Black Friday w Polsce i na świecie. Gdzie wydaje się najwięcej?

Black Friday w Polsce i na świecie. Gdzie wydaje się najwięcej?

7.11.2019
Czas czytania ok. 3 minut

· Black Friday, który wypada w tym roku 29 listopada, rozpoczyna sezon wyprzedażowy na świecie

· Aż 80 proc.[1]osób korzystających z czarnopiątkowych promocji zdecyduje się na skorzystanie z oferty sklepów e-commerce

· Tego dnia na zakupy online najwięcej wydają Amerykanie – w 2018 roku płacili za nie średnio 515 dolarów[2]. Polacy przeznaczają na wyprzedażowe zakupy ponad dwa razy mniej

Co roku Black Friday, czyli święto każdego zakupoholika i łowcy okazji, przyciąga coraz więcej chętnych. W Stanach Zjednoczonych tego dnia wydano w 2018 roku ponad 90 miliardów dolarów, czyli aż o 52 proc. więcej niż w 2017 roku[3]. Znaczne wzrosty sprzedaży są osiągane również w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech czy Australii. To świetna okazja między innymi dla polskich sklepów e-commerce, które oferują wysyłkę towarów za granicę.

Amerykanie kochają Black Friday, co z Polakami?

Czarny Piątek to tradycja, która zdobywa coraz większe uznanie również wśród polskich klientów. Jak wynika z badania analityków Picodi.com – największego portalu agregującego rabaty na świecie – aż 60 proc. ankietowanych Polaków zadeklarowało, że skorzysta ze zniżek oferowanych w Black Friday. Średnio mężczyźni wydają na zakupy około 205 dolarów, a kobiety niemal 145. Jak polscy konsumenci wypadają pod tym względem na tle innych krajów?

Black Friday to szczególny dzień dla przedsiębiorców e-commerce, którzy kierują swoje towary na rynki zagraniczne. Przyrosty zysków, jakie są uzyskiwane tego dnia, świetnie pokazują o jak dużej skali biznesu mówimy. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych sprzedaż w Black Friday wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc.[4] Świetne wzrosty są osiągane również w krajach europejskich, choćby w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wynoszą one odpowiednio 1700 i 2400 proc.

Black Friday to bardzo intensywny dzień nie tylko dla sklepów online, ale przede wszystkim dla obsługujących je firm kurierskich. Wybór odpowiedniego partnera logistycznego może okazać się kluczowy do odniesienia sukcesu – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Poland - Jak wynika z przeprowadzonego przez DHL badania[5], w przypadku zagranicznych zakupów o wysokiej wartości, klienci oczekują sprawnej dostawy, nawet następnego dnia. Spełnienie tego wymagania jest o tyle istotne, że zadowolenie z szybkiego doręczenia przesyłki dwukrotnie zwiększa szanse na powtórny zakup w sklepie online.

Najwięcej, bo aż 515 dolarów, wydawali średnio w 2018 roku Amerykanie. Są oni zdecydowanymi liderami zakupów w Black Friday, którzy wyprzedzają drugich w tym zestawieniu Kanadyjczyków. Ci przeznaczali na zakupy 488 dolarów. W Europie z listopadowych wyprzedaży najchętniej wydają Brytyjczycy – średnio 399 dolarów. Wysoko plasują się również Niemcy, ze średnimi wydatkami na poziomie 239 dolarów.

50 lat DHL

W 2019 roku DHL świętuje 50. rocznicę założenia firmy przez trzech przedsiębiorców w San Francisco w 1969 roku. DHL rozpoczął swoją działalność jako podmiot zmieniający tradycyjny przemysł dostawczy omijając biurokrację dzięki nowatorskiej usłudze dostarczania dokumentów drogą lotniczą w nocy. Od tego czasu DHL rozwinął się w rozległą na całym świecie rodzinę firm DHL zatrudniających około 380 000 pracowników w ponad 220 krajach i terytoriach, która obejmuje całe spektrum usług logistycznych i łańcucha dostaw. DHL koncentruje się na kliencie i kulturze "can-do". Zaowocowało to pięcioma dekadami innowacji: od DHL 1000, jednego z pierwszych na świecie komputerów do przetwarzania tekstu, po wykorzystanie specjalnie skonstruowanego StreetScooter tj. przyjaznego dla środowiska pojazdu dostawczego napędzanego napędem elektrycznym. DHL podjęło zobowiązanie Mission 2050, które zakłada osiągnięcie zerowej emisji w całej grupie do 2050 r., jest nieustannie pionierem w branży logistycznej.

DHL Express Poland

[1] Badanie Picodi Black Friday 2019

[2] Badanie Picodi Black Friday 2019

[3] Badanie Finder Black Friday Statistics 2018

[4] Badanie Picodi Black Friday 2019

[5] Raport DHL Express „21st Century Spice Trade”

Wyświetlenia: 191

Rusza trzeci przetarg na A2 Mińsk Mazowiecki - Siedlce

3.10.2019

Na kursie kolizyjnym – w trosce o bezpieczeństwo

25.10.2019

Elektryczne autobusy Solarisa pojadą do Bilbao

3.10.2019

Ryanair uruchamia nową trasę z Bydgoszczy

4.10.2019

DPD Polska „pozytywnie zakręcona” na punkcie sportu

11.10.2019

Kuehne + Nagel rozbudowuje centrum farmaceutyczne w Belgii

21.10.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Rynek leasingu: topnieje przewaga maszyn rolniczych nad budowlanymi. EFL umacnia się w budownictwie

17.09.2019

Scania AXL – nowy koncepcyjny bezzałogowy pojazd ciężarowy

24.09.2019

Firma DAF Trucks „Producentem Roku 2019”

23.10.2019

Wpływ letnich upałów na problemy z akumulatorem zimą – jak ustrzec się przed awarią

8.11.2019

Nowe wersje silnikowe dostępne w polskiej gamie

26.09.2019

Franke rozwija się w Adgar Park West

1.10.2019