Wyjątkowy ambulans Scania

Wyjątkowy ambulans Scania

20.04.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Służba zdrowia w Sztokholmie inwestuje w nowe pojazdy, aby skutecznie mierzyć się nawet z najbardziej wymagającymi zadaniami. W jej flocie znalazł się pojazd Scania do intensywnej terapii.

90 sekund. W tym czasie załoga karetki pogotowia ratunkowego powinna opuścić bazę w Solnej w Szwecji i wyruszyć do zgłoszenia. W nowym pojeździe do intensywnej terapii przewożeni są najbardziej wymagający pacjenci. W każdym wieku, w całym kraju, a nawet za granicą. Często z całym zespołem służb medycznych.

Nowa karetka intensywnej terapii z regionu Sztokholmu została zbudowana na podwoziu Scania i zarejestrowana jako autobus, ponieważ znajduje się w niej więcej niż dziewięć miejsc siedzących i transportowany jest pacjent. Pojazd ma 10 m długości i 3,5 m wysokości.

Koronawirus osiada na płucach, a ci, którzy zachorują, potrzebują opieki pulmonologicznej na oddziale intensywnej terapii. Obecnie możemy zapewnić opiekę na podobnym poziomie już podczas transportu. Mamy ten sam sprzęt medyczny oraz zapasy tlenu, a dzięki systemom zabezpieczającym i zasilania awaryjnego możemy zrobić też dłuższe postoje – wyjaśnia Christian Strand , który od 13 lat jest ratownikiem pogotowia i kierownikiem pojazdu na stacji w Solnej.

W pojeździe ratowniczym Scania jest również miejsce na dwa inkubatory. Ambulans jest wykorzystywany przez pediatrów ze Szpitala Uniwersyteckiego Karolinska, którzy pomagają dzieciom z różnych części kraju. Rosnące zapotrzebowanie na duże pojazdy transportowe w sektorze opieki zdrowotnej wynika z rozwijającej się opieki medycznej.

Transport pacjenta zawsze niesie ze sobą poważne ryzyko. Istotny jest nawet sposób, w jaki zespół porusza się wokół pacjenta, dlatego członkowie zespołu starają się pozostać zabezpieczeni pasami. Jeśli trzeba podjąć bardziej zaawansowane działania czy pomiary pojazd musi stanąć. Ambulans posiada silnik diesla i akumulatory zapewniające pracę przez 24 godziny.W przypadku awarii układu hydraulicznego, tylną windę załadunkową można obsługiwać ręcznie. Zapasy tlenu zwykłej karetki pogotowia wynoszą 1000 l tlenu, tymczasem w pojeździe pogotowia intensywnej terapii wynoszą 12 000 l – wyjaśnia Christian Strand .

Opracowanie projektu pojazdu zajęło około trzech lat. Powstał on w oparciu o potrzeby i opinie grupy pracowników z obsady pojazdów specjalnych. Zabudowę wykonała firma Groth Kaross AB. Jednym z wyzwań związanych z tego typu pojazdami jest konieczność utrzymania działania kilku funkcji, na przykład specjalistycznego systemu ogrzewania, zwykle używanego w budynkach.

Ambulans został poddany różnym testom pod kątem występujących przeciążeń i wytrzymałości konstrukcji podłogi, foteli i noszy. Zamontowano w nim tylną windę załadunkową, możliwe jest również swobodne przejście do kabiny.

Kwestie bezpieczeństwa miały dla nas priorytetowe znaczenie podczas planowania inwestycji w transport związany z intensywną opieką medyczną w regionie Sztokholmu – dodaje Christan Strand .

Scania Polska

Wyświetlenia: 426

Bolt Food dostarcza słynne Hot Dogi Circle K

19.06.2020

Ruch na DK1 na wysokości Bogusławic przywrócony

3.07.2020

Działania Goodyear dla klientów i środowiska medycznego

20.05.2020

Gdzie i za ile Polacy mogą polecieć na wakacje w czasie pandemii?

18.06.2020

Szósty darmowy webinar od Inter Cars

26.06.2020

Volvo dostarczy 128 autobusów hybrydowych do Brukseli

26.05.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

BM Reflex: Nie na taki początek wakacji czekali kierowcy

29.06.2020

Ruch na drogach krajowych w czasie epidemii. Publikujemy podsumowanie za maj

3.06.2020

W którym mieście najłatwiej zdać egzamin na prawo jazdy?

28.05.2020

Cresa Polska poszerza usługi o wyceny przedsiębiorstw

25.05.2020

S2 Południowa Obwodnica Warszawy – zaawansowanie robót

25.06.2020

Erum Group wkracza do Polski i otwiera centrum logistyczne

18.05.2020