LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii

LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii

4.10.2019
Czas czytania ok. 2 minut

Pierwsze kartony z zamówieniami od polskiego producenta odzieży wyruszyły już w drogę z magazynu pod Bukaresztem. Dzięki uruchomieniu Fulfillment Center o powierzchni 22 tys. m 2 , LPP zyskuje możliwość realizacji dostaw do klientów z Europy Południowo-Wschodniej nawet następnego dnia od transakcji. Magazyn będzie obsługiwał zamówienia online wszystkich pięciu marek LPP: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Za budowę obiektu odpowiedzialna była firma WDP,  jeden z liderów rynku deweloperskiego w Rumunii. Partnerem strategicznym LPP
w zakresie obsługi nowo otwartego magazynu została firma Quehenberger Logistics, z którą gdańska spółka współpracuje już od wielu lat.  Dzięki szybkiej ścieżce decyzyjnej i współpracy z renomowanymi partnerami projekt uruchomienia magazynu sfinalizowany został w bardzo krótkim czasie. Od zainicjowania koncepcji do podjęcia decyzji o inwestycji minęły zaledwie 3 miesiące. Rok później, w lipcu 2019 roku, z magazynu wyruszyły pierwsze testowe paczki.

  • Europa Południowo-Wschodnia jest dla nas jednym ze strategicznych rynków, szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż w kanale e-commerce. Wyzwaniem wobec rosnącej popularności naszych marek w tym regionie jest sprostanie oczekiwaniom klienta i zapewnienie im najwyższego poziomu obsługi – w tym szybkiej realizacji zamówień. Tym bardziej cieszymy się, że udało się tak sprawnie uruchomić magazyn pod Bukaresztem, który będzie dostarczał zamówienia klientom z Rumunii nawet następnego dnia – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Do końca 2019 roku polski producent odzieży zamierza przekroczyć miliard złotych ze sprzedaży w e-commerce. W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej spółka podjęła decyzję o rozbudowie międzynarodowej sieci dystrybucji. Fulfillment
Center w Rumunii jest obok Moskwy drugim zagranicznym magazynem spółki. Po jego uruchomieniu łączna powierzchnia magazynowa dedykowana e-commerce w LPP zwiększyła się do blisko 100 tys. m2. Zgodnie z planem w 2020 roku firma chce sfinalizować kolejną zagraniczną inwestycję magazynową uruchomiając Fulfillment Center na Słowacji.

  • W przypadku e-commerce, poza atrakcyjnością kolekcji, kluczowe znaczenie dla klienta ma szybkość dostawy. Dlatego popularność naszych marek wyznacza równocześnie kierunek naszym inwestycjom logistycznym. Magazyn pod Bukaresztem wpisuje się w
    strategię rozwoju LPP w nadchodzących latach. Jednym z jej filarów jest właśnie rozwój sieci dystrybucji lokalnej, bliżej klienta – dodaje Jacek Kujawa.

Fulfillment Centers są częścią  globalnej sieci zaopatrzenia i dystrybucji LPP. Wszystkie elementy systemu logistycznego spółki są
zarządzane centralnie. Fundamentem są centra dystrybucyjne np. w Pruszczu Gdańskim, odpowiedzialne za zarządzanie zapasem, zaopatrzenie salonów oraz magazynów dedykowanych obsłudze e-commerce. Każdy z magazynów LPP podlega określonej standaryzacji – zarówno jeśli chodzi o układ lokalizacji, stanowiska pracy, wyposażenie magazynu, czy wdrożenie spójnego dla wszystkich magazynów systemu operacyjnego. To oznacza, że nowo otwarty obiekt jest wzorowany na dotychczasowych magazynach LPP – tak pod względem wizualnym, jak i procesowym.

Wyświetlenia: 406

Profesjonalne badania i systematyczna poprawa stanu dróg krajowych

8.05.2020

I kwartał roku na plusie, dwa kolejne z prognozowanymi spadkami

14.04.2020

#Koronawirus - Jak zmieni się nasze życie zawodowe i gospodarcze po pandemii?

5.05.2020

E-commerce i logistyka jednymi z beneficjentów koronawirusa

8.04.2020

2 mln zł na paliwo dla szpitali zakaźnych w całej Polsce od LOTOSU

27.03.2020

Kolejna umowa na budowę S7 do Krakowa

16.04.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Uber Freight wspiera przemysł towarowy w czasie pandemii

21.04.2020

Kuehne + Nagel wspiera pracowników służby zdrowia i transportuje napoje z dodatkiem witamin „Dla bohaterów naszego Ż”

29.04.2020

#Koronawirus - Recesja największa od 30 lat – jaki spadek PKB w 2020 roku?

15.05.2020

COVID-19 obniżył wartość inwestycji na globalnym rynku nieruchomości, ale w II poł. roku można spodziewać się odbicia

17.04.2020

Koronawirus nie wpłynął na ceny OC

2.04.2020

Penta Real Estate sprzedaje D48, swój pierwszy biurowiec w Polsce

16.04.2020