Już wkrótce InPost umożliwi nadawanie przesyłek wyłącznie poprzez aplikację

Już wkrótce InPost umożliwi nadawanie przesyłek wyłącznie poprzez aplikację

12.11.2019
Czas czytania ok. 5 minut

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – udostępnia nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją skrytką z poziomu aplikacji[1]. Od teraz przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

„Odbiór przesyłek w Paczkomacie trwa zazwyczaj kilkadziesiąt sekund. Jednak zdecydowaliśmy się ten proces jeszcze przyspieszyć i wdrożyć strategię GO MOBILE! Od teraz podchodząc do Paczkomatu możemy wybrać aplikację InPost i – w biegu – otworzyć swoją skrytkę tak aby operacja ograniczyła się wyłącznie do wyjęcia przesyłki z urządzenia. Wprowadzana właśnie nowa wersja aplikacji mobilnej praktycznie staje się centrum zarządzania przesyłkami i pozwoli na otwieranie Paczkomatu bez żadnych dodatkowych kodów. To najbardziej rewolucyjna zmiana w zarządzaniu przesyłkami od czasu postawienia pierwszego Paczkomatu w 2009 roku” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost i zaznacza, że to nie koniec nowości .

Już wkrótce aplikacja umożliwi też szybkie nadawanie przesyłek. Docelowo za pomocą aplikacji będzie można dokonać każdej operacji związanej z obsługą przesyłek. Gdy inni otwierają nowe, kosztowne oddziały stacjonarne, my przenosimy wszystkie aktywności do mobilnej aplikacji – co pozwala nam sukcesywnie powiększać przewagę technologiczną. Naszym zdaniem to technologia jest logistyką jutra” – dodał.

Oryginalna aplikacja jest do pobrania wyłącznie w sklepach App Store oraz Google Play.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[1]). W październiku 2019 firma wprowadziła nową usługę „Szybkie Nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek, która znacznie skraca czas potrzebny do nadania przesyłki. Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach – który zakłada nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

InPost kieruje swoją ofertę nie tylko do mieszkańców dużych miast. Coraz więcej maszyn trafia do małych miast i większych wsi – wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany już nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Ponadto na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan .

Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost . Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą korzystać bezpłatnie z funkcjonalności, które obejmują m.in. śledzenie drogi przesyłek i monitoring ich statusów oraz dodatkowe powiadomienia, zwiększające bezpieczeństwo korzystania z usług InPost.

Ponadto InPost obsługuje nadania i dostawy jednej z największych platform sprzedaży odzieży i akcesoriów w systemie z drugiej ręki – Vinted.pl. Serwis skupia ponad 12 milionową społeczność, która wymienia oraz sprzedaje niepotrzebne lub zalegające w szafach ubrania, obuwie i inne akcesoria. Zarówno InPost, jak i Vinted aktywnie wspierają działania proekologiczne. InPost nawiązał też współpracę z Grupą LPP, właścicielem 5 marek odzieżowych. Od 1 października klienci e-sklepów Reserved w Polsce będą mogli zamawiać swoje przesyłki bezpośrednio do Paczkomatów®. W planach jest wdrożenie możliwości odbioru zakupów w Paczkomacie® w kolejnych sklepach internetowych pozostałych marek Grupy LPP – Cropp, House, Mohito oraz Sinsay.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

· Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.

· Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

· InPost Kurier: 70,81 /N=4512/

· Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

InPost

[1] Źródło:

[1] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu

Wyświetlenia: 348

Colliers International po raz kolejny z tytułem Najlepszego Pracodawcy

24.10.2019

Dachser inwestuje 9,5 mln euro w rozbudowę oddziału

28.11.2019

Sztuka dla biznesu, czyli wszystko o wspieraniu kreatywności w organizacji. Mercedes-Benz wspiera publikację na ten temat

30.10.2019

Czy deweloperzy będą budować osiedla na obrzeżach miast

15.11.2019

Jak banki przyjęły wyrok TSUE dotyczący frankowiczów?

18.10.2019

Energopol nie wywiązuje się z umów. GDDKiA reaguje

15.10.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Dzielimy się wiedzą i poznajemy branżowe nowinki

4.11.2019

Coraz więcej gastronomii i usług, a mniej sklepów w Warszawie

22.11.2019

Na kursie kolizyjnym – w trosce o bezpieczeństwo

25.10.2019

Dzięki nowemu, elastycznemu kontraktowi serwisowemu, Volvo Trucks pomaga Klientom poprawić przepływy środków pieniężnych

18.10.2019

Podpisaliśmy umowy na dokończenie budowy obwodnicy Marek

19.11.2019

Jaki wpływ na firmę mają kierowcy

25.10.2019