Portal www.forumtransportu.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (tzw. cookies), czyli małch plików umieszczanych lokalnie na komputerze użtkownika, w trakcie przeglądania stron www. Ciasteczka używane są do zapisywania informacji w celach funkcjonalnych. Każdy użytkownik może sam decydować tym, w jaki sposób cookies zapisywane są na jego komputerze. Pozwalają a to ustawienia/preferencje definiowane w ustawieniach każdej przeglądarki. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie cookies z portalu www.forumtransportu.pl.

forum transportu www.forumtransportu.pl
Dziś: 2019-07-19 RSS forum transportu 
forum transportu forumtransportu transportoweforum transportu forumforum transportu oferty pracyforum transportu giełdada sprzętuforum transportu baza katalog firmforum transportu giełda ładunkówforum transportu e-sklepy esklepyforum transportu to i owoforum transportu bank baza wiedzy
Strona główna Forum Strona główna Forum transportu Aktualności Aktualności Scania napędzana LNG przejeżdża najdłuższą trasę w historii Forum transportu Scania napędzana LNG przejeżdża najdłuższą trasę w historii
Spis wiadomości
Wiadomość:
Drogi w Polsce i Europie zdjecie Scania napędzana LNG przejeżdża najdłuższą trasę w historii (2019-07-08)

Kierowcy firmy Wojtex Transport mieli wiele wątpliwości, gdy wyruszali nowym pojazdem Scania R410 napędzanym LNG z siedziby firmy niedaleko Białegostoku w trasę do Hiszpanii. 10 dni i 7822 km później pojazd z sukcesem wrócił do bazy po pokonaniu najdłuższej w historii regularnej trasy transportowej z wykorzystaniem skroplonego gazu jako paliwa.

 

To ja pierwszy przyznałem, że to bardzo ryzykowna decyzja. Dzięki tej trasie pokazaliśmy, że realizacja tego typu transportów przez Europę jest jak najbardziej możliwa. Dopiero teraz naprawdę wierzę, że to paliwo przyszłości – przyznaje Wojciech Kusnerz, właściciel firmy Wojtex Transport.

 

Historyczna trasa

 

Decyzję o rozpoczęciu tego pionierskiego przedsięwzięcia transportowego podjęto po wielu przygotowaniach, jakimi zajął się Kamil Filipowicz, kierownik floty.
Po przewertowaniu map, obliczeniu odległości i zużycia paliwa oraz rozmowach
z kilkoma stacjami napełniania gazem plan na pierwszą długą trasę był gotowy.
I rzeczywiście – niemal wszystko poszło zgodnie z planem – odbyły się przewidziane postoje na tankowanie w drodze na południe w Niemczech, Belgii, Francji i Hiszpanii.

 

Podczas pierwszej trasy planowaliśmy tankować paliwo w Rennes w Bretanii, ale okazało się, że w adresie był błąd. Skierowaliśmy się więc 50 km na zachód, do Gaël. Jedynym problemem podczas tego przejazdu było to, że stacja w Montélimarin na południu Francji była zamknięta, gdy do niej dotarliśmy i musieliśmy zaryzykować dalszą jazdę do Hiszpanii. Do tamtej chwili pojazd przejechał 930 km na jednym zbiorniku paliwa. Okazało się, że zostało nam wtedy jeszcze 20 proc. gazu – dodaje Łukasz Kubicki kierownik floty Wojtex Transport.

 

W trakcie tego przejazdu kierowcy zdobyli cenne doświadczenie, okazało się na przykład, że ceny paliw na mijanych stacjach różniły się nawet o 40 proc., a techniki tankowania w każdym kraju były odmienne.

 

Jesteśmy bardzo zadowoleni, a pojazd jest po prostu świetny. I jeszcze to niskie zużycie paliwa! W trakcie pierwszego długiego przejazdu wyniosło ono średnio
22,8 kg na 100 km, a na ostatnim odcinku naszej trasy z Berlina do Białegostoku zeszliśmy do 22,3 kg na 100 km
– podkreśla Kamil Zieliński, kierowca Wojtex Transport.

 

W drodze na południe naczepa-chłodnia została załadowana trawą przeznaczoną na trawniki, a następnie we Francji – herbatnikami, z docelowym adresem w Hiszpanii. Znalezienie ładunków w Hiszpanii na podróż powrotną jest znacznie prostsze
– kierowcy wracali do domu pojazdem wypełnionym po brzegi pomarańczami, morelami, brzoskwiniami i jagodami.

Hiszpania to cel numer jeden

 

Przez wiele lat firma Wojtex Transport skupiała się niemal wyłącznie na transportach do Rosji. Dopiero po nałożeniu sankcji doszło do konieczności zmiany tras. Obecnie
z Hiszpanii wychodzi trzy czwarte jej transportów w kierunku północnym
– z dostawami do Polski i Białorusi.

 

Nasza flota składała się wcześniej z 30 pojazdów ciężarowych, ale gdy rosyjski biznes zamknął się na nas, musieliśmy dokonać modernizacji, aby móc jeździć po Unii Europejskiej. Obecnie mamy 18 pojazdów, prawie wszystkie z nich spełniają normę Euro 6 – wyjaśnia Wojciech Kusnerz.

 

Nowe wyzwania

 

Obecnie pojazd jednorazowo pokonał już nawet dłuższą trasę – o długości ponad
10 tys. km.

 

W naszym poprzednim pojeździe plecy bolały już po czterech i pół godziny, Scania nowej generacji jest znacznie wygodniejsza. Chciałbym serdecznie podziękować inżynierom Scania. Pierwsza rzecz, którą widać od razu, to fakt, jak cichy jest ten pojazd. Gdy Kamil siedział za kółkiem, ja przysypiałem, bo myślałem, że stoimy. Agregat chłodniczy pracował głośniej niż sam silnik – dodaje Łukasz Kubicki.

 

Chętnie podzielimy się naszymi dobrymi doświadczeniami. W ten sposób możemy zachęcić do budowy większej liczby stacji napełniania gazem. Przejście z oleju napędowego na gaz płynny z pewnością nastąpi, to tylko kwestia czasu
– podsumowuje Wojciech Kusnerz.


Cytuj wątek na forum dyskusyjnym
Ostatnio dodane wiadomości
Grupa ID Logistics stawia na certyfikaty jakości
Dachser Polska rozwija biznes i oddziały
Wolny handel między UE a państwami Mercosur szansą dla przedsiębiorców e-commerce
Odejście od paliw kopalnych albo groźna zmiana klimatu – ONZ ostrzega
Jak nie zostać oszukanym podczas kupna sprzętu ciężkiego?
Logistyka ekskluzywnych alkoholi - JF Hillebrand o dostawie jednych z najdroższych whisky i rumu na świecie


 

forum transportu Strona główna forum transportu strona główna Katalog firm forum transportu katalog firm Katalog stron forum transportu katalog stron Giełda sprzętu forum transportu giełda sprzętu Giełdy ładunków forum transportu giełda ładunków Oferty pracy forum transportu oferty pracy Forum forum transportu Forum Wiadomości forum transportu aktualności wiadomości
Kalendarium forum transportu kalendarium targi szkolenia Ranking sklepów forum transportu ranking sklepów zakupy online forum transportu zakupy online Porady ekspertów forum transportu drogi w Polsce i Europie Dobrze zjeść forum transportu Dobrze zjeść Nowości wydawnicze forum transportu Nowości wydawnicze Baza wiedzy forum transportu baza wiedzy To i owo forum transportu to i owo Reklama forum transportu reklama Kontakt forum transportu kontakt Partnerzy forum transportu partnerzy TM Serwis forum transportu TM Serwis Regulamin forum transportu reklama Polityka prywatności forum transportu reklama