Scania AXL – nowy koncepcyjny bezzałogowy pojazd ciężarowy

Scania AXL – nowy koncepcyjny bezzałogowy pojazd ciężarowy

24.09.2019
Czas czytania ok. 2 minut

Scania AXL to najmłodszy członek rodziny pojazdów autonomicznych Scania. Jest to koncepcyjny pojazd ciężarowy bez kabiny.

W ramach rozwoju bezzałogowych pojazdów ciężarowych grupa ekspertów Scania z różnych dziedzin połączyła siły i opracowała koncepcyjny pojazd, który nawet bez kabiny, posiada system modułowy firmy.

Ponieważ różne gałęzie przemysłu dążą do usprawnienia realizacji zleceń transportowych i starają się, aby były one bardziej zrównoważone, coraz częściej brane są pod uwagę pojazdy bezzałogowe. Kopalnie i duże, zamknięte place budowy to przykłady miejsc, w których tego typu pojazdy sprawdzają się doskonale, ponieważ są to lokalizacje dobrze kontrolowane.

Koncepcyjny pojazd ciężarowy Scania AXL to duży krok w kierunku inteligentnych systemów transportowych przyszłości, w których pojazdy bezzałogowe będą odgrywały istotną rolę. Stale tworzymy i testujemy pojazdy koncepcyjne, aby pokazać, co możemy zrobić, korzystając z technologii, które są dostępne już dziś  –  komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.

W przypadku pojazdów autonomicznych oprogramowanie jest pod wieloma względami ważniejsze niż sprzęt. Za kierowanie i monitorowanie pojazdu Scania AXL odpowiada inteligentne środowisko sterowania. Na przykład w kopalniach wykonywanie autonomicznych operacji ułatwia system logistyczny, który umożliwia sterowanie pojazdem.

Klienci korzystają już z bezzałogowych pojazdów ciężarowych. Do tej pory było  w nich jednak miejsce dla kierowcy, który w razie potrzeby mógł zainterweniować. Scania AXL nie posiada kabiny i to całkowicie zmienia zasady gry W pracach rozwojowych nad pojazdami bezzałogowymi poczyniono w ostatnich latach ogromne postępy. Dzięki pojazdom koncepcyjnym, takim jak Scania AXL, odkrywamy nowe możliwości – powiedział Claes Erixon, kierownik działu badań i rozwoju  w Scania.

Silnik spalinowy, który napędza pojazd koncepcyjny, jest przykładem połączenia tradycyjnej i nowej technologii – a zasilany jest biopaliwem ze źródeł odnawialnych.

Wytrzymałość, wydajność i konstrukcja Scania AXL to cechy, które doskonale sprawdzają się w wymagających warunkach panujących w kopalniach i na dużych budowach. Tradycyjną kabinę zastępuje nowy inteligentny moduł przedni, ale nawet bez kabiny nie ma wątpliwości, że to Scania.

Pierwsza prezentacja pojazdu Scania AXL na żywo będzie miała miejsce podczas Dnia Innowacji Grupy TRATON, 2 października, w centrum demonstracyjnym Scania w Södertälje.

Scania

Wyświetlenia: 326

BM Reflex: Tempo podwyżek wyhamowało, pomaga silniejszy złoty

7.06.2020

IVECO z zadowoleniem przyjmuje ostateczną decyzję niemieckiej Rady Federalnej o przedłużeniu zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami

26.06.2020

W którym mieście najłatwiej zdać egzamin na prawo jazdy?

28.05.2020

Powstają kolejne odcinki Via Baltica

2.06.2020

FPP i CALPE: Gospodarka została odmrożona w 80%

14.07.2020

Przedsiębiorcy apelują do kandydatów na Prezydenta

2.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Projekt m2-DB Cargo Polska współtwórcą innowacyjnejformuły dla kolejowego transportu towarowego przyszłoścI

9.07.2020

Straty gospodarcze maleją, ale widmo kolejnego lockdownu nie znika

29.05.2020

Szybko i tanio? Czy na pewno tak chcesz wymieniać opony?

20.05.2020

Kuehne + Nagel w Singapurze rozszerza platformę eTrucknow, wykorzystującą technologię sztucznej inteligencji

16.05.2020

Nowa normalność - czy koronawirus wpłynie na transport w polskich miastach?

29.05.2020

Jarosław Pleskot w Zarządzie HAMA Polska

13.07.2020