Komentarz rynkowy DPD Polska – więcej ekologii na ostatniej mili

4.02.2020
Czas czytania ok. 2 minut

W raporcie opublikowanym na początku 2020 roku przez World Economic Forum „The Future of the Last-Mile Ecosystem” wskazano, że rosnący popyt na dostawy e-commerce doprowadzi do zwiększenia się liczby pojazdów dostawczych w centrach miast o 36% do 2030 roku. Jak wynika z raportu, dzięki świadomym działaniom podmiotów tego „ekosystemu” konsekwencje te mogą być zredukowane nawet o 30%.

Świadomość wpływu e-commerce na środowisko naturalne i życie w miastach mają także sami e-konsumenci. Potwierdził to raport „Green Generation. Wspólnie na rzecz Ziemi”, zrealizowany przez firmę badawczą Mobile Institute. Zgodnie z jego wynikami informacje dotyczące stanu i zmian środowiska naturalnego śledzi 31% badanych internautów. Klienci e-commerce są w stanie zaakceptować pewne niedogodności w imię ekologicznych zakupów - są gotowi na dopłaty za ekologiczne opakowania (31%) czy wydłużony czas dostawy (44%).

- Jednym ze sposobów ograniczenia emisji dwutlenku węgla jest rozszerzanie floty nisko i zero emisyjnych pojazdów, takich jak samochody elektryczne, samochody napędzane gazem ziemnym czy zasilane wodorem. Coraz częściej wykorzystuje się również rowery cargo, które nie zajmują praktycznie miejsca w przestrzeni miejskiej.

Istotne jest optymalizowanie procesów doręczeń na ostatniej mili. Popularnym trendem wśród firm z branży KEP jest tworzenie punktów nadań i odbiorów, takich jak DPD Pickup, oraz oddziałów miejskich, które dają klientom swobodę w kwestii wyboru terminu dostawy. Dzięki takim rozwiązaniom zwiększa się procent skutecznych doręczeń w pierwszej próbie przy zmniejszonym udziale samochodów kurierskich w ruchu drogowym. Branża rozwija także interaktywne powiadomienia i aplikacje, które pozwalają konsumentom na sprawne zarządzanie przesyłką np. przez smartfona oraz ułatwiają kontakt z kurierem.

Świadome uczestnictwo w rynku e-commerce wymaga także współpracy firm dostawczych i lokalnych władz w odpowiedzi na zmiany przepisów czy rosnące oczekiwania ludności w obszarze modernizowania infrastruktury i współdzielenia dostępu do stacji ładowania.

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska

DPD Polska

Wyświetlenia: 631

Barometr COVID-19: sektor MŚP potrzebuje rok na rekonwalescencję po koronawirusie. Najszybciej na powrót do formy liczą firmy handlowe

29.06.2020

BM Reflex: Wzrosty cen ropy wyhamowały. Na stacjach nieco drożej

12.07.2020

Mercedes-Benz AG tworzy nową jednostkę kompetencji w zakresie układów napędowych – Mercedes-Benz Drive Systems

10.08.2020

Lider polskiego rynku budowlanego ceni zabudowy KH-KIPPER

6.08.2020

Firmy znów szukają magazynów buforowych

24.07.2020

355 nowych autobusów Scania wyjedzie na ulice Santiago

30.06.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Firma DAF Trucks wprowadza program „Ready to go”

21.07.2020

Circle K wraz z PCK przekazało seniorom kolejne 1200 paczek, dzięki zaangażowaniu klientów sieci

28.07.2020

S17. Dwiema jezdniami od Kołbieli do węzła Lubelska, ale z ograniczeniem prędkości

17.07.2020

Nowe rozmiary MICHELIN CrossClimate+ na rynku

25.06.2020

Nowa stacja paliw LOTOS w Szczecinie

24.07.2020

Umowy frankowe Deutsche Bank trafią pod lupę Sądu Najwyższego

17.07.2020