Komentarz DHL Express: Większe zainteresowanie Black Friday za granicą to szansa dla polskich przedsiębiorców

28.11.2019
Czas czytania ok. 1 minuty

Komentuje: Edwin Osiecki,

Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży DHL Express (Poland)

Promocje oferowane przez sklepy przy okazji Black Friday przyjęły się w Polsce bardzo szybko i są już dla nas naturalnym elementem rozpoczynającym okres świątecznych zakupów. Aktualnie ponad 60 proc. Polaków korzysta ze zniżek oferowanych w tym dniu [1] , a liczba ta systematycznie rośnie. Jednocześnie widać, że choć dynamicznie się rozwijamy, to wciąż dopiero gonimy pod tym względem Zachód. Promocje w Stanach Zjednoczonych są niejednokrotnie zdecydowanie bardziej atrakcyjne niż w Polsce – różnicę można zauważyć nawet na przykładzie marek operujących jednocześnie w obu krajach. Przekłada się to w konsekwencji choćby na średnią kwotę wydaną w tym okresie na zakupy – polscy konsumenci planują na nie przeznaczyć nawet do 5 razy mniej niż Amerykanie.

Tworzy to świetną okazję dla polskich e-sklepów, które oferują swoje towary za granicą. Mają one szansę skorzystać na przykład na dużo większej chłonności sektora amerykańskiego, gdzie sprzedaż w tym dniu wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc. [2] (w Polsce to niecałe 700 proc.). W Europie atrakcyjnym rynkiem zbytu w Black Friday są szczególnie Wielka Brytania i Niemcy, gdzie wyniki te są odpowiednio ok. 17 i 24-krotnie wyższe niż zazwyczaj. Zagraniczne kierunki stają się coraz bardziej popularne zarówno wśród polskich sklepów e-commerce, jak i konsumentów – w DHL Express obserwujemy w tym okresie wzrost liczby obsługiwanych przez nas przesyłek zagranicznych średnio o ponad 30 procent.

[1] Badanie Finder Black Friday Statistics 2018

[2] Badanie Picodi Black Friday 2019

DHL Express (Poland)

Wyświetlenia: 522

Fracht FWO utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw project cargo

31.07.2020

Barometr EFL na III kwartał 2020 Nastroje w HoReCa lepsze niż rok temu? Co drugi hotelarz lub restaurator liczy na więcej gości w sezonie

11.08.2020

Hybrydy–jak jeżdżą, po co są i dla kogo? Nowy odcinek podkastu Mercedes-Benz „Półgodziny z gwiazdą”

15.09.2020

A4 koło Krzyżowej jest przejezdna, ale wymaga docelowej naprawy

26.08.2020

Czeka nas drugi kryzys w branży gastronomicznej?

18.09.2020

LOTOS dostarczył asfalt na ekologiczną drogę do Morskiego Oka

31.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Bezrobocie po-COVIDowe rośnie. Kryzys uderza w osoby młode

3.09.2020

KE zgadza się na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen, ale stawia warunki

23.08.2020

Współpraca z najlepszymi rozwija najmocniej. VIVE Textile Recycling pracuje z Volvo

5.08.2020

Solaris dostarczy do Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie 70 autobusów CNG

5.08.2020

RFID w centrach logistycznych – szybciej, dokładniej, taniej

14.09.2020

Circle K wraz z PCK przekazało seniorom kolejne 1200 paczek, dzięki zaangażowaniu klientów sieci

28.07.2020