Mobilność w transporcie ciężarowym wg Continental

Mobilność w transporcie ciężarowym wg Continental

23.10.2019
Czas czytania ok. 4 minut

Continental wdraża rozwiązania, dzięki którym transport staje się bezpieczniejszy, mniej szkodliwy dla środowiska i bardziej wydajny.

  • Cyfrowy monitoring opon to co najmniej: 20% większa wytrzymałość karkasu, 15% dłuższa żywotność bieżnika, 1% mniejsze zużycie paliwa
  • Łączenie ciężarówek w konwoje zmniejsza zużycie paliwa o 4%

Branża transportowa stoi u progu ewolucji technologicznej, podyktowanej m.in. presją cenową na usługi transportowe, koniecznością ograniczenia emisji CO2, wzrostem kosztów operacyjnych, brakiem i dużą rotacją zawodowych kierowców. Dziś, na tak wymagającym rynku, wygrywają ci dostawcy, którzy są w stanie zaproponować producentom samochodów ciężarowych, autobusów oraz firmom transportowym rozwiązania wybiegające w przyszłość. Systemy, które nie tylko usprawnią przepływ towarów, ale także realnie wpłyną na wzrost efektywności floty. Są wśród nich produkty usprawniające pracę zarówno kierowcy, jak i osoby zarządzającej autami dostawczymi, monitorujące stan danego elementu, a także informujące o awariach, wskazując konkretne miejsce ich wystąpienia. Bez wątpienia należą do nich ContiConnect™ oraz Platooning Demonstrator opracowane przez Continental.

Wyższy poziom bezpieczeństwa i niższe koszty eksploatacji

ContiConnect™ pozwala zapomnieć o ręcznych, rutynowych kontrolach – czynności związane z serwisowaniem ogumienia mogą być wykonywane dokładnie wtedy, kiedy są niezbędne – zarówno w pojedynczych pojazdach, jak i w całych flotach. To wyższy poziom bezpieczeństwa, trwałość opon oraz wyjątkowo niskie koszty eksploatacji.

Cyfrowy monitoring opon pozwala wygenerować realne oszczędności – prawidłowe ciśnienie zmniejsza opory toczenia, a tym samym redukuje zużycie paliwa. Wpływa również na większą żywotność opon – utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w oponach pozwala zwiększyć trwałość karkasu o 20% i wydłużyć żywotność bieżnika o 15% oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia kosztownych awarii. Wpływa także na to, że flota uzyskuje co najmniej 1% oszczędność na paliwie – powiedział Krzysztof Otrząsek, Fleet & Digital Solutions Manager CVT w Continental Opony Polska.

By określić, jakie realnie oszczędności firma zyska z systemem ContiConnect™, warto przeanalizować korzyści, które jest w stanie uzyskać modelowa flota (Flux Transport), składająca się ze 100 zestawów (ciągnik i naczepa, 1200 kół). Przy założeniach, że flota pokonuje 120 000 km rocznie na zestaw, po wymianie 400 opon tylko dzięki dłuższej żywotności bieżnika oszczędzi w skali roku 90.000 zł, a na większej trwałości karkasu zyska dodatkowe 3.000 zł. Ograniczając zużycie paliwa o 1%, spółka wypracuje oszczędność w wysokości 113.400 zł.

Dział R&D Continental zlokalizowany w Hanowerze pracuje nad kolejnymi ulepszeniami rozwiązań cyfrowych oraz uczestniczy w ewolucji przemysłu transportowego – zdradził Krzysztof Otrząsek, Fleet & Digital Solutions Manager CVT w Continental Opony Polska.

Partnerstwa na rzecz konwojowania ciężarówek

Szanse na rozwiązanie problemu z coraz bardziej ograniczonym dostępem do wykwalifikowanych zawodowych kierowców daje truck platooning. Jest to połączenie dwóch lub więcej ciężarówek w konwoju, z wykorzystaniem technologii łączności i zautomatyzowanych systemów wspomagania prowadzenia pojazdu. Koncepcja ta jest jednym z kluczowych trendów rozwoju transportu drogowego, a Continental inwestuje w rozwój tej technologii.

Wyniki pierwszych testów uniwersalnego systemu Platooning Demonstrator, opracowanego przez Continental we współpracy z Knorr-Brems, są na tyle obiecujące, że obecnie trwają prace rozwojowe polegające na dostosowaniu rozwiązania do wymagań klientów. Pojazdy wyposażone w czujniki radarowe, lidarowe, kamery i technologie łączności do komunikacji pojazd-pojazd (C2C) oraz pojazd-infrastruktura (V2X) dostarczone przez Continental, dzięki zmniejszonym odległościom i stałej prędkości jazdy w konwoju, mogą wygenerować dodatkowe oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie ok. 4%. Ponadto zaawansowane czujniki umożliwiają reakcję na sytuacje awaryjne w 0,1 sekundy, czyli o 1,3 sekundy szybciej niż człowiek – powiedział Krzysztof Otrząsek, Fleet & Digital Solutions Manager CVT w Continental Opony Polska.

Konwojowanie ciężarówek to także korzyści w postaci większej przepustowości drogi, mniejszych oporów powietrza i stałej prędkości, a to przekłada się na niższe spalanie i zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Szacuje się, że wartość światowego rynku konwojowania ciężarówek wyniesie do 2028 r. 1,14 mld dolarów. Dalszy rozwój tej technologii i jej efektywność jest w dużej mierze uzależniona od zmian w infrastrukturze, przepisach, a nawet nawykach uczestników ruchu drogowego.

Continental

Wyświetlenia: 201

CEVA Logistics regionalnym operatorem logistycznym Ideal Standard

5.12.2019

Od września łatwiej znajdziesz dobry serwis oponiarski. PZPO wprowadza system certyfikatów

28.10.2019

LOTOS Kolej otwiera nowoczesny Ośrodek Szkolenia Maszynistów

8.12.2019

Szara strefa w branży pogrzebowej – przedsiębiorcy wskazują na luki w prawie

6.12.2019

Jaki wpływ na firmę mają kierowcy

25.10.2019

Efektywność + 20% dzięki Strategii Lean

10.10.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Targi Fleet Market 2019 – spotkanie biznesu z motoryzacją

7.11.2019

Alarmujący odczyt Barometru EFL na IV kwartał. MŚP w inwestycyjnym dołku i najgorszych nastrojach od 5 lat

16.10.2019

Sztuka dla biznesu, czyli wszystko o wspieraniu kreatywności w organizacji. Mercedes-Benz wspiera publikację na ten temat

30.10.2019

Jak obniżyć koszty transportu soków – Hillebrand opracował nowe flexitanki dające 25 proc. oszczędności

30.10.2019

Produkcja w Polsce w kontekście Czwartej Rewolucji Przemysłowej

23.10.2019

Mercedes-Benz: pracownicy dla klimatu

27.11.2019