InPost uruchamia cztery kolejne sortownie. Umowa z Panattoni Europe

InPost uruchamia cztery kolejne sortownie. Umowa z Panattoni Europe

4.10.2019
Czas czytania ok. 5 minut

InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) –wynajmie ponad 21 000
m² powierzchni w czterech centrach dystrybucyjnych Panattoni Europe. W Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie oraz Opolu znajdą się sortownie obsługujące rosnącą
liczbę przesyłek do Paczkomatów® InPost oraz dostarczanych przez InPost Kurier. Rozpoczęcie prac sortowni planowane jest na pierwszy kwartał 2020 roku.

Tym samym InPost będzie dysponować już 8 centrami logistycznymi: czterema nowymi powierzchniami Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną
sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnym
obiektem w parku logistycznym MLP Poznań West.

InPost wynajął ok. 5000 m² powierzchni w każdych z czterech centrów dystrybucyjnych Panattoni Europe – Panattoni Park Toruń II, Panattoni Park Bydgoszcz II, Panattoni Park Szczecin II oraz Panattoni Park Opole – w tym ok.
700 m² na biura.

  • „W pracy z ogromnym wolumenem przesyłek bardzo istotna jest sprawna obsługa i wydajność operacyjna centrów dystrybucyjnych. Nowe sortownie
    spełniają nasze bardzo wysokie wymagania – zarówno w aspekcie lokalizacji i skomunikowania z głównymi arteriami drogowymi, jak
    też odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. Kolejne 4 centra logistyczne znacznie zwiększą naszą wydajność w aż trzech województwach: kujawsko-pomorskim,
    opolskim oraz zachodniopomorskim”   *– wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost. Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).
  • „Możliwość podjęcia współpracy w tych regionach z partnerem takim, jak InPost – to dla nas bardzo ważny sygnał. Dowodzi on, że nasze plany inwestycyjne spełniają oczekiwania
    czołowych podmiotów branży logistycznej w Polsce. Mowa tu przecież o współpracy z dynamicznie rozwijającym się operatorem logistycznym nie w jednej, a w czterech nowych lokalizacjach. Jako deweloper powierzchni przemysłowych pierwsi
    dostrzegliśmy potencjał drzemiący w Toruniu, Szczecinie, Bydgoszczy i Opolu – a dziś to myślenie procentuje, czego najlepszym dowodem jest nasza współpraca z InPost” * – mówi Dorota Jagodzińska, Managing Director z Panattoni
    Europe.
    Wszystkie obiekty dostosowano pod operacje cross-dockingu przez zaplanowanie odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. W Bydgoszczy, Szczecinie i Opolu mogą być
    jednocześnie obsłużone 4 TIR-y oraz ok. 115 busów kurierskich. W lokalizacji toruńskiej są to liczby jeszcze bardziej imponujące – w sortowni ładować się może w tym samym czasie 10 TIR-ów i 137 busów kurierskich. Wszystkie
    obiekty to magazyny klasy A, spełniające wymogi certyfikacji wielokryterialnej budynków typu BREEAM. To kluczowe dane dla zapewnienia bezpieczeństwa operacyjnego w dobie rozwoju polskiego rynku e-commerce, który generuje tak
    duże zapotrzebowanie na usługi kurierskie.

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost
– to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan . Paczkomaty® InPost są też najczęstszą
oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost . Średni
koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

** W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony ** pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług\, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w

Polsce w 2019 roku: pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w

Polsce w 2019 roku: pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w

Polsce w 2019 roku: pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi
przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia. Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

 ·                      Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako

najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.

 ·                     Usługi kurierskie InPost

zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę
Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:

·

ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku

·

56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r

·

45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r

·                   w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły

92%

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

·    ·   ·  · ·

InPost Kurier: 70,81 /N=4512/

·    ·   ·  · ·

Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

InPost


              [1]
   Źródło:    [  https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html  ](https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html)

              [2]
  Badanie

CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w
internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

Wyświetlenia: 630

COVID-19 obniżył wartość inwestycji na globalnym rynku nieruchomości, ale w II poł. roku można spodziewać się odbicia

17.04.2020

Policja nie może zmuszać do jazdy na oponach zimowych

8.04.2020

Czy tryb wydawania pozwoleń na budowę mieszkań jest barierą dla branży

2.04.2020

SPAR uruchomił usługę click&collect

10.04.2020

Epidemia nie ominie firm budowlanych. Najbardziej ze wszystkich branż obawiają się one tego, co będzie w II kwartale

29.04.2020

Podsumujemy zimę 2019/2020 i wyjaśnimy, o co chodzi w utrzymaniu dróg

6.05.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

COVID-19: IVECO wspiera lokalne społeczności w walce z rozprzestrzenianiem się wirusa w Europie

5.05.2020

Nowe wytyczne i obowiązki na budowach

2.04.2020

Veeam ogłasza dostępność NOWYCH rozwiązań Veeam Backup dla Microsoft Azure

29.04.2020

Grupa Delta Trans powiększa magazyn w Rudzie Śląskiej

14.05.2020

Sztuczna inteligencja wjeżdża na tory

18.05.2020

Fracht FWO Polska z Klubem Przyjaciół K.I.D.S wspiera działania na rzecz tworzenia dziecięcych szpitali przyszłości

22.05.2020