Zimowy przewodnik Continental dla flot ciężarowych na sezon 2019/2020

Zimowy przewodnik Continental dla flot ciężarowych na sezon 2019/2020

27.09.2019
Czas czytania ok. 2 minut
  • Continental przygotował przegląd europejskich przepisów dotyczących zimowego wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów.

  • Coraz częściej wymagane są opony z symbolem alpejskim.

  • Wszystkie opony Continental na oś kierowaną w rozmiarach 17,5" i 19,5" na europejskim rynku dostępne są również jako zimowe z oznaczeniem symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF).

Europejskie przepisy dotyczące obowiązkowego zimowego wyposażenia pojazdów ciężarowych i autobusów wprowadzają kilka istotnych zmian. Continental, aby pomóc menedżerom flot w spełnianiu najnowszych wymogów prawnych, zebrał regulacje dotyczące m.in. opon zimowych i stosowania łańcuchów w 39 krajach.

W sezonie zimowym 2019/2020 opony z tzw. symbolem alpejskim w wielu krajach zyskają większe znaczenie. W odpowiedzi na zmiany regulacyjne dotyczące obowiązku stosowania typowych zimówek Continental – producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji – rozszerza gamę swoich produktów z homologacją zimową. Wszystkie opony do samochodów ciężarowych oraz autobusów na oś prowadzącą i napędową w rozmiarach 17,5, 19,5 i 22,5 cala są dostępne w wariantach ze znakiem 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake).

M+S, symbol alpejski, a może ikona płatka śniegu – co sprawia, że opona jest zimowa?

Opony zimowe Continental, wyróżniają się wysoką przyczepnością oraz trakcją na śniegu i lodzie. Przewyższają w tym zakresie założenia homologacji M+S (błoto i śnieg) oraz spełniają wszystkie normy certyfikatu 3PMSF – trzech szczytów górskich i płatka śniegu. Opony zimowe, aby mogły być oznaczone symbolem alpejskim, zgodnie z regulaminem ONZ nr 117 muszą przejść test praktyczny w warunkach zimowych sprawdzający m.in. hamowanie i trakcję na ośnieżonej nawierzchni. Opony oznaczone symbolem M+S (błoto + śnieg) dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika i budowie zapewniają osiągi przewyższające właściwości standardowej opony na zaśnieżonej drodze. Etykieta M+S nie podlega jednak określonej procedurze testowej. Ze względów bezpieczeństwa podczas poruszania się po mokrych i oblodzonych nawierzchniach Continental zaleca montaż opon zimowych na wszystkich osiach ciężarówek oraz autobusów. Jak wykazały testy porównawcze, ich zastosowanie pozwala skrócić drogę hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h o blisko 10 metrów.

Przegląd aktualnych, europejskich przepisów dotyczących zimowego wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów na sezon 2019/2020 dostępny jesttutaj.

Continental

Wyświetlenia: 485

Gala wręczenia nagród flotowych

25.06.2020

NA SKANDYNAWSKICH SZLAKACH

10.06.2020

Kroczyce, Padła, Szczekociny i Goleniowy zyskają obwodnice

29.05.2020

GDDKiA - Czas docenić rzetelność

26.05.2020

S19 na Podlasiu. Przetarg za przetargiem

8.07.2020

ID Logistics rozszerzy zakres obsługi w największym centrum dystrybucyjnym Carrefour w Polsce

3.06.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Polski eksport do sieci sklepów DIY w czasach pandemii

26.05.2020

INPOST liderem w wynajmie magazynów w Polsce

3.06.2020

Wakacyjna podróż samochodem według Trucking Girl

10.07.2020

Miasto Krajowa w Rumunii zamawia 16 przegubowych autobusów elektrycznych

22.05.2020

Jak epidemia koronawirusa zmieni świat, który znamy?

20.05.2020

GDDKiA - Tarcza 4.0 a kontrakty drogowe

1.07.2020