Dachser i Ochsner: tworząc przyjemny klimat

Dachser i Ochsner: tworząc przyjemny klimat

2.10.2019
Czas czytania ok. 6 minut

Pompy ciepła Ochsner zapewniają przyjemną temperaturę w mieszkaniach i domach. By mieć gwarancję, że towary firmy będą sprawnie dostarczane do klientów w całej Europie i coraz częściej także w innych częściach świata, austriacka firma już od dekady współpracuje z operatorem logistycznym Dachser.

Wszystko zaczęło się w 2009 roku. Firma Ochsner, specjalizująca się w pompach ciepła, zdecydowała się na zmodernizowanie swojego łańcucha logistycznego. W tym celu postanowiła poszukać nowego operatora obsługującego przesyłki drobnicowe, który „będzie w
stanie zapewnić więcej niż przewóz towarów z punktu A do punktu B”. Odpowiedzią na oczekiwania firmy okazał się Dachser. Austriackiemu przedsiębiorstwu zależało na wykorzystaniu całej swojej powierzchni na potrzeby produkcji, dlatego firma zrezygnowała
z magazynowania pomp u siebie. „W tamtym czasie był to dla nas ogromny krok, bo coraz mocniej przywiązywaliśmy się do naszego partnera” – wspomina Marco Schäfer, dyrektor zarządzający w Ochsner. Wraz z Karlem Ochsnerem - większościowym udziałowcem firmy, koncentruje się on na rozwoju w zgodzie ze środowiskiem: „Dlatego zależy nam na partnerze logistycznym, który też przywiązuje
wagę do zrównoważonego wzrostu oraz inwestuje w tym obszarze” – wyjaśnia Schäfer. Dachser doskonale spełnia te wymagania - m.in.
dzięki wykorzystywaniu alternatywnych układów napędowych, ciągłej optymalizacji wykorzystywanej przestrzeni ładunkowej w pojazdach czy aktywnym działaniom mającym na celu minimalizowanie emisji spalin.   Wszystko zaczęło się w 2009 roku. Firma Ochsner, specjalizująca się w pompach ciepła, zdecydowała się na zmodernizowanie swojego łańcucha logistycznego. W tym celu postanowiła poszukać nowego operatora obsługującego przesyłki drobnicowe, który „będzie w stanie zapewnić więcej niż przewóz towarów z punktu A do punktu B”. Odpowiedzią na oczekiwania firmy okazał się Dachser. Austriackiemu przedsiębiorstwu zależało na wykorzystaniu całej swojej powierzchni na potrzeby produkcji, dlatego firma zrezygnowała z magazynowania pomp u siebie. „W tamtym czasie był to dla nas ogromny krok, bo coraz mocniej przywiązywaliśmy się do naszego partnera” – wspomina Marco Schäfer, dyrektor zarządzający w Ochsner. Wraz z Karlem Ochsnerem - większościowym udziałowcem firmy, koncentruje się on na rozwoju w zgodzie ze środowiskiem: „Dlatego zależy nam na partnerze logistycznym, który też przywiązuje wagę do zrównoważonego wzrostu oraz inwestuje w tym obszarze” – wyjaśnia Schäfer. Dachser doskonale spełnia te wymagania - m.in. dzięki wykorzystywaniu alternatywnych układów napędowych, ciągłej optymalizacji wykorzystywanej przestrzeni ładunkowej w pojazdach czy aktywnym działaniom mającym na celu minimalizowanie emisji spalin.

Idealnie
połączone IT

We wszystkie dni robocze gotowe pompy ciepła trafiają
do centrum logistycznego Dachser w Linz, gdzie czekają w magazynie, by wyruszyć
w dalszą drogę do europejskich klientów. Dachser ma w Austrii sześć
oddziałów, co czyni ten kraj ważnym węzłem transportowym do całej Europy. Korzysta
na tym Ochsner, który notuje stabilne wzrosty na Starym Kontynencie. Systemy
informatyczne do zarządzania magazynem i transportem obu firm są połączone w
sposób, który umożliwia im automatyczną komunikację. Ochsner może zatem
w dowolnym momencie sprawdzić aktualny status swoich towarów w
magazynie lub na trasie przewozu, mając pewność, że pompy ciepła zostaną
dostarczone do klientów w całej Europie prosto pod drzwi i na czas.

„Nasza współpraca w dużej
mierze opiera się na technologiach informatycznych, ale bardzo cenimy sobie
także komunikację interpersonalną” – mówi Günther Plank, kierownik
sprzedaży w Dachser Austria w Hörsching. Obie firmy spotykają się
regularnie, by omówić najróżniejsze kwestie biznesowe - od wyników w zakresie
wydajności po przyszłe warunki współpracy czy sposoby na dalsze podnoszenie
jakości. Ta ostatnia kwestia jest dla Ochsner szczególnie ważna.

Wspólnie

podbijając Chiny

Schäfer podkreśla,
że poziom obsługi Dachser jest w pełni satysfakcjonujący. Rozpoczął się
już także kolejny etap tej współpracy: Dachser będzie
wspierać Ochsner na rynku chińskim. Pierwsze pompy
ciepła Ochsner trafiły tam już trzy lata temu, jednak to 2019 rok był
początkiem regularnych dostaw do najludniejszego kraju na Ziemi. „Oferujemy Ochsner pełen
zakres usług, w tym transport do Chin, magazynowanie, odprawę celną i
dystrybucję na miejscu” – mówi Plank. Przesyłki docierają z Linzu do
Hamburga, a stamtąd drogą morską do Szanghaju.

Globalna sieć Dachser to kolejny aspekt, który
Ochsner docenia u swojego operatora. Systemy logistyczne w Chinach są dokładnym
odwzorowaniem tych europejskich Globalna sieć Dachser to kolejny aspekt, który
Ochsner docenia u swojego operatora. Systemy logistyczne w Chinach są dokładnym
odwzorowaniem tych europejskich Globalna sieć Dachser to kolejny aspekt, który
Ochsner docenia u swojego operatora. Systemy logistyczne w Chinach są dokładnym
odwzorowaniem tych europejskich Globalna sieć Dachser to kolejny aspekt, który
Ochsner docenia u swojego operatora. Systemy logistyczne w Chinach są dokładnym
odwzorowaniem tych europejskich   - jedyną
różnicą jest fakt, że magazyn dystrybucyjny znajduje się niedaleko Szanghaju, a
nie w Hörsching w Austrii. „Panuje tam odmienna kultura i
inna strefa czasowa, ale poza tym wszystkie podstawowe procesy działają w ten
sam sposób. To idealne warunki do  - jedyną
różnicą jest fakt, że magazyn dystrybucyjny znajduje się niedaleko Szanghaju, a
nie w Hörsching w Austrii. „Panuje tam odmienna kultura i
inna strefa czasowa, ale poza tym wszystkie podstawowe procesy działają w ten
sam sposób. To idealne warunki do  - jedyną
różnicą jest fakt, że magazyn dystrybucyjny znajduje się niedaleko Szanghaju, a
nie w Hörsching w Austrii. „Panuje tam odmienna kultura i
inna strefa czasowa, ale poza tym wszystkie podstawowe procesy działają w ten
sam sposób. To idealne warunki do  - jedyną
różnicą jest fakt, że magazyn dystrybucyjny znajduje się niedaleko Szanghaju, a
nie w Hörsching w Austrii. „Panuje tam odmienna kultura i
inna strefa czasowa, ale poza tym wszystkie podstawowe procesy działają w ten
sam sposób. To idealne warunki do  odtworzenia naszego udanego modelu współpracy również na innych kontynentach” – mówi Schäfer. W ciągu najbliższych pięciu lat Ochsner planuje zainwestować w swoje lokalizacje 10 mln euro i tym samym chce jeszcze bardziej zintegrować się z Dachser. „Pompy ciepła to nasza główna specjalizacja, ale
we wszystkich innych obszarach potrzebne są nam silne partnerstwa i zintegrowane procesy” – mówi Schäfer. Günther Plank z Dachser w Austrii dodaje: „Przykład Ochsner pokazuje, że dzięki połączeniu sił można osiągnąć największy postęp. Jeśli klient ma zaufanie do usługodawcy, to da się poczynić istotne kroki w kierunku optymalizacji bilansu logistycznego. Dotyczy to zarówno lepszych wyników biznesowych, jak i kwestii zrównoważonego rozwoju.
Dachser

Wyświetlenia: 197

Jak aranżacja biura zwiększa efektywność pracowników?

3.12.2019

Busworld 2019: Scania przedstawia autobusy miejskie i podmiejskie nowej generacji

18.10.2019

FPP i CALPE: Jak ułatwić zatrudnianie cudzoziemców?

13.11.2019

Agility stawia na ekologię i inwestuje w zielone łańcuchy dostaw

23.10.2019

Autobus miejski dowiezie na poranne loty do Warszawy

25.10.2019

Osobistości 200-lecia Centralnej Administracji Drogowej

11.11.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Dzielimy się wiedzą i poznajemy branżowe nowinki

4.11.2019

CEVA Logistics regionalnym operatorem logistycznym Ideal Standard

5.12.2019

Dębica wprowadza na rynek nową gamę opon ciężarowych DRS2 i DRD2

22.10.2019

Kolejny krok do udostępnienia kierowcom A1 na wysokości Częstochowy

23.10.2019

Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?

18.10.2019

KH-KIPPER Liderem Konkurencyjności 2019

7.11.2019