Świąteczne prezenty mogą jeszcze dotrzeć na czas – jak to osiągnąć?

Świąteczne prezenty mogą jeszcze dotrzeć na czas – jak to osiągnąć?

10.12.2019
Czas czytania ok. 3 minut

· Polacy są w czołówce narodów odkładających zakupy świąteczne na ostatnią chwilę[1]

· 62 proc. polskich internautów dokonuje zakupów online, a 26 proc. z nich korzysta z zagranicznych serwisów e-commerce[2]

· Krótszy w tym roku czas pomiędzy Black Friday, a świętami zapowiada intensywniejszy szczyt paczkowy w grudniu

Nadchodzi świąteczny szczyt – najgorętszy okres zakupowy w roku – zapowiadający się intensywniej niż w ubiegłych latach. Niemal 80 proc. sklepów internetowych oczekuje wyższych wyników sprzedaży, niż podczas zeszłorocznego okresu świątecznego[3]. Ponadto, tegoroczny kalendarz sprawił, że rynek miał do czynienia z wyjątkowo późnym Black Friday i Cyber Monday, które przypadły odpowiednio na 29 listopada i 2 grudnia. To właśnie krótszy odstęp pomiędzy tymi akcjami wyprzedażowymi, a świętami, zapowiada bardziej wzmożony grudniowy szczyt e-zakupów, niż wynikałoby z samego rozwoju rynku.

Zakupy online… w ostatniej chwili

Polacy bardzo często odkładają kupno prezentów świątecznych na ostatnią chwilę. Według przeprowadzonego rok temu badania Deloitte[4], są na tym polu w niechlubnej czołówce wśród europejskich krajów – ponad 20 proc. organizuje się w okresie 15 – 24 grudnia. To czas, w którym rośnie ryzyko otrzymania przesyłki po terminie, a to właśnie zakupy przez internet są popularniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Już 62 proc. polskich internautów dokonuje zakupów online, a 26 proc. z nich robi to na zagranicznych serwisach[5].

Liczby te będą tylko rosły – Polska jest 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-commerce na świecie, a kupowanie za granicą to domena głównie ludzi młodych (15-24 lat). Oprócz niższej ceny (73 proc. badanych), do zakupów na zagranicznych serwisach skłania szeroka oferta (49 proc.) oraz dostępność produktów, których nie ma w Polsce (47 proc.)[6]. Najczęstszy wybór to sklepy w Chinach, które słyną ze znacznie tańszych, a także często niespotykanych na naszym rynku produktów. Popularne są także platformy niemieckie, brytyjskie i amerykańskie, gdzie niejednokrotnie można wyszukać markowe produkty elektroniczne w atrakcyjnej cenie.

Unikalny prezent, ekspresowe tempo doręczenia

W tym roku obciążenie dla firm kurierskich w okresie przedświątecznym szykuje się większe niż w poprzednich latach. Aby mieć pewność, że prezent dotrze na czas, warto planując świąteczne zakupy, wybrać sklep współpracujący z partnerem oferującym ekspresowe usługi kurierskie – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express PolandTakie przesyłki na terenie Unii Europejskiej, DHL Express dostarcza nawet następnego dnia roboczego. Planując zakupy np. z Chin, należy założyć doręczenie po 2-3 dniach.

Same sklepy e-commerce również podkreślają ogromne znaczenie sprawnej dostawy przesyłek. Z danych DHL Express[7] wynika, że niemal połowa uważa ją za klucz do udanego sezonu świątecznych zakupów e-commerce.

DHL Express Poland


[1] Deloitte, Świąteczne wydatki Polaków. Rozrzutność czy rozsądek?, 2018

[2] Gemius, E-commerce w Polsce, 2019

[3] DHL, Holiday Shipping Survey, 2019

[4] Deloitte, Świąteczne wydatki Polaków. Rozrzutność czy rozsądek?, 2018

[5] Gemius, E-commerce w Polsce, 2019

[6] Autopay Research, Jak kupujemy w zagranicznych sklepach, 2019

[7] DHL, Holiday Shipping Survey, 2019

Wyświetlenia: 232

Veeam rozszerza swój program dla akredytowanych partnerów usługowych

13.01.2020

DHL Express rozpoczyna współpracę z CD PROJEKT RED STORE

19.12.2019

Ogłaszamy przetarg na kolejny odcinek S1 na Śląsku!

12.12.2019

VECO Poland oraz firma AGROMEX podpisali umowę na dostawę pierwszych w Polsce 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY Natural Power

8.12.2019

ID Logistics wkracza na rynek amerykański i ogłasza strategiczne przejęcie Jagged Peak

31.12.2019

Kluczowe decyzje inwestora kształtują rynek!

5.12.2019
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

W trasę i delegację służbową – karta hybrydowa Shell Card Plus

16.01.2020

FM Logistic podpisał nową umowę z firmą Unilever we Francji

2.12.2019

CEVA Logistics regionalnym operatorem logistycznym Ideal Standard

5.12.2019

Poznaliśmy chętnych do budowy pierwszego z trzech odcinków A2 pomiędzy Mińskiem a Siedlcami

4.12.2019

Dlaczego kierowcy BMW i Audi płacą więcej za OC?

9.01.2020

Branża transportowa w Polsce – nadchodzi czas zawirowań

29.11.2019