EZT i tramwaj - nowe pojazdy Pesa na targach TRAKO

EZT i tramwaj - nowe pojazdy Pesa na targach TRAKO

24.09.2019
Czas czytania ok. 2 minut

Pięcioczłonowy Elf 2 dla wojew**ództwa wielkopolskiego oraz najnowszy tramwaj Twist dla Gorzowa Wielkopolskiego – to nowości Pesy, zaprezentowane podczas rozpoczętych 24 września Międzynarodowych Targó**w Kolejowych TRAKO 2019 w Gdańsku.

– Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju skoncentrowaliśmy się na ograniczeniu portfolio produktów i dopracowaniu tych konstrukcji, w których mamy największe doświadczenie. Nowe pojazdy są lżejsze, lepiej dopracowane i zużywają mniej energii – mówi Krzysztof Sędzikowski, prezes zarządu Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A.

Obie konstrukcje dzięki wieloletniemu doświadczeniu Pesy wyróżniają się zaawansowanymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa, systemów informatycznych, jak również posiadają liczne udogodnienia dla pasażerów.

Najnowsze Twisty to tramwaje spełniające wymogi stawiane taborowi w kontekście niskoemisyjnego transportu. Niskopodłogowe, lżejsze od poprzedników, wyposażone w falowniki trakcyjne, które umożliwiają odzyskiwanie energii podczas hamowania, co pozwala obniżyć koszty eksploatacji. Dzięki zastosowaniu nowej konstrukcji opartej na 3 wózkach o zmiennych stopniach usprężynowania, ograniczono również zużycie kół oraz torowiska. Nowy tramwaj dla Gorzowa Wielkopolskiego został wyposażony w system diagnostyki on-line zgodnie z najnowszymi trendami Internetu Rzeczy (IoT), dzięki czemu można zdalnie monitorować jego stan, na bieżąco sprawdzać parametry eksploatacyjne, a także zawczasu przewidywać konieczność serwisu i wymiany wybranych części. Gorzowskie Twisty z myślą o pasażerach są ponadto wyposażone w Wi-fi oraz gniazdka do ładowarek w standardzie USB. Design i zaprojektowane funkcjonalności gorzowskiego Twista docenił Instytut Wzornictwa przemysłowego przyznając mu tytuł Dobry Wzór 2018.

Na torowisku targowym można też obejrzeć najnowszy pojazd 48We, czyli pięcioczłonowy Elf 2 dla województwa wielkopolskiego. Nowy pojazd spełnia najnowsze przepisy homologacyjne zgodne z normami TSI, w tym również w zakresie udogodnień dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Najnowszy Elf 2 jest przystosowany do obsługi Europejskiego System Sterowania Pociągiem (ETCS) na poziomie 2, (baseline w wersji 3.4.0.), dzięki czemu jest już dostosowany do obsługi systemu łączności GSM-R, który jest dopiero wdrażany na polskiej sieci. Prędkość eksploatacyjna Elfa 2 wynosi 160 km/h, a w zależności od potrzeb przewoźnika pojazdy produkowane są w wersjach od 2 do 5 członów i mogą mieć od 100 do prawie 300 miejsc siedzących.  

Pesa Bydgoszcz

Wyświetlenia: 211

IVECO ogłasza powołanie nowego prezesa marki

4.11.2019

Medyczny gigant rozwija się w SEGRO Logistics Park Poznań, Komorniki

28.10.2019

BM REFLEX: Na stacjach brak reakcji na szok cenowy wywołany atakiem na instalacje naftowe Arabii Saudyjskiej w ubiegły weekend

22.09.2019

Od dzisiaj wyjazdy na Wszystkich Świętych. O czym warto pamiętać?

31.10.2019

Rząd obiecuje, pracodawca musi płacić

4.10.2019

Obietnice przedwyborcze napinają przyszłoroczny budżet. Czy uda się je sfinansować?

15.10.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Automatyzacja i technologia nieprędko pomogą wypełnić wakaty w transporcie

25.10.2019

Grzegorz “Gregory” Ostaszewski i najtrudniejszy tor we Francji

19.09.2019

Bank Pocztowy coraz bardziej cyfrowy – właśnie wprowadził Apple Pay

3.10.2019

Fracht FWO Polska o sytuacji na rynku lotniczym cargo

12.11.2019

Kolejne miasto testuje elektryczny autobus od Solarisa

4.10.2019

Kiribati znika pod wodą. Inne wyspy też są zagrożone

27.09.2019