego towaru stosujemy następujące zabezpieczenia:
 
- poziome, czyli maty antypoślizgowe różnej grubości, progi na burtach naczepy,
 
- pionowe, takie jak: deski aluminiowe, deski poprzeczne (stopbar),
 
- skośne, pasy podtrzymujące ładunek o odporności 500dan, minimum 16 szt. na auto.
 
W naszej firmie kierowcy są szczególnie uczuleni na zabezpieczenie ładunku, gdyż uświadamiamy ich, jakie mogą być konsekwencje nie dopilnowania właściwego zabezpieczenia.

M.M.: Kto może zostać Waszym klientem?


I.P.: Naszym klientem może zostać niemal każda firma, która importuje bądź eksportuje swoje dobra za nasza zachodnią granicę. Zgodnie ze starą maksymą: "Klient nasz pan" naszym klientem może zostać koncern o europejskim, ba!, nawet światowym zasięgu, ale również mała firma która wysyła np. jedną ciężarówkę towaru miesięcznie i każdy z nich zostanie obsłużony z najwyższą starannością. Dołożymy wszelkich starań, aby każdy klient był zadowolony z naszych usług. Jesteśmy otwarci zarówno na duże, jak i małe firmy eksportujące, importujące, handlujące, produkujące itp.

M.M.:  Czy wszyscy Wasi klienci płacą za usługi w terminie?

I.P.:
Na rynku transportowym, jak już mówiłam, istniejemy już od prawie dziesięciu lat. Przez ten czas zdobyliśmy doświadczenie, które pomaga nam eliminować dłużników. Najprostsze rozwiązanie bywają najbardziej skuteczne, by ustrzec się przed nieuczciwymi kontrahentami i przeterminowanymi należnościami. Właściwa dokumentacja jest podstawowym narzędziem do walki z nierzetelnymi partnerami. Gromadzimy wszelkie dokumenty potwierdzające wykonanie usługi (WZ, CMR itp.) Korzystamy z usług sprawdzonych i sprawnie funkcjonujących firm takich jak: „Egzekucja S.C.”, „Dun and Bradstreet”, „Krajowy Rejestr Długów”, „Rzetelny Przewoźnik” które pomagają nam w weryfikacji przedsiębiorstw, z którymi aktualnie współpracujemy bądź też planujemy podjąć współpracę. Jeżeli kontrahent zwleka z zapłatą naszych należności, możliwie szybko podejmujemy procedurę windykacyjną. Czas odgrywa tutaj ważną rolę, ponieważ im szybciej upomnimy się o naszą płatność, tym większe szanse, że zostanie ona zapłacona bez konieczności podejmowania czynności prawnych.

M.M.: Ochrona środowiska, kampanie społeczne czy to ważny element życia spółki?

 
I.P.: Nowe przepisy Unii Europejskiej stały się dla nas jak i dla wielu firm motywatorem do dbania o środowisko. Wymaganie dotyczące dokumentów i zapisów są określone w Księdze Zintegrowanego Systemu Zarządzanie oraz w procedurze PS-3.0.0 Zarządzanie środowiskowe. Recycling śmieci, zasady ekonomicznej jazdy, a także polityka jakości i środowiskowa zostały wdrożone do naszej firmy już dawno temu, jednak stale poddawane są udoskonaleniom. W firmie prowadzone są działania, w tym szkolenia, mające na celu zapewnienie niezbędnych kompetencji pracowników, posiadających wpływ na zgodność usługi z wymaganiami oraz wykonujących pracę mogącą mieć wpływ na środowisko.
Każdy pracownik wie, jakie zadania i odpowiedzialność zostały mu wyznaczone w ramach systemu oraz jak jego praca wpływa na środowisko. System Zarządzania środowiskowego, oparty na wymaganiach normy ISO 14001, ma na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko, w tym również racjonalne zużywanie zasobów naturalnych oraz zapewnienie spełnienia przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska. W trakcie wykonywania naszej pracy pamiętamy o tym, aby racjonalnie zużywać paliwo, a także zapobiegać zanieczyszczeniu środowiska poprzez ograniczanie emisji spalin.
Negatywny wpływ na środowisko zmniejszamy również, gdy jeździmy ekonomicznie i optymalną drogą, kiedy usuwamy wszelkie usterki w pojazdach mające wpływ na zwiększenie zużycia płynów szkodliwych dla środowiska, wszelkie odpady umieszczamy w specjalnie oznaczonych pojemnikach, a materiały eksploatacyjne (zużyte tusze, tonery do drukarek) oddajemy do utylizacji.
Kampanie społeczne to zjawisko na świecie znane i wykorzystywane już od dawna, to niezwykle ważne i cenne narzędzie komunikacji społecznej. Jako firma transportowa nie skupiamy się tylko i wyłącznie na wynikach finansowych, ale angażujemy się w projekty społeczne osadzone w realiach dzisiejszej społeczności. W listopadzie ubiegłego roku otrzymaliśmy Certyfikat Dobroczynności za wsparcie finansowe leczenia i rehabilitacji podopiecznego Fundacji „Zdążyć z Pomocą”.

M.M.: 2013 to dobry rok dla działalności transportowej i spedycyjnej?

I.P.: Rok 2013 jest zdecydowanie lepszy od poprzednich lat, które były pod silnym wpływem kryzysu światowego i niestabilnej sytuacji gospodarczej w całej Europie. W chwili obecnej warunki zewnętrzne dla przedsiębiorstwa takiego jak nasze są idealne. Mówię tutaj o cenach paliw oraz kursach walut. Oprócz tego klienci poczuli w tym roku "wiatr w plecy" i sprzedaż ruszyła na wysokim poziomie. Widmo kryzysu powoli odchodzi znad Europy i świata i czuć, że sytuacja gospodarcza poprawiła się nie tylko w naszym kraju. Patrzę optymistycznie w przyszłość, mamy za sobą półmetek tego dobrego roku i myślę, że ten progres jest już dobrą tendencją nie tylko w naszej branży.

01.09.2013
Czytaj poprzednie wywiady:
Pokaż wszystkie >>>

forum transportu www.forumtransportu.pl

Najczęściej czytane:



 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis Regulamin forum transportu reklama Polityka prywatności forum transportu reklama