„Zawsze na czele” ma już 5 lat!

„Zawsze na czele” ma już 5 lat!

13.01.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Od chwili rozpoczęcia programu Scania „Zawsze na czele” w 2015 r., odbyło się już ponad 350 testów. Program jest stale rozwijany. Po wprowadzeniu do floty pojazdu Scania napędzanego LNG, to rozwiązanie cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem polskich przewoźników.

„Zawsze na czele” to pierwszy tego typu program w Polsce, skierowany do firm transportowych. Jego głównym założeniem jest pokazanie, jak duże oszczędności mogą przynosić rozwiązania Scania, czyli rozbudowane usługi, systemy i pojazdy Scania.

Rozwój programu

Flota „Zawsze na czele” jest stale rozbudowywana. Obecnie tworzą wyłącznie pojazdy Scania nowej generacji, w tym ciągniki Scania R450 (standard oraz mega), podwozie Scania R450 (kubatura), a także ciągnik R410 napędzany LNG.

Ciągnik Scania R410 LNG jest dostępny we flocie „Zawsze na czele” od maja 2019 r. Do końca ubiegłego roku przeprowadzono w sumie aż 15 testów tym pojazdem.

Wprowadzenie do floty programu pojazdu napędzanego LNG przyniosło bezcenne doświadczenia zarówno dla naszych trenerów, jak i klientów, dla których często była to pierwsza okazja, aby wypróbować tego typu pojazd. Rozwiązanie to jest chętnie testowane przez polskie firmy transportowe, czemu sprzyja rozwijająca się stale infrastruktura w Polsce i w Europie. Scania jest liderem zrównoważonych rozwiązań transportowych, co znajduje odzwierciedlenie w programie „Zawsze na czele”

– komentuje Jacek Tarach, koordynator ds. projektów marketingowych, Scania Polska S.A.

Kolejną nowością w programie w ubiegłym roku była możliwość testów specjalnej naczepy aerodynamicznej firmy Wielton, jednego z partnerów programu. Konstrukcja naczepy pozwala na obniżenia zużycia paliwa zestawu, poprzez zmniejszenie współczynnika oporu powietrza.

Rekordowa liczba testów

W sumie w 2019 r. w ramach programu odbyły się 132 testy pojazdów Scania. Pojazdami floty „Zawsze na czele” pokonano w tym czasie łącznie niemal

750 tys. km (w tym ok. 61 tys. km Scania LNG). Średnie zużycie paliwa pojazdu Scania wykorzystywanego w ramach testów [1] w 2019 r., wyniosło jedynie

22,7 l/100km , a 21,6 kg/100km dla ciągnika Scania LNG.

Jak wziąć udział w programie?

Do udziału w programie Scania „Zawsze na czele” mogą zgłosić się firmy z Polski, zajmujące się transportem krajowym, jak i międzynarodowym. Program polega na możliwości testowania zestawu drogowego Scania oraz skorzystania ze wsparcia wykwalifikowanego trenera ekonomicznej jazdy. W pierwszym tygodniu współpracy trener Scania podróżuje w pojeździe z kierowcą firmy transportowej. Następnie, przez kolejny tydzień kierowca ma dostęp do coachingu Scania, utrwalając zdobytą wiedzę i wdrażając ją do codziennej pracy. Działania te przyczyniają się do obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu.

[1] Średnia masa zestawu to 26 t.

Scania Polska

Wyświetlenia: 372

Volvo Buses wprowadza nowy, piętrowy autokar do przewozów ekspresowych

28.02.2020

Europa liderem we wdrażaniu sztucznej inteligencji w przemyśle

18.02.2020

Coraz więcej firm chce korzystać z elektronicznego sądu Ultima Ratio Arbitraż online lekarstwem na zamknięte sądy powszechne i odwołane rozprawy w okresie pandemii

18.03.2020

Elegancja i potężne osiągi w jednym: nowy Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé

20.02.2020

PEKAES z 20. Oddziałem w 2020 roku

4.02.2020

„Your Truck Your Way”: nowa inicjatywa w mediach społecznościowych dla fanów IVECO

17.02.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Partnerstwo strategiczne Vestas i DSV Panalpina

3.02.2020

BM Reflex: Duże zróżnicowanie cen paliw na stacjach

24.02.2020

Ruszyła produkcja hybrydowego Mercedesa Klasy A

16.03.2020

MISJA: Kurier

30.03.2020

Walter Herz wyłącznym agentem komercjalizacji warszawskiego Centrum Królewska

4.02.2020

PEKAES rozwija powierzchnię magazynową na Mazowszu

17.02.2020