„Zawsze na czele” ma już 5 lat!

„Zawsze na czele” ma już 5 lat!

13.01.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Od chwili rozpoczęcia programu Scania „Zawsze na czele” w 2015 r., odbyło się już ponad 350 testów. Program jest stale rozwijany. Po wprowadzeniu do floty pojazdu Scania napędzanego LNG, to rozwiązanie cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem polskich przewoźników.

„Zawsze na czele” to pierwszy tego typu program w Polsce, skierowany do firm transportowych. Jego głównym założeniem jest pokazanie, jak duże oszczędności mogą przynosić rozwiązania Scania, czyli rozbudowane usługi, systemy i pojazdy Scania.

Rozwój programu

Flota „Zawsze na czele” jest stale rozbudowywana. Obecnie tworzą wyłącznie pojazdy Scania nowej generacji, w tym ciągniki Scania R450 (standard oraz mega), podwozie Scania R450 (kubatura), a także ciągnik R410 napędzany LNG.

Ciągnik Scania R410 LNG jest dostępny we flocie „Zawsze na czele” od maja 2019 r. Do końca ubiegłego roku przeprowadzono w sumie aż 15 testów tym pojazdem.

Wprowadzenie do floty programu pojazdu napędzanego LNG przyniosło bezcenne doświadczenia zarówno dla naszych trenerów, jak i klientów, dla których często była to pierwsza okazja, aby wypróbować tego typu pojazd. Rozwiązanie to jest chętnie testowane przez polskie firmy transportowe, czemu sprzyja rozwijająca się stale infrastruktura w Polsce i w Europie. Scania jest liderem zrównoważonych rozwiązań transportowych, co znajduje odzwierciedlenie w programie „Zawsze na czele”

– komentuje Jacek Tarach, koordynator ds. projektów marketingowych, Scania Polska S.A.

Kolejną nowością w programie w ubiegłym roku była możliwość testów specjalnej naczepy aerodynamicznej firmy Wielton, jednego z partnerów programu. Konstrukcja naczepy pozwala na obniżenia zużycia paliwa zestawu, poprzez zmniejszenie współczynnika oporu powietrza.

Rekordowa liczba testów

W sumie w 2019 r. w ramach programu odbyły się 132 testy pojazdów Scania. Pojazdami floty „Zawsze na czele” pokonano w tym czasie łącznie niemal

750 tys. km (w tym ok. 61 tys. km Scania LNG). Średnie zużycie paliwa pojazdu Scania wykorzystywanego w ramach testów [1] w 2019 r., wyniosło jedynie

22,7 l/100km , a 21,6 kg/100km dla ciągnika Scania LNG.

Jak wziąć udział w programie?

Do udziału w programie Scania „Zawsze na czele” mogą zgłosić się firmy z Polski, zajmujące się transportem krajowym, jak i międzynarodowym. Program polega na możliwości testowania zestawu drogowego Scania oraz skorzystania ze wsparcia wykwalifikowanego trenera ekonomicznej jazdy. W pierwszym tygodniu współpracy trener Scania podróżuje w pojeździe z kierowcą firmy transportowej. Następnie, przez kolejny tydzień kierowca ma dostęp do coachingu Scania, utrwalając zdobytą wiedzę i wdrażając ją do codziennej pracy. Działania te przyczyniają się do obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu.

[1] Średnia masa zestawu to 26 t.

Scania Polska

Wyświetlenia: 175

Świąteczne prezenty mogą jeszcze dotrzeć na czas – jak to osiągnąć?

10.12.2019

Potrzeba lepszego systemu zatrudniania cudzoziemców

8.01.2020

Mega zamówienie z Tallina dla Solarisa

10.12.2019

Janus van Kasteren z PETRONAS Team De Rooy IVECO ósmy w 3. etapie

10.01.2020

Czwarty rynek biurowy w kraju z wyjątkowymi projektami

16.12.2019

Rok 2019 był lepszy, niż się spodziewano. Ale spowolnienie gospodarcze nas nie ominie

10.01.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Protoplastka dzisiejszej ustawy o drogach publicznych

9.12.2019

Czy dobre opony mogą uratować życie?

8.12.2019

Z kart historii: Drogowcy na emigracji

2.12.2019

EFL: 2019 dobrym rokiem dla leasingu IT, w 2020 rynek wrzuci niższy bieg

17.01.2020

Jak aranżacja biura zwiększa efektywność pracowników?

3.12.2019

Mark Richardson wesprze Dział Doradztwa Inwestycyjnego w Colliers International

13.01.2020