Zimowy przewodnik Continental dla flot ciężarowych na sezon 2019/2020

Zimowy przewodnik Continental dla flot ciężarowych na sezon 2019/2020

27.09.2019
Czas czytania ok. 2 minut
  • Continental przygotował przegląd europejskich przepisów dotyczących zimowego wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów.

  • Coraz częściej wymagane są opony z symbolem alpejskim.

  • Wszystkie opony Continental na oś kierowaną w rozmiarach 17,5" i 19,5" na europejskim rynku dostępne są również jako zimowe z oznaczeniem symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF).

Europejskie przepisy dotyczące obowiązkowego zimowego wyposażenia pojazdów ciężarowych i autobusów wprowadzają kilka istotnych zmian. Continental, aby pomóc menedżerom flot w spełnianiu najnowszych wymogów prawnych, zebrał regulacje dotyczące m.in. opon zimowych i stosowania łańcuchów w 39 krajach.

W sezonie zimowym 2019/2020 opony z tzw. symbolem alpejskim w wielu krajach zyskają większe znaczenie. W odpowiedzi na zmiany regulacyjne dotyczące obowiązku stosowania typowych zimówek Continental – producent opon i wiodący dostawca rozwiązań dla motoryzacji – rozszerza gamę swoich produktów z homologacją zimową. Wszystkie opony do samochodów ciężarowych oraz autobusów na oś prowadzącą i napędową w rozmiarach 17,5, 19,5 i 22,5 cala są dostępne w wariantach ze znakiem 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake).

M+S, symbol alpejski, a może ikona płatka śniegu – co sprawia, że opona jest zimowa?

Opony zimowe Continental, wyróżniają się wysoką przyczepnością oraz trakcją na śniegu i lodzie. Przewyższają w tym zakresie założenia homologacji M+S (błoto i śnieg) oraz spełniają wszystkie normy certyfikatu 3PMSF – trzech szczytów górskich i płatka śniegu. Opony zimowe, aby mogły być oznaczone symbolem alpejskim, zgodnie z regulaminem ONZ nr 117 muszą przejść test praktyczny w warunkach zimowych sprawdzający m.in. hamowanie i trakcję na ośnieżonej nawierzchni. Opony oznaczone symbolem M+S (błoto + śnieg) dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika i budowie zapewniają osiągi przewyższające właściwości standardowej opony na zaśnieżonej drodze. Etykieta M+S nie podlega jednak określonej procedurze testowej. Ze względów bezpieczeństwa podczas poruszania się po mokrych i oblodzonych nawierzchniach Continental zaleca montaż opon zimowych na wszystkich osiach ciężarówek oraz autobusów. Jak wykazały testy porównawcze, ich zastosowanie pozwala skrócić drogę hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h o blisko 10 metrów.

Przegląd aktualnych, europejskich przepisów dotyczących zimowego wyposażenia samochodów ciężarowych i autobusów na sezon 2019/2020 dostępny jesttutaj.

Continental

Wyświetlenia: 213

Volvo Trucks: Unikatowy, heavy metalowy samochód ciężarowy Volvo trafił na aukcję

25.09.2019

Rusza trzeci przetarg na A2 Mińsk Mazowiecki - Siedlce

3.10.2019

FM Logistic znów wysoko w „Top 10 firm TSL” rankingu TSL

10.09.2019

Z własnym kubkiem na LOTOSIE

3.10.2019

Goodyear przygotowuje się do następnej rundy Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych

12.09.2019

Wodorowy Solaris na testach w kolejnych miastach

5.09.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Alarmujący odczyt Barometru EFL na IV kwartał. MŚP w inwestycyjnym dołku i najgorszych nastrojach od 5 lat

16.10.2019

FM Logistic Polska z międzynarodowym certyfikatem AEO-F

26.09.2019

Fracht FWO Polska zwiększa zatrudnienie i rozwija spedycję drogową

30.09.2019

Jaki będzie transport w inteligentnym mieście?

1.09.2019

BM Reflex: Diesel droższy od benzyny bezołowiowej 95

15.09.2019

Mariusz Piszczek mianowany Dyrektorem Zarządzającym DAF Trucks Polska

18.10.2019