Goodyear wprowadza na rynek linię opon OMNITRAC Heavy Duty  dla pojazdów ciężarowych pracujących w trudnych warunkach

Goodyear wprowadza na rynek linię opon OMNITRAC Heavy Duty dla pojazdów ciężarowych pracujących w trudnych warunkach

10.12.2019
Czas czytania ok. 4 minut

Goodyear wprowadza na rynek serię opon OMNITRAC Heavy Duty dla samochodów ciężarowych pracujących w trudnych warunkach. Charakteryzuje ją zwiększona trwałość, wydajność, przebieg i trakcja w każdych warunkach pogodowych [1] .

Nowe ogumienie zostało opracowane specjalnie dla wywrotek i innych ciężkich pojazdów użytkowych pracujących głównie w trudnych nieutwardzonych środowiskach, takich jak place budowy, kopalnie oraz kamieniołomy, ale poruszających się także na krótkich trasach po drogach publicznych. Opony podlegają gwarancji [2] Goodyear OMNITRAC. Obejmuje ona przypadkowe uszkodzenia powstałe w wyniku uderzenia, które sprawiają, że zarejestrowana opona nie nadaje się do naprawy i dalszego użytkowania. Gwarantuje także bezwarunkową akceptację karkasu do bieżnikowania.

„W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek nowe opony OMNITRAC S & D opracowane specjalnie dla pojazdów, które pracują w systemie mieszanym i większość czasu spędzają na drogach. Z kolei asortyment Goodyear OMNITRAC Heavy Duty obejmuje opony dla samochodów ciężarowych pracujących głównie w trudnym terenie, ale także poruszających się po drogach na krótkich dystansach.Goodyear ORD to nasza sprawdzona gama produktów off-road zapewniająca doskonałą trakcję w najbardziej ekstremalnych warunkach " – powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opon użytkowych Goodyear w Europie. „Teraz oferujemy pełne spektrum innowacyjnych produktów, które obejmują wszystkie zastosowania, od autostrad po bardzo wymagające środowiska pracy. Kompleksowa oferta została uzupełniona o konfigurowalne, inteligentne rozwiązania oraz wsparcie renomowanej sieci Truck Force jako integralnej części Goodyear Total Mobility, naszej dopasowanej propozycji dla flot”.

Nowe opony OMNITRAC Heavy Duty radzą sobie z ostrymi kamieniami, mokrymi nawierzchniami i błotnistymi drogami, a także stromymi zboczami i wybojami, jak również w zastosowaniach wymagających wysokiego momentu obrotowego. Przykładem jest ogumienie na oś sterującą w pojazdach z napędem hydrodynamicznym.

Opony OMNITRAC Heavy Duty oferują doskonałą trakcję w trudnych warunkach pracy mieszanej w połączeniu ze zwiększoną efektywnością paliwową i łącznością. Wyposażone w technologię DuraShield zapewniają zrównoważone osiągi z naciskiem na wytrzymałość. Celem jest długa żywotność bieżnika w mieszanych zastosowaniach eksploatacyjnych w trudnych warunkach pracy. Najnowsza technologia wykorzystuje specjalną górną warstwę opasania zapewniającą dodatkową odporność na uszkodzenia karkasu i korozję, co przekłada się na lepszą podatność na bieżnikowanie.

W porównaniu z poprzednimi oponami, OMNITRAC MSS II i MSD II zapewniają lepsze osiągi w zakresie: odporności na wbijanie się kamieni i uszkodzenia mechaniczne, łączności oraz trwałości, podczas gdy opór toczenia i efektywność paliwowa utrzymywane są lub poprawione dla zgodności z nowymi przepisami. Symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu) oznacza lepsze osiągi zimowe i zgodność z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dla opon zimowych.

Opony do naczep

Opony OMNITRAC S & D Heavy Duty uzupełniają linię OMNITRAC MST II 385/65R22.5 i 445/65R22.5 do naczep, która oferuje długie przebiegi i zwiększoną przyczepność w zastosowaniach drogowych i terenowych. Charakteryzuje się przy tym doskonałą odpornością na uszkodzenia i wysoką stabilnością.

Wydłużenie czasu sprawności działania

Prawidłowa konserwacja oraz precyzyjne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym ma kluczowe znaczenie dla zachowania mobilności w trudnych warunkach. Wydajność nowej serii OMNITRAC Heavy Duty może być jeszcze bardziej zoptymalizowana pod kątem zwiększenia niezawodności – zwłaszcza w odległych lokalizacjach i w trudnych warunkach – poprzez system Goodyear TPMS. Dzięki zaawansowanej telematyce i unikalnemu algorytmowi Goodyear, to mobilne rozwiązanie monitoruje opony i wysyła natychmiastowe ostrzeżenia, jeśli ciśnienie lub temperatura w nich nie spełniają akceptowalnych parametrów. Pozwala to wydłużyć o 15% czas pracy i zmniejszyć o 85% liczbę wypadków [3] spowodowanych problemami z oponami. W ten sposób wydłuża się czas sprawności i obniżają koszty awarii.

Koncepcja Wielu Żyć

Wszystkie opony OMNITRAC zostały opracowane zgodnie z koncepcją wielu żyć i nadają się zarówno do pogłębiania, jak i bieżnikowania. Pozwala to flotom na jak najlepsze wykorzystanie zasobów opon i znaczne obniżenie kosztów na kilometr przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji.

Łączność

Podobnie jak wszystkie ostatnio wprowadzane opony ciężarowe Goodyear, OMNITRAC Heavy Duty posiadają identyfikację radiową (RFID). Łączność w zakresie zarządzania ogumieniem i z systemami śledzenia jest zintegrowana poprzez chip w oponie. Symbol RFID umieszczony na ścianie bocznej odstrasza złodziei, ponieważ ogumienie można śledzić .

Goodyear

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] Omawiane ulepszenia dotyczą OMNITRAC MSS II (w porównaniu z OMNITRAC Heavy Duty S) i OMNITRAC MSD II (w porównaniu z OMNITRAC Heavy Duty D).

[2] Obowiązują zasady i warunki.

[3] Wyniki zostały zweryfikowane podczas testu w warunkach rzeczywistych, przeprowadzonego w 2017 roku. Korzyści można osiągnąć jedynie poprzez konsekwentne śledzenie alarmów i raportów dotyczących ciśnienia oraz temperatury. Rzeczywiste wyniki mogą różnić się w zależności od warunków użytkowania opon, częstotliwości ich wymiany, warunków jazdy i właściwej konserwacji.

Wyświetlenia: 564

DACHSER z setnym lotem czarterowym w 2020 roku

7.01.2021

Solaris przystępuje do Europejskiego Sojuszu na Rzecz Czystego Wodoru

12.01.2021

Wszystko po prostu „zaskoczyło” – wywiad z nowym CEO DACHSER Burkhardem Elingiem

26.01.2021

7R inwestuje w ostatnią milę w Gdyni i rozwija zaplecze magazynowe na Pomorzu

3.12.2020

Pandemia a rynek B2B w 2020 roku: digitalizacja i skracanie łańcuchów dostaw

11.12.2020

Renault Trucks skorzysta w pełni elektrycznych autobusów przy przewozie swoich pracowników we Francji

19.01.2021
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Grupa ROBYG – kontraktacja w 2020 roku

14.01.2021

Kolejne wdrożenie autorskiej innowacji w ID Logistics – tym razem pneumatyczne ramię do paletyzacji

4.01.2021

FPP: Tarcza prawna – nowe otwarcie procesu legislacyjnego

15.12.2020

„Zielona droga” za droga dla MŚP. 87 proc. firm rezygnuje z OZE przez koszty inwestycji

30.11.2020

Ekspansja CEVA Logistics w Afryce – nowe joint venture w Egipcie i Etiopii

21.12.2020

Rozpoczynamy spotkania informacyjne z samorządami w sprawie przebiegu S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

25.01.2021