InPost uruchamia cztery kolejne sortownie. Umowa z Panattoni Europe

InPost uruchamia cztery kolejne sortownie. Umowa z Panattoni Europe

4.10.2019
Czas czytania ok. 5 minut

InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) –wynajmie ponad 21 000
m² powierzchni w czterech centrach dystrybucyjnych Panattoni Europe. W Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie oraz Opolu znajdą się sortownie obsługujące rosnącą
liczbę przesyłek do Paczkomatów® InPost oraz dostarczanych przez InPost Kurier. Rozpoczęcie prac sortowni planowane jest na pierwszy kwartał 2020 roku.

Tym samym InPost będzie dysponować już 8 centrami logistycznymi: czterema nowymi powierzchniami Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną
sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnym
obiektem w parku logistycznym MLP Poznań West.

InPost wynajął ok. 5000 m² powierzchni w każdych z czterech centrów dystrybucyjnych Panattoni Europe – Panattoni Park Toruń II, Panattoni Park Bydgoszcz II, Panattoni Park Szczecin II oraz Panattoni Park Opole – w tym ok.
700 m² na biura.

  • „W pracy z ogromnym wolumenem przesyłek bardzo istotna jest sprawna obsługa i wydajność operacyjna centrów dystrybucyjnych. Nowe sortownie
    spełniają nasze bardzo wysokie wymagania – zarówno w aspekcie lokalizacji i skomunikowania z głównymi arteriami drogowymi, jak
    też odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. Kolejne 4 centra logistyczne znacznie zwiększą naszą wydajność w aż trzech województwach: kujawsko-pomorskim,
    opolskim oraz zachodniopomorskim”   *– wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost. Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).
  • „Możliwość podjęcia współpracy w tych regionach z partnerem takim, jak InPost – to dla nas bardzo ważny sygnał. Dowodzi on, że nasze plany inwestycyjne spełniają oczekiwania
    czołowych podmiotów branży logistycznej w Polsce. Mowa tu przecież o współpracy z dynamicznie rozwijającym się operatorem logistycznym nie w jednej, a w czterech nowych lokalizacjach. Jako deweloper powierzchni przemysłowych pierwsi
    dostrzegliśmy potencjał drzemiący w Toruniu, Szczecinie, Bydgoszczy i Opolu – a dziś to myślenie procentuje, czego najlepszym dowodem jest nasza współpraca z InPost” * – mówi Dorota Jagodzińska, Managing Director z Panattoni
    Europe.
    Wszystkie obiekty dostosowano pod operacje cross-dockingu przez zaplanowanie odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. W Bydgoszczy, Szczecinie i Opolu mogą być
    jednocześnie obsłużone 4 TIR-y oraz ok. 115 busów kurierskich. W lokalizacji toruńskiej są to liczby jeszcze bardziej imponujące – w sortowni ładować się może w tym samym czasie 10 TIR-ów i 137 busów kurierskich. Wszystkie
    obiekty to magazyny klasy A, spełniające wymogi certyfikacji wielokryterialnej budynków typu BREEAM. To kluczowe dane dla zapewnienia bezpieczeństwa operacyjnego w dobie rozwoju polskiego rynku e-commerce, który generuje tak
    duże zapotrzebowanie na usługi kurierskie.

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost
– to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan . Paczkomaty® InPost są też najczęstszą
oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost . Średni
koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

** W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony ** pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług\, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w

Polsce w 2019 roku: pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w

Polsce w 2019 roku: pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w

Polsce w 2019 roku: pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia. Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

 ·                      Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako

najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.

 ·                     Usługi kurierskie InPost

zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę
Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:

·

ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku

·

56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r

·

45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r

·                   w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły

92%

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

·    ·   ·  · ·

InPost Kurier: 70,81 /N=4512/

·    ·   ·  · ·

Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

InPost


              [1]
   Źródło:    [  https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html  ](https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html)

              [2]
  Badanie

CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w
internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

Wyświetlenia: 337

Efektywność + 20% dzięki Strategii Lean

10.10.2019

Continental rozpoczyna produkcję systemów do robo-taksówek

19.09.2019

Tak się jeździ z Hołowczycem!

6.09.2019

Drogi szybkiego ruchu w Europie - Polska w pierwszej piątce

13.09.2019

Drogi i drogowcy w czasie II wojny światowej

9.09.2019

Solaris zademonstruje przyszłość dróg elektrycznych

26.09.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

CEVA Logistics uruchamia drogową linię drobnicową na trasie Chiny - Polska

10.10.2019

Powstają nowe punkty nadań i odbioru przesyłek kurierskich. DHL Parcel ma już ponad 7000 lokalizacji i tylko w tym roku uruchomi w sumie 1000 nowych

1.10.2019

Olbrzym zmierza do Gdańska

24.09.2019

18 kierowców ciężarówek będzie konkurować w ten weekend w Luksemburgu na poligonie Goodyear

27.09.2019

Inauguracja roku szkolnego Klasy Patronackiej Solarisa

13.09.2019

Dachser z nową bezpośrednią linią na zachód Niemiec

11.09.2019