LOTOS oraz Toyota wspólnie rozwijają transport zasilany wodorem

LOTOS oraz Toyota wspólnie rozwijają transport zasilany wodorem

2.12.2019
Czas czytania ok. 2 minut

Grupa LOTOS oraz Toyota Motor Poland podpisały pod koniec listopada br. list intencyjny w zakresie współpracy intensyfikującej prace nad rozwojem technologii wykorzystania wodoru w transporcie samochodowym. Chodzi m.in. o wybudowanie pod patronatem Toyoty stacji tankowania wodoru.

Istotą współpracy między Grupą LOTOS a Toyotą Motor Poland jest wybudowanie pod patronatem Toyoty stacji tankowania wodoru w Polsce, która powstać ma już w 2021 roku. Dzięki współpracy Grupy LOTOS – jednego z liderów rynku paliwowego w Polsce oraz Toyoty Motor Poland zajmującej kluczową pozycję w rozwoju innowacyjnych technologii wodorowych w sektorze motoryzacji, wodoryzacja transportu w kraju może zyskać realny i praktyczny wymiar, odczuwalny dla użytkowników aut.

Jako Grupa LOTOS poszukujemy najlepszych partnerów, którzy pozwalają nam się rozwijać technologicznie. Tak też traktujemy współpracę z Toyotą w temacie wodoru. W 2021 roku będziemy jako pierwsi w Polsce produkować wodór o bardzo wysokiej czystości. Do tego czasu na pierwszych dwóch naszych stacjach chcemy też zbudować punkty ładowania samochodów tym paliwem, zaś Toyota jest jednym z dostawców, który takie samochody posiada. Chcemy upewnić się, że to, co przygotujemy, będzie spełniało wymogi rynkowe – mówi Marian Krzemiński, wiceprezes Zarządu Grupy LOTOS ds. inwestycji i innowacji.

List intencyjny stanowi początek prac, które zakończyć ma szczegółowa umowa o współpracy. Zgodnie z deklaracjami, dokument taki ma powstać do końca I półrocza 2020 r. Równolegle, obie firmy zadeklarowały chęć współdziałania na rzecz promocji technologii opartych na wodorze, określanego przez specjalistów jako paliwo przyszłości.

Nasza firma produkuje samochód Toyota Mirai. „Mirai” po japońsku oznacza „przyszłość”, zatem sama nazwa określa stosunek marki do samochodów zasilanych wodorem. W powszechnym zastosowaniu są także autobusy miejskie o zasięgu 400 kilometrów, a również istnieją konstrukcje ciężarówek, samolotów a nawet rowerów, wózków widłowych i statków. Mamy dziś możliwość jeżdżenia, pływania i latania pojazdami napędzanymi wodorem. Są to pojazdy w pełni funkcjonalne, przyjazne dla użytkowników i – co ważne – przyjazne dla środowiska – podkreśla Andrzej Szałek, doradca Zarządu Toyota Motor Poland.

Grupa LOTOS

Wyświetlenia: 470

Idealnie zbilansowane opony

16.04.2020

Od prostego rumpla do nowoczesnego centrum dowodzenia

18.05.2020

Ruch na drogach krajowych w czasie epidemii. Publikujemy podsumowanie za kwiecień

7.05.2020

Salon online Mercedes-Benz – dla kupujących i oglądających

23.04.2020

PEKAES zwiększa powierzchnię terminali dystrybucyjnych

27.05.2020

Samoobsługowy hurtowy zakup paliw w usłudze LOTOS B2B 24

10.04.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Lider na czas kryzysu

20.04.2020

Nie śmieć! Drogi to nie wysypisko

19.05.2020

Niemal połowa zatrudnionych boi się utraty pracy. Jak COVID-19 zmienia rynek i biznes

28.05.2020

Odpowiedź ETRMA w sprawie testów jazdy przeprowadzonych przez EmissionsAnalytics

24.04.2020

Leasing w dobie koronawirusa – jakie możliwości ma przedsiębiorca?

24.05.2020

ROBYG wdrożył podpis elektroniczny

27.04.2020