Goodyear wprowadza na rynek linię opon OMNITRAC Heavy Duty  dla pojazdów ciężarowych pracujących w trudnych warunkach

Goodyear wprowadza na rynek linię opon OMNITRAC Heavy Duty dla pojazdów ciężarowych pracujących w trudnych warunkach

10.12.2019
Czas czytania ok. 4 minut

Goodyear wprowadza na rynek serię opon OMNITRAC Heavy Duty dla samochodów ciężarowych pracujących w trudnych warunkach. Charakteryzuje ją zwiększona trwałość, wydajność, przebieg i trakcja w każdych warunkach pogodowych [1] .

Nowe ogumienie zostało opracowane specjalnie dla wywrotek i innych ciężkich pojazdów użytkowych pracujących głównie w trudnych nieutwardzonych środowiskach, takich jak place budowy, kopalnie oraz kamieniołomy, ale poruszających się także na krótkich trasach po drogach publicznych. Opony podlegają gwarancji [2] Goodyear OMNITRAC. Obejmuje ona przypadkowe uszkodzenia powstałe w wyniku uderzenia, które sprawiają, że zarejestrowana opona nie nadaje się do naprawy i dalszego użytkowania. Gwarantuje także bezwarunkową akceptację karkasu do bieżnikowania.

„W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek nowe opony OMNITRAC S & D opracowane specjalnie dla pojazdów, które pracują w systemie mieszanym i większość czasu spędzają na drogach. Z kolei asortyment Goodyear OMNITRAC Heavy Duty obejmuje opony dla samochodów ciężarowych pracujących głównie w trudnym terenie, ale także poruszających się po drogach na krótkich dystansach.Goodyear ORD to nasza sprawdzona gama produktów off-road zapewniająca doskonałą trakcję w najbardziej ekstremalnych warunkach " – powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opon użytkowych Goodyear w Europie. „Teraz oferujemy pełne spektrum innowacyjnych produktów, które obejmują wszystkie zastosowania, od autostrad po bardzo wymagające środowiska pracy. Kompleksowa oferta została uzupełniona o konfigurowalne, inteligentne rozwiązania oraz wsparcie renomowanej sieci Truck Force jako integralnej części Goodyear Total Mobility, naszej dopasowanej propozycji dla flot”.

Nowe opony OMNITRAC Heavy Duty radzą sobie z ostrymi kamieniami, mokrymi nawierzchniami i błotnistymi drogami, a także stromymi zboczami i wybojami, jak również w zastosowaniach wymagających wysokiego momentu obrotowego. Przykładem jest ogumienie na oś sterującą w pojazdach z napędem hydrodynamicznym.

Opony OMNITRAC Heavy Duty oferują doskonałą trakcję w trudnych warunkach pracy mieszanej w połączeniu ze zwiększoną efektywnością paliwową i łącznością. Wyposażone w technologię DuraShield zapewniają zrównoważone osiągi z naciskiem na wytrzymałość. Celem jest długa żywotność bieżnika w mieszanych zastosowaniach eksploatacyjnych w trudnych warunkach pracy. Najnowsza technologia wykorzystuje specjalną górną warstwę opasania zapewniającą dodatkową odporność na uszkodzenia karkasu i korozję, co przekłada się na lepszą podatność na bieżnikowanie.

W porównaniu z poprzednimi oponami, OMNITRAC MSS II i MSD II zapewniają lepsze osiągi w zakresie: odporności na wbijanie się kamieni i uszkodzenia mechaniczne, łączności oraz trwałości, podczas gdy opór toczenia i efektywność paliwowa utrzymywane są lub poprawione dla zgodności z nowymi przepisami. Symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu) oznacza lepsze osiągi zimowe i zgodność z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dla opon zimowych.

Opony do naczep

Opony OMNITRAC S & D Heavy Duty uzupełniają linię OMNITRAC MST II 385/65R22.5 i 445/65R22.5 do naczep, która oferuje długie przebiegi i zwiększoną przyczepność w zastosowaniach drogowych i terenowych. Charakteryzuje się przy tym doskonałą odpornością na uszkodzenia i wysoką stabilnością.

Wydłużenie czasu sprawności działania

Prawidłowa konserwacja oraz precyzyjne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym ma kluczowe znaczenie dla zachowania mobilności w trudnych warunkach. Wydajność nowej serii OMNITRAC Heavy Duty może być jeszcze bardziej zoptymalizowana pod kątem zwiększenia niezawodności – zwłaszcza w odległych lokalizacjach i w trudnych warunkach – poprzez system Goodyear TPMS. Dzięki zaawansowanej telematyce i unikalnemu algorytmowi Goodyear, to mobilne rozwiązanie monitoruje opony i wysyła natychmiastowe ostrzeżenia, jeśli ciśnienie lub temperatura w nich nie spełniają akceptowalnych parametrów. Pozwala to wydłużyć o 15% czas pracy i zmniejszyć o 85% liczbę wypadków [3] spowodowanych problemami z oponami. W ten sposób wydłuża się czas sprawności i obniżają koszty awarii.

Koncepcja Wielu Żyć

Wszystkie opony OMNITRAC zostały opracowane zgodnie z koncepcją wielu żyć i nadają się zarówno do pogłębiania, jak i bieżnikowania. Pozwala to flotom na jak najlepsze wykorzystanie zasobów opon i znaczne obniżenie kosztów na kilometr przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji.

Łączność

Podobnie jak wszystkie ostatnio wprowadzane opony ciężarowe Goodyear, OMNITRAC Heavy Duty posiadają identyfikację radiową (RFID). Łączność w zakresie zarządzania ogumieniem i z systemami śledzenia jest zintegrowana poprzez chip w oponie. Symbol RFID umieszczony na ścianie bocznej odstrasza złodziei, ponieważ ogumienie można śledzić .

Goodyear

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] Omawiane ulepszenia dotyczą OMNITRAC MSS II (w porównaniu z OMNITRAC Heavy Duty S) i OMNITRAC MSD II (w porównaniu z OMNITRAC Heavy Duty D).

[2] Obowiązują zasady i warunki.

[3] Wyniki zostały zweryfikowane podczas testu w warunkach rzeczywistych, przeprowadzonego w 2017 roku. Korzyści można osiągnąć jedynie poprzez konsekwentne śledzenie alarmów i raportów dotyczących ciśnienia oraz temperatury. Rzeczywiste wyniki mogą różnić się w zależności od warunków użytkowania opon, częstotliwości ich wymiany, warunków jazdy i właściwej konserwacji.

Wyświetlenia: 214

Czytnik najazdowy Goodyear Drive-Over-Reader nagrodzony za innowację

17.12.2019

FedEx oferuje polskim klientom e-commerce bezpieczne i wygodne punkty odbioru przesyłek w ramach nowej usługi Direct2Retail

18.12.2019

Jakość usług EFL nagrodzona Złotym Godłem

28.11.2019

Czy inflacja jest poważnym zagrożeniem dla polskich budżetów domowych?

22.12.2019

Znamy już wszystkich wykonawców zainteresowanych budową S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem

29.11.2019

Dachser inwestuje 9,5 mln euro w rozbudowę oddziału

28.11.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

BM Reflex: Stabilnie do końca roku?

16.12.2019

Ogłaszamy przetarg na kolejny odcinek S1 na Śląsku!

12.12.2019

FM Logistic publikuje raport na temat zrównoważonego rozwoju

29.11.2019

Pracownicy mobilni we flotach przyszłości

12.12.2019

BM Reflex: Mniejsze ryzyko geopolityczne, tańsza ropa naftowa

13.01.2020

Goodyear uruchomi nowy fundusz venture capital dla rozwoju przyszłej mobilności

10.01.2020