INPOST FULFILLMENT wyręcza sklepy internetowe

INPOST FULFILLMENT wyręcza sklepy internetowe

16.04.2020
Czas czytania ok. 5 minut

Jak chronić e-sklepy przed paraliżem w dobie pandemii?

Usługa InPost Fulfillment – oferowana przez lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – w czasie kryzysu chronie-biznesy przed paraliżem związanym z możliwym zakażeniem koronawirusem wśród obsługi sklepu i tym samym zapewnia konieczną dzisiaj płynność w działaniu. Współpraca w tym czasie ze sprawdzonym operatorem logistycznym i outsourcing działalności związanej z obsługą zamówień i magazynowaniem towarów podnosi poziom bezpieczeństwa pracowników sklepu, a ostatecznie również samych klientów.

W ramach usługi InPost Fulfillment, towar od producenta trafia bezpośrednio do magazynów zewnętrznych InPost, a po złożeniu zamówienia w danym sklepie produkty zostają przygotowane, spakowane i przekazane do doręczenia. Cały proces dzieje się „na zewnątrz”, poza siedzibą stacjonarną sklepu. InPost Fulfillment pełni rolę buforowego magazynu i poduszki bezpieczeństwa – sklepy nie muszą się obawiać, że w wyniku restrykcji ich biznes przestanie działać, bo za kluczowe procesy związane z obsługą paczek odpowiada InPost.

„Pandemia koronawirusa zmieniła sposób, w jaki pracujemy – życie zawodowe wielu z nas przeniosło się do Internetu. Jak pokazują statystyki, w czasie ograniczeń, które wprowadził rząd, aktywność użytkowników w sieci wzrosła niemal dwukrotnie. Zmienił się również biznes, bo w niezwykłym tempie rośnie zainteresowanie zakupami online. Przed nowymi wyzwaniami stanęły nie tylko firmy logistyczne, ale przede wszystkim sklepy, które w sposób szczególny muszą dbać o bezpieczeństwo klientów oraz swoich pracowników. W kontekście sprawnego i bezpiecznego dostarczania produktów do konsumentów, kluczowe znaczenie – szczególnie obecnie – ma odpowiednie zaplecze infrastrukturalne i logistyczne. W tym pomagamy my, oferując usługę InPost Fulfillment. Dla dobrze przygotowanych magazynowo i organizacyjnie e-sklepów wzrost wolumenów to idealna okazja, żeby rozwinąć skrzydła” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Dzięki wdrożonym już na początku pandemii odpowiednim działaniom i rekomendacjom, które wydał InPost, zakupy w Internecie z odbiorem w Paczkomacie® lub przez kuriera stały się bezpieczniejsze od tych odbieranych w punktach pocztowych lub robionych w sklepie stacjonarnym. Kurierzy nie dostarczają już paczek do rąk, ale pozostawiają je przed drzwiami adresata. Zrezygnowano również z podpisów, a zamiast tego wprowadzono kody odbioru, dzięki którym udało się wyeliminować bezpośredni kontakt z kurierem i zapewnić płynność łańcucha dostaw. Dodatkowo, dzięki bezpłatnej aplikacji InPost możliwe jest mobilne otwieranie skrytki Paczkomatu® – bez potrzeby dotykania panelu sterującego – co w realny sposób zmniejsza ryzyko przenoszenia wirusa.

„W InPost wspieramy sklepy internetowe oraz e-klientów, którzy bezpiecznie mogą odbierać swoje przesyłki w Paczkomatach®, ale również te podmioty, na których obecna sytuacja makroekonomiczna odciska swoje piętno. Chodzi o sklepy stacjonarne, które z uwagi na obostrzenia zostały zmuszone do zamknięcia lokali i dziś myślą o przeniesieniu swojego handlu do strefy online” – podkreśla Hubert Walczak, dyrektor działu Fulfillment w InPost.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (ponad 6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 [1] ).

Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost [2] – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce.

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją paczką z poziomu aplikacji[3] . Od kilku miesięcy przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to znaczący krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą WhatsApp , wysyłając wiadomość na numer +48 722 444 000. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także numer do kuriera. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce dostępne za pośrednictwem tej aplikacji. Z InPost można porozmawiać również za pomocą Google Asystenta wywołując bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”, a także na Messengerze.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR.Firmaoferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

[1] Źródło:

[2] Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

[3] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu

Wyświetlenia: 790

Click&Collect – szybkie i wygodne zakupy na stacjach Circle K

25.05.2020

ID Logistics rozszerzy zakres obsługi w największym centrum dystrybucyjnym Carrefour w Polsce

3.06.2020

Hellmann Worldwide Logistcs Polska. Pomagamy wspólnie

19.05.2020

Dobre wieści dla norweskich złóż LOTOSU

22.06.2020

GDDKiA: Od podpisania umowy do pierwszego pojazdu na drodze

12.05.2020

Uruchomiliśmy przetarg na dzierżawę dwóch Zespołów Nieruchomości zlokalizowanych na A1 i A4

18.05.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

90 dni prolongaty na myto w Czechach z DKV

20.05.2020

Jest przetarg na projekt i budowę I odcinka DK75 Brzesko-Nowy Sącz, czyli II etapu „łącznika brzeskiego”

3.07.2020

Jak zmieni się rynek pracy po epidemii?

9.06.2020

16 inwestycji zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego

30.06.2020

Pierwsze w Brazylii pojazdy Scania zasilane gazem

19.06.2020

DBK Rental dostarcza pojazdy komunalne Scania dla ENERIS

22.06.2020