Komentarz DHL Express: Większe zainteresowanie Black Friday za granicą to szansa dla polskich przedsiębiorców

28.11.2019
Czas czytania ok. 1 minuty

Komentuje: Edwin Osiecki,

Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży DHL Express (Poland)

Promocje oferowane przez sklepy przy okazji Black Friday przyjęły się w Polsce bardzo szybko i są już dla nas naturalnym elementem rozpoczynającym okres świątecznych zakupów. Aktualnie ponad 60 proc. Polaków korzysta ze zniżek oferowanych w tym dniu [1] , a liczba ta systematycznie rośnie. Jednocześnie widać, że choć dynamicznie się rozwijamy, to wciąż dopiero gonimy pod tym względem Zachód. Promocje w Stanach Zjednoczonych są niejednokrotnie zdecydowanie bardziej atrakcyjne niż w Polsce – różnicę można zauważyć nawet na przykładzie marek operujących jednocześnie w obu krajach. Przekłada się to w konsekwencji choćby na średnią kwotę wydaną w tym okresie na zakupy – polscy konsumenci planują na nie przeznaczyć nawet do 5 razy mniej niż Amerykanie.

Tworzy to świetną okazję dla polskich e-sklepów, które oferują swoje towary za granicą. Mają one szansę skorzystać na przykład na dużo większej chłonności sektora amerykańskiego, gdzie sprzedaż w tym dniu wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc. [2] (w Polsce to niecałe 700 proc.). W Europie atrakcyjnym rynkiem zbytu w Black Friday są szczególnie Wielka Brytania i Niemcy, gdzie wyniki te są odpowiednio ok. 17 i 24-krotnie wyższe niż zazwyczaj. Zagraniczne kierunki stają się coraz bardziej popularne zarówno wśród polskich sklepów e-commerce, jak i konsumentów – w DHL Express obserwujemy w tym okresie wzrost liczby obsługiwanych przez nas przesyłek zagranicznych średnio o ponad 30 procent.

[1] Badanie Finder Black Friday Statistics 2018

[2] Badanie Picodi Black Friday 2019

DHL Express (Poland)

Wyświetlenia: 448

Policja nie może zmuszać do jazdy na oponach zimowych

8.04.2020

Kolegium Uniwersyteckie w Londynie, londyński szpital University College i Formuła 1 opracowują aparaty oddechowe, które pomagają ratować życie

8.04.2020

Dynamiczna wymiana oleju – 2. część szkolenia Ravenol

21.05.2020

Adventum International kupuje od EFL Service Centrum Orląt we Wrocławiu

1.06.2020

Salon online Mercedes-Benz – dla kupujących i oglądających

23.04.2020

Najefektywniej jak to tylko możliwe

27.04.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Bezpiecznie, z wymaganym dystansem, jednak niezmiennie skutecznie. Sieć salonów i serwisów Mercedes-Benz Grupa Wróbel pozostaje do dyspozycji

19.04.2020

Grupa Kapitałowa Mostostal Warszawa z zyskiem i dobrymi perspektywami mimo pandemii

21.04.2020

Od prostego rumpla do nowoczesnego centrum dowodzenia

18.05.2020

#Koronawirus: Supermarkety i sklepy dbają o bezpieczeństwo klientów

22.04.2020

Grupa Delta Trans powiększa magazyn w Rudzie Śląskiej

14.05.2020

DPD Polska Firmą Roku 2020

26.05.2020