DPD Polska „pozytywnie zakręcona” na punkcie sportu

DPD Polska „pozytywnie zakręcona” na punkcie sportu

11.10.2019
Czas czytania ok. 3 minut

Sport to zdrowie – wiedzą o tym pracownicy i współpracownicy DPD Polska, którzy biorą udział w licznych inicjatywach mających na celu promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. Współpraca z Fundacją Maraton Warszawski, wsparcie dla polskiej siatkówki, koszykówki czy amatorskiego kolarstwa to tylko niektóre obszary, w które angażuje się ta firma kurierska.

Biegiem z DPD

W tym roku już po raz trzeci firma była partnerem jednej z największych i najbardziej prestiżowych imprez biegowych w Polsce - 41. PZU Maratonu Warszawskiego. Kurierzy DPD dostarczyli uczestnikom biegu pakiety startowe, a niemal stu z nich udostępniło swoje samochody na pomieszczenia depozytowe dla zawodników uczestniczących w warszawskim święcie biegania. Firmę DPD reprezentowało ponadto 5 maratończyków i 22 zawodników startujących na dystansie 5 km.

DPD Polska w ramach współpracy z Fundacją Maraton Warszawski wsparła w tym roku także organizację PZU Półmaratonu Warszawskiego oraz sztafety EKIDEN. DPD jest również partnerem logistycznym biegu „Czas na wzrok” organizowanego przez firmę Essillor, który łączy aktywność fizyczną z troską o zdrowie oczu.

Do pracy na rowerze

W letnie miesiące wielu pracowników i współpracowników DPD Polska podjęło wyzwanie „Pozytywnie Zakręceni” i zamieniło samochody czy środki komunikacji miejskiej na rowery. Uczestnicy akcji zorganizowanej dla centrali DPD Polska wykonali łącznie 2 131 przejazdów i pokonali prawie 28 tys. km, czyli więcej niż połowę globu, co rejestrowali wykorzystując aplikację mobilną Activy. Przebyte odległości to korzyść dla zdrowia i niższa emisja CO2. Redukcja emisji wynikającej z działalności operacyjnej to ważny cel DPDgroup, a projekty wewnętrzne aktywizujące pracowników zwiększają świadomość wyzwań klimatycznych i przekładają się na bardziej innowacyjny sposób myślenia o biznesie kurierskim, szczególnie w centrach miast. Ambicją DPD jest bowiem obniżenie do 2025 r. emisji CO2 na każdą paczkę o 30%.

To jednak nie koniec kolarskich wyczynów przedstawicieli DPD Polska. Wśród pracowników i współpracowników firmy są zapaleni amatorzy kolarstwa górskiego, którzy wyróżniają się na dużych imprezach sportowych, takich jak wyścig rowerowy na szczyt Śnieżki Uphill Race, którego firma od 5 lat jest sponsorem. Jest to najbardziej prestiżowa i najtrudniejsza w Polsce impreza amatorskiego kolarstwa górskiego.

Jedno hasło, wiele inicjatyw

Wszystkie przedsięwzięcia – te związane z popularyzacją aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia, ochroną środowiska czy działania na rzecz pomocy potrzebującym wpisują się w strategię społecznej odpowiedzialności biznesu DPDgroup – DrivingChangeTM. W ramach postulatu „Bliżej społeczności” firma jest jednym z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsorem tytularnym klubu ekstraklasy piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, partnerem logistycznym Skry Bełchatów, wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce męskiej, klubu Stelmet Zielona Góra oraz klubów piłkarskich, takich jak Widzew Łódź i ŁKS Łódź.

DPD Polska angażuje się także w inicjatywy na rzecz mniejszych, lokalnych wydarzeń sportowych w miejscowościach, w których prowadzimy działalność, a także promuje rozwój aktywności fizycznej młodzieży i rywalizację w duchu „fair play” – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Firma udziela się również w projektach, których celem jest nie tylko dbałość o zdrowie, ale i ratowanie życia. W 2019 roku przeprowadziła spektakularną pod względem efektów akcję rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych dla Fundacji DKMS – swoją gotowość do podzielenia się życiodajnym zasobem zadeklarowało ponad 800 pracowników i współpracowników firmy.

Wyświetlenia: 303

Rekordowy wrzesień na lotnisku

8.10.2019

Monika Rajska-Wolińska laureatką II edycji plebiscytu BrandMe CEO

16.09.2019

Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej

23.10.2019

Zielony zwrot w strategii LPP

23.10.2019

Czy czeka nas podwyżka cen paliw?

19.09.2019

Od września łatwiej znajdziesz dobry serwis oponiarski. PZPO wprowadza system certyfikatów

28.10.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Do końca roku ogłosimy przetargi na blisko 250 km dróg

4.10.2019

Scania AXL – nowy koncepcyjny bezzałogowy pojazd ciężarowy

24.09.2019

FedEx Express poszerza ofertę dla biznesu pomiędzy Europą a Azją Pacyficzną

28.10.2019

DHL Parcel najbardziej innowacyjną firmą kurierską w Polsce

24.10.2019

Sztuka i biznes – wzajemne inspiracje. Mercedes-Benz wspiera publikację na ten temat

19.09.2019

Światowy Dzień Wolontariusza 2019: Pracownicy Grupy Deutsche Post DHL pomagają kształtować lepszy i bardziej ekologiczny świat

17.09.2019