Zimowy przewodnik Continental dla flot ciężarowych na sezon 2019/2020

Zimowy przewodnik Continental dla flot ciężarowych na sezon 2019/2020

27.09.2019
Czas czytania ok. 2 minut
  • Continental przygotował przegląd europejskich przepisów dotyczących zimowego wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów.

  • Coraz częściej wymagane są opony z symbolem alpejskim.

  • Wszystkie opony Continental na oś kierowaną w rozmiarach 17,5" i 19,5" na europejskim rynku dostępne są również jako zimowe z oznaczeniem symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF).

Europejskie przepisy dotyczące obowiązkowego zimowego wyposażenia pojazdów ciężarowych i autobusów wprowadzają kilka istotnych zmian. Continental, aby pomóc menedżerom flot w spełnianiu najnowszych wymogów prawnych, zebrał regulacje dotyczące m.in. opon zimowych i stosowania łańcuchów w 39 krajach.

W sezonie zimowym 2019/2020 opony z tzw. symbolem alpejskim w wielu krajach zyskają większe znaczenie. W odpowiedzi na zmiany regulacyjne dotyczące obowiązku stosowania typowych zimówek Continental – producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji – rozszerza gamę swoich produktów z homologacją zimową. Wszystkie opony do samochodów ciężarowych oraz autobusów na oś prowadzącą i napędową w rozmiarach 17,5, 19,5 i 22,5 cala są dostępne w wariantach ze znakiem 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake).

M+S, symbol alpejski, a może ikona płatka śniegu – co sprawia, że opona jest zimowa?

Opony zimowe Continental, wyróżniają się wysoką przyczepnością oraz trakcją na śniegu i lodzie. Przewyższają w tym zakresie założenia homologacji M+S (błoto i śnieg) oraz spełniają wszystkie normy certyfikatu 3PMSF – trzech szczytów górskich i płatka śniegu. Opony zimowe, aby mogły być oznaczone symbolem alpejskim, zgodnie z regulaminem ONZ nr 117 muszą przejść test praktyczny w warunkach zimowych sprawdzający m.in. hamowanie i trakcję na ośnieżonej nawierzchni. Opony oznaczone symbolem M+S (błoto + śnieg) dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika i budowie zapewniają osiągi przewyższające właściwości standardowej opony na zaśnieżonej drodze. Etykieta M+S nie podlega jednak określonej procedurze testowej. Ze względów bezpieczeństwa podczas poruszania się po mokrych i oblodzonych nawierzchniach Continental zaleca montaż opon zimowych na wszystkich osiach ciężarówek oraz autobusów. Jak wykazały testy porównawcze, ich zastosowanie pozwala skrócić drogę hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h o blisko 10 metrów.

Przegląd aktualnych, europejskich przepisów dotyczących zimowego wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów na sezon 2019/2020 dostępny jesttutaj.

Continental

Wyświetlenia: 300

125 lat aktywności Mercedes-Benz w sporcie motorowym

23.10.2019

Grupa ROBYG sfinalizowała ofertę obligacji o wartości 100 mln zł

5.12.2019

Mercedes-Benz Polska z nagrodą za innowacyjną kampanię marketingową nowego CLA

3.12.2019

Branżowy Barometr EFL: koniec roku trudniejszy dla firm budowlanych, produkcyjnych i handlowych, lepiej ma być w transporcie i usługach

3.12.2019

Skuteczność kryterium ceny. Analizujemy, wyciągamy wnioski i reagujemy

14.11.2019

Mariusz Piszczek mianowany Dyrektorem Zarządzającym DAF Trucks Polska

18.10.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Komentarz DHL Express: Większe zainteresowanie Black Friday za granicą to szansa dla polskich przedsiębiorców

28.11.2019

Postępowanie przetargowe jest niczym ostatnia prosta przed budową!

5.11.2019

Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych, przeznaczonych dla transportu miejskiego

8.11.2019

Redakcja magazynu Fleet przyznała wyróżnienia Fleet Leader 2019

22.11.2019

Kolejny stabilny kwartał LOTOSU

30.10.2019

Mercedes-Benz EQC poddany kontroli środowiskowej

28.11.2019