Coraz więcej dróg, ale coraz mniej pracowników. Kto zbuduje polskie drogi w 2020 roku?

11.02.2020
Czas czytania ok. 2 minut

W 2019 roku zostało oddanych do użytku aż 460 kilometrów nowych dróg. To drugi najlepszy wynik w historii polskiego budownictwa drogowego. Kierowców cieszy to, że większość kilometrów powstała na drogach szybkiego ruchu – co udrożniło wiele popularnych przejazdów. W całości gotowa jest trasa S8, a S7 uzyskała wyczekiwany od dawna przejazd obwodnicą Skarżyska Kamiennej. Dzięki temu siatka polskich tras ekspresowych zaczyna się sklejać w całość. W przyszłym roku udrożnić ma się przejazd przez rondo w Kołbieli, które powoduje utrudnienia na trasie S18 z Warszawy do Lublina. Liczymy też na dokończenie budowy obwodnicy Warszawy. Dobry wynik na koniec 2019 roku cieszy szczególnie, gdy przypomnimy sobie czystki na placach budów, przeprowadzone przez generalną dyrekcję. Kontrakty z firmami, które nie radziły sobie z budową, zostały zerwane. Eksperci przewidują, że w tym roku robota w tych miejscach ruszy od nowa. Wskazują jednak na nowe niebezpieczeństwo, które może zaszkodzić rozbudowie polskiej sieci dróg.

– Wydaje mi się, że najgorsze mamy już za sobą. Nowe firmy nie są jeszcze wszędzie wybrane, ale w wielu przypadkach mamy oferty. Sytuację poprawia stabilizacja cen usług i produktów – takich jak stal, beton i asfalt. Jednak pojawia się nowy problem, z którym rynek będzie musiał się zmierzyć: brak rąk do pracy – powiedział serwisowi eNewsroom Adrian Furgalski, wiceprezes zespołu doradców gospodarczych TOR. – Wszystkie dane pokazują, że zmniejszy się liczba pracowników z Ukrainy – a to głównie oni w ostatnich latach zasilali zespoły budowlane. W marcu otworzy się dla nich się rynek niemiecki. Wielu pracowników jest też ściąganych do Czech. Firmy boją się tego, jak będzie wyglądał rynek pracy i czy będzie kim realizować inwestycje. Zwłaszcza, że w lutym ukaże się nowy duży program inwestycyjny rządu – planujący budowę 100 obwodnic. To dobra wiadomość, bo obwodnice są bardzo potrzebne. To jednak tylko pogłębi problem z brakiem siły roboczej, ktoś wszystkie inwestycje musi przecież zrealizować – ostrzega Furgalski.

eNewsroom

Wyświetlenia: 546

DBK Rental dostarcza pojazdy komunalne Scania dla ENERIS

22.06.2020

Ekol Poland rozszezra współpracę z firmą REGATTA

25.06.2020

Circle K wraz z PCK przekazało seniorom kolejne 1200 paczek, dzięki zaangażowaniu klientów sieci

28.07.2020

Ploiesti zakupiło 20 trolejbusów Solarisa

3.08.2020

Hellmann Worldwide Logistics przewozi 3 miliony masek do Berlina na zamówienie rządu niemieckiego

18.06.2020

Które platformy kontenerowe są odpowiednie dla twojej strategii rozwoju w chmurze?

27.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Szczupłe rozwiązanie dla firmy Huel: Kuehne+Nagel dostarcza usługi e-commerce w Polsce

30.06.2020

Warszawa stawia na rozwój elektromobilności

6.07.2020

Nagrody Automotive INNOVATIONS 2020: podwójne zwycięstwo Mercedes-Benz jako najbardziej innowacyjnej marki premium

21.07.2020

Dlaczego Rząsawa ustąpiła miejsca Częstochowie Północ?

15.07.2020

Bolt Food dostarcza słynne Hot Dogi Circle K

19.06.2020

Dobre wyniki ID Logistics w I półroczu - wzrost sprzedaży o 4,3 proc. do 776,6 mln EUR

28.07.2020