InPost jako pierwszy w Polsce wprowadza obsługę klienta przez  WHATSAPP

InPost jako pierwszy w Polsce wprowadza obsługę klienta przez WHATSAPP

4.04.2020
Czas czytania ok. 3 minut

Nowe rozwiązanie pomoże odciążyć Paczkomaty®

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – uruchamia nowy kanał obsługi klienta. Od teraz klienci – wysyłając wiadomość na numer +48 722 444 000 w WhatsAppie – mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także numer do kuriera. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce dostępne za pośrednictwem tej aplikacji. Z InPost można skontaktować się także za pomocą Google Asystenta wywołując bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”, a także na Messengerze. Udogodnienie – oprócz ułatwienia komunikacji – ma także za zadanie zwiększyć rotację przesyłek w Paczkomatach®, gdyż zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w czasie pandemii jest olbrzymie.

„Zależy nam, żeby w szczycie zapotrzebowania na usługi InPost związanym z pandemią utrzymać gwarancję dostawy D+1, dlatego apelujemy do wszystkich o jak najszybsze odbieranie swoich przesyłek z maszyn. Wierzymy, że jeszcze większe spopularyzowanie ChatBot Mata dzięki uruchomieniu nowego kanału obsługi klienta w WhatsApp przyśpieszy ten proces. Zapotrzebowanie na usługi InPost jest ogromne, bo w tym trudnym okresie zakupy w Internecie zwłaszcza z odbiorem w Paczkomacie®, ale także przez kuriera InPost, stały się bezpieczniejsze od tych odbieranych w punktach stacjonarnych. Rekomendujemy także bezkontaktowy odbiór paczek kurierskich – poprośmy kuriera telefonicznie, aby zostawił paczkę pod drzwiami lub przed domem. Zrezygnowaliśmy przy tym z podpisów, a zamiast tego wprowadziliśmy kody odbioru, dzięki którym udało się wyeliminować konieczność bezpośredniego kontaktu. Dodatkowo, dzięki bezpłatnej aplikacji InPost możliwe jest mobilne otwieranie skrytki Paczkomatu® – bez potrzeby dotykania panelu sterującego – co profilaktycznie zapobiega przenoszenia się wirusa” wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

„Dążymy do dalszego doskonalenia wirtualnego asystenta InPost i uruchamiania go na kolejnych kanałach. Sprawia on, że usługi firmy są jeszcze bardziej dostępne i wygodne. Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp.” – mówi Maja Schaefer, CEO Chatbotize.

Rekomendacje InPost na okres pandemii koronawirusa:

· gdy masz wybór pomiędzy dostawą przez kuriera InPost i do Paczkomatu® InPost – zamawiaj do Paczkomatu® – co pozwala ograniczyć kontakt z innymi osobami

· odbierając paczkę z Paczkomatu® InPost nie dotykaj panelu sterującego – otwórz skrytkę Paczkomatu® zdalnie za pomocą darmowej aplikacji InPost z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play)

· przy dostawach do domu/mieszkania zalecamy kurierom i odbiorcom bezkontaktową formę odbioru. Zadzwoń do swojego kuriera, podaj mu kod odbioru i poproś zostawienie przesyłki przed drzwiami lub przed domem – brak kontaktu to najlepsza profilaktyka

· jeżeli nie jesteś pewien jak postąpić przy odbiorze paczki kurierskiej zadzwoń do kuriera – jego numer dostajesz sms-em – i zapytaj

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 [1] ).

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost [2] – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce.

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

[1] Źródło:

[2] Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

InPost

Wyświetlenia: 683

Erum Group wkracza do Polski i otwiera centrum logistyczne

18.05.2020

Luki w Tarczy 2.0 łatane Tarczą 3.0 – brak zwolnień z ZUS dla korzystających z ulgi na start

8.05.2020

Zdobywaj wiedzę z Denso. Za darmo i bez wychodzenia z domu!

5.06.2020

Z PEKAES bezpiecznie i na czas!

25.06.2020

Truck-Rail-Truck – CEVA Logistics uruchamia nowe rozwiązanie dla utrzymania ciągłości łańcuchów dostaw w czasie COVID-19

20.05.2020

VIVE Logistics nawiązuje współpracę z Jeronimo Martins Polska

1.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Inteligentny komfort dla każdego ze zmysłów i na każdy nastrój

27.05.2020

Solaris dostarczy do Pragi 20 autobusów Urbino 10,5

4.06.2020

Kolejne przejęcia i strategiczne inwestycje - CEVA Logistics przedstawia plany ekspansji w Afryce

25.06.2020

Pierwszy w Polsce zestaw przestrzenny Scania na LNG

6.05.2020

Walter Herz skomercjalizuje EQ2

5.05.2020

Salesforce uruchomił platformę Work.com – w ten sposób pomaga firmom i społecznościom w bezpiecznym powrocie do pracy po przerwie wywołanej pandemią

20.05.2020