INPOST ma już 6000 paczkomatów® Sieć gotowa na Black Friday i szczyt świąteczny

INPOST ma już 6000 paczkomatów® Sieć gotowa na Black Friday i szczyt świąteczny

28.11.2019
Czas czytania ok. 5 minut

InPost –lider nowoczesnej logistyki w Polsce – rozbudował sieć Paczkomatów® do 6000 tysięcy. Paczkomat nr 6000 stanął w małopolskiej Suchej Beskidzkiej. Firma jest gotowa do obsługi przesyłek w szczycie świątecznym, zwyczajowo rozpoczynającym się w Black Friday – czyli w tym roku 29 listopada. Klienci mogą korzystać też z opcji „szybkie nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek, obniżonych cen przesyłek oraz otwierać skrytki z poziomu aplikacji – bez dotykania ekranu Paczkomatu®.

„W tym roku postawiliśmy na mocny rozwój infrastruktury – co procentuje, bo jesteśmy najszybszym dostawcą paczek w Polsce. W ponad 98% dotrzymujemy terminu D+1 – a to właśnie cenią klienci. Przygotowaliśmy się nie tylko na świąteczny szczyt paczkowy – ale przede wszystkim na stałą obsługę szybko rosnących wolumenów w naszej sieci. Wprowadziliśmy rewolucyjne zmiany w sposobie odbioru przesyłek przez aplikację w ramach akcji GO MOBILE!, uruchomiliśmy atrakcyjne usługi typu szybkie nadania, obniżyliśmy ceny – a równocześnie rozbudowaliśmy sieć Paczkomatów® do 6000 i mocno inwestowaliśmy w nowe sortownie. Nie zwalniamy tempa – w przyszłym roku kontynuacja tej strategii rozwoju. O skali prowadzonych inwestycji najlepiej świadczy fakt, że w jeszcze w ubiegłym roku w tym samym okresie mieliśmy 4300 Paczkomatów” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost .

Brzoska podkreślił, że InPost rozbudowuje swoją infrastrukturę równomiernie w całych kraju. „Nasz 6000-ny Paczkomat stanął w liczącej nieco ponad 9000 mieszkańców Suchej Beskidzkiej. Chcemy, aby każdy nasz klient niezależnie od tego czy mieszka w milionowym mieście, czy w liczącej kilkuset mieszkańców gminie miał dostęp do wyjątkowej jakości i wygody jaką oferują nasze Paczkomaty” – podkreśla.

W listopadzie InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce. Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w Paczkomatach® InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych. Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta – jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją skrytką z poziomu aplikacji[1] . Od teraz przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

· Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.

· Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan . Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost . Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

· InPost Kurier: 70,81 /N=4512/

· Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

InPost zajął pierwsze miejsce w kategorii dostawca roku w rankingu zaufanych sklepów 2019 Ceneo.pl , wyprzedzając DPD i DHL. Także w badaniu NPS (Net Promoter Score) i nternetowego serwisu Furgonetka.pl za rok 2018 w sektorze usług kurierskich pierwsze miejsce zdobyły Paczkomaty® InPost, a usługi kurierskie firmy zajęły trzecie miejsce.

[1] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu

InPost

Wyświetlenia: 507

Inflacja to niewidzialny podatek, na którym korzysta państwo

12.02.2020

Awanse w Dziale Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers International

10.02.2020

Pracujemy nad połączeniem A1 z S7 poprzez S5

19.02.2020

Komentarz rynkowy DPD Polska – więcej ekologii na ostatniej mili

4.02.2020

GDDKiA - Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Zegrze Pomorskie - Kłanino

11.02.2020

Scania z tytułem „Globalny dostawca roku”

28.01.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Siedem nowoczesnych hybrydowych Solarisów trafi do Ząbkowic Śląskich

31.12.2019

DAF ogłasza zwycięzców prestiżowego plebiscytu „International Dealer of the Year 2020”

7.02.2020

Darmowe webinarium Kuehne + Nagel – Pociąg z Chin

28.01.2020

Branża odzieżowa potrzebuje wykwalifikowanych kadr

11.02.2020

Elegancja i potężne osiągi w jednym: nowy Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé

20.02.2020

Mark Richardson wesprze Dział Doradztwa Inwestycyjnego w Colliers International

13.01.2020