Porada eksperta
24.02.2016Szanowni Państwo Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie jednej kwestii w sprawie warunków FCA. Wiemy, że przy warunkach FCA: \"dostawę uważa się za dokonaną, gdy towary zostały załadowane na środek transportu podstawiony przez przewoźnika\", a co się dzieje z płatnością, jeżeli po załadunku towar zostanie np. skradziony lub zaginie. Co się wówczas stanie z terminem płatności - np. 14 dniowym? Czy kupujący musi dotrzymać tego terminu? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam Justyna Płonka
~Justyna PłonkaWarunki FCA oznaczają, iż w momencie wydania przez sprzedającego przesyłki przewoźnikowi ryzyko utraty/uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego. Jeżeli więc doszło do szkody w trakcie wykonywania przewozu, to odpowiedzialność sprzedawcy nie jest zaangażowana. Ma on prawo domagać się zapłaty za całość towaru, który został wydany przewoźnikowi na załadunku. Co do zasady szkoda zaistniała w trakcie przewozu nie wpływa też na umówiony termin zapłaty, więc kupujący jest zobowiązany do jego przestrzegania.
Oczywiście, odbiorcy przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania od przewoźnika zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Wyświetleń: 24 595Kamil KrasuskiTa strona używa ciasteczek!Używamy ciasteczek żeby personalizować zawartość portalu oraz reklamy, do zapewnienia funkcji społecznościowych oraz analizy przepływu. Korzystając z tej strony wyrażasz zgode na wykorzystywanie ciasteczek. Więcej informacji...