Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?

Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?

18.10.2019
Czas czytania ok. 3 minut

Według badania przeprowadzonego dla DPDgroup przez GfK[1], aż 70% europejskich e-nabywców może rozważać rezygnację z zakupów w brytyjskich sklepach internetowych, jeśli Wielka Brytania zdecyduje się opuścić UE bez umowy.

Dodatkowe podatki i opłaty celne oraz dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę mogą wpłynąć ma dalszy rozwój międzynarodowego rynku e-commerce w Europie. Instytut badań rynkowych GfK przeprowadził ankietę na zlecenie DPDgroup wśród 24 258 e-nabywców w 21 krajach Europy, mającą na celu ocenę obecnych trendów na rynku e-commerce. Badanie wykazało, że w przypadku konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów aż 70% Europejczyków korzystających z brytyjskich sklepów internetowych może zrezygnować z zakupów, a 69% e-nabywców z Wielkiej Brytanii rozważa zaprzestanie składania zamówień w serwisach zagranicznych.

Zakup towarów online pomiędzy Wielką Brytanią a krajami europejskimi w przypadku brexitu bez umowy będzie wiązać się z dodatkowymi opłatami celnymi, podatkami oraz opłatami administracyjnymi. Odbiorca może być zmuszony do poniesienia tych kosztów przed otrzymaniem swojego zamówienia, jak tylko znajdzie się ono na terenie kraju doręczenia. Spowoduje to konieczność podjęcia dodatkowych działań i wydłuży czas trwania procesu doręczenia.

Utrzymać łatwość i wygodę procesu doręczenia
W przypadku brexitu bez umowy, przesyłki pomiędzy krajami europejskimi a Wielką Brytanią mogą zostać obciążone opłatami celnymi i dodatkowymi podatkami. Choć uniknięcie tych kosztów będzie niemożliwe, DPDgroup przygotowała rozwiązania skracające czas oczekiwania na przesyłkę i usprawniające cały proces.

Rozwiązania te dotyczą ułatwień w rozliczeniach dla sklepów internetowych wysyłających przesyłki do i z Wielkiej Brytanii. Umożliwiają e-nabywcy uiszczenie należności celnych i podatkowych online już podczas dokonywania zakupów. Dzięki temu przesyłki trafią niezwłocznie do sieci DPDgroup, co pozwoli uniknąć dodatkowych opóźnień związanych z rozliczeniami celnymi.

Gotowi na brexit w każdej postaci
Po referendum dotyczącym wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej DPDgroup przeanalizowała wszystkie możliwe scenariusze i przygotowała rozwiązania mające zapewnić łatwą odprawę celną dla swoich klientów prowadzących działalność handlową w Wielkiej Brytanii i Europie. Jako tzw. upoważniony operator (Authorized Economic Operator), DPDgroup codziennie obsługuje transport przesyłek na całym świecie, a także związane z nimi procedury celne. Stworzyła zespoły do spraw obsługi celnej oraz agencje celne umożliwiające integrację usług związanych z wysyłką.

Na wypadek brexitu bez umowy DPDgroup z wyprzedzeniem dostosuje trasy i wprowadzi gotowość do obsługi celnej przesyłek do i z 27 krajów, w wyznaczonych węzłach przeładunkowych (w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Holandii i Hiszpanii).

Mimo że wiele zagadnień związanych z brexitem nadal pozostaje nierozwiązanych, DPDgroup jest w pełni przygotowana na wszystkie scenariusze licząc, że negocjacje umowy dotyczące wyjścia Wielkiej Brytanii z UE zakończą się sukcesem.

Dodatkowe informacje: https://www.dpd.com/group/en/2019/10/15/no-deal-brexit-an-adverse-impact-on-european-e-commerce/
Wyświetlenia: 163

Czy czeka nas podwyżka cen paliw?

19.09.2019

Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych, przeznaczonych dla transportu miejskiego

8.11.2019

50 lat badania wypadków drogowych w celu poprawy bezpieczeństwa

2.10.2019

Ekspansja Grupy Fracht w Afryce – operator uruchamia nowy oddział w Egipcie

19.09.2019

Co wyrok TSUE oznacza dla banków i kredytobiorców?

28.10.2019

DHL Parcel najbardziej innowacyjną firmą kurierską w Polsce

24.10.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Już ponad 30 stacji paliw AS 24 w Polsce

19.09.2019

Czołowi operatorzy stacji do ładowania samochodów elektrycznych podpisują umowę na Wielką Brytanię i kraje Nordyckie

23.10.2019

Franke rozwija się w Adgar Park West

1.10.2019

Radosław Woźniak prezesem Europejskiego Funduszu Leasingowego

27.09.2019

LINK Sp. z o.o. rozpoczyna testy pojazdu FORD F-MAX Low Liner

20.09.2019

Firma DAF Trucks „Producentem Roku 2019”

23.10.2019