Już wkrótce InPost umożliwi nadawanie przesyłek wyłącznie poprzez aplikację

Już wkrótce InPost umożliwi nadawanie przesyłek wyłącznie poprzez aplikację

12.11.2019
Czas czytania ok. 5 minut

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – udostępnia nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją skrytką z poziomu aplikacji[1]. Od teraz przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

„Odbiór przesyłek w Paczkomacie trwa zazwyczaj kilkadziesiąt sekund. Jednak zdecydowaliśmy się ten proces jeszcze przyspieszyć i wdrożyć strategię GO MOBILE! Od teraz podchodząc do Paczkomatu możemy wybrać aplikację InPost i – w biegu – otworzyć swoją skrytkę tak aby operacja ograniczyła się wyłącznie do wyjęcia przesyłki z urządzenia. Wprowadzana właśnie nowa wersja aplikacji mobilnej praktycznie staje się centrum zarządzania przesyłkami i pozwoli na otwieranie Paczkomatu bez żadnych dodatkowych kodów. To najbardziej rewolucyjna zmiana w zarządzaniu przesyłkami od czasu postawienia pierwszego Paczkomatu w 2009 roku” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost i zaznacza, że to nie koniec nowości .

Już wkrótce aplikacja umożliwi też szybkie nadawanie przesyłek. Docelowo za pomocą aplikacji będzie można dokonać każdej operacji związanej z obsługą przesyłek. Gdy inni otwierają nowe, kosztowne oddziały stacjonarne, my przenosimy wszystkie aktywności do mobilnej aplikacji – co pozwala nam sukcesywnie powiększać przewagę technologiczną. Naszym zdaniem to technologia jest logistyką jutra” – dodał.

Oryginalna aplikacja jest do pobrania wyłącznie w sklepach App Store oraz Google Play.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[1]). W październiku 2019 firma wprowadziła nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek, która znacznie skraca czas potrzebny do nadania przesyłki. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

InPost kieruje swoją ofertę nie tylko do mieszkańców dużych miast. Coraz więcej maszyn trafia do małych miast i większych wsi – wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany już nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Ponadto na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan .

Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost . Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą korzystać bezpłatnie z funkcjonalności, które obejmują m.in. śledzenie drogi przesyłek i monitoring ich statusów oraz dodatkowe powiadomienia, zwiększające bezpieczeństwo korzystania z usług InPost.

Ponadto InPost obsługuje nadania i dostawy jednej z największych platform sprzedaży odzieży i akcesoriów w systemie z drugiej ręki – Vinted.pl. Serwis skupia ponad 12 milionową społeczność, która wymienia oraz sprzedaje niepotrzebne lub zalegające w szafach ubrania, obuwie i inne akcesoria. Zarówno InPost, jak i Vinted aktywnie wspierają działania proekologiczne. InPost nawiązał też współpracę z Grupą LPP, właścicielem 5 marek odzieżowych. Od 1 października klienci e-sklepów Reserved w Polsce będą mogli zamawiać swoje przesyłki bezpośrednio do Paczkomatów®. W planach jest wdrożenie możliwości odbioru zakupów w Paczkomacie® w kolejnych sklepach internetowych pozostałych marek Grupy LPP – Cropp, House, Mohito oraz Sinsay.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

· Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.

· Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

· InPost Kurier: 70,81 /N=4512/

· Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

InPost

[1] Źródło:

[1] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu

Wyświetlenia: 656

Udokumentowana praca na kontraktach GDDKiA zawsze z wynagrodzeniem

12.07.2020

BM Reflex: Decyzja OPEC+ zdyskontowana w cenach ropy. Na stacjach kolejne podwyżki

12.06.2020

Erum Group wkracza do Polski i otwiera centrum logistyczne

18.05.2020

Nowe rozmiary opony MICHELIN Primacy 4 zapewniającej bezpieczeństwo od nowości do zużycia

12.06.2020

Sprawdzone środki smarne

27.05.2020

Program inwestycji dla obwodnicy Nakła Śląskiego oraz Świerklańca w ciągu drogi krajowej nr 78 podpisany

26.06.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Kosmiczne śmieci – nowa wystawa na placu Europejskim

26.06.2020

Jak zapewnić bezpieczeństwo epidemiologiczne przy odmrażaniu gospodarki?

18.05.2020

Jak wybrać firmę sprzątającą, która spełni wymogi reżimu sanitarnego?

5.06.2020

Przekazanie 48 autobusów Mercedes-Benz Citaro do Gdańska.

2.06.2020

S19 na Podlasiu. Przetarg na dwa kolejne odcinki!

29.05.2020

90 dni prolongaty na myto w Czechach z DKV

20.05.2020