Bezpieczna naprawa w warsztacie w czasie pandemii

Bezpieczna naprawa w warsztacie w czasie pandemii

29.04.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Strach wywołany rozprzestrzeniającym się koronawirusem sprawia, że wielu klientów odracza swoje wizyty w warsztatach. Część z nich jednak, zwłaszcza ciężarowych, którzy stale eksploatują swoje pojazdy, nie może sobie na to pozwolić. Oni niejednokrotnie muszą skorzystać z usług serwisu, dlatego tak ważne jest – szczególnie w tym trudnym okresie – aby wybierać miejsca, które dbają o wszelkie normy bezpieczeństwa.

Pierwsza i kluczowa kwestia bezpieczeństwa leży po stronie kierowcy, który umawia się na wizytę w serwisie. Najlepiej zrobić to poprzez kontakt telefoniczny, umówić się na konkretną godzinę, a wizytę w warsztacie ograniczyć do niezbędnego minimum. Zarówno kierowca, jak i mechanik podczas przekazania pojazdu powinni mieć na sobie rękawiczki jednorazowe oraz maski zasłaniające usta i nos.

Sam warsztat powinien być czysty, a szczególnie często dotykane powierzchnie należy dezynfekować odpowiednim płynem. Podobnie należy postępować z narzędziami, które powinny być poddane częstszej dezynfekcji niż zazwyczaj oraz panelami dotykowymi przy urządzeniach, z których w krótkich odstępach czasu może korzystać kilka osób. Mechanicy zachowują od klienta bezpieczną odległość i pamiętają o zachowaniu wszystkich środków bezpieczeństwa. Pamiętajmy, że nie wiemy czy kierowca użytkujący pojazd nie był chory, czy nie przewoził kogoś w kabinie i czy nie realizował trasy w miejscach najbardziej dotkniętych pandemią koronawirusa.

Część klientów po trasach w Europie Zachodniej zdecydowała się na kwarantannę wybranych pojazdów, część dysponuje na tyle liczną flotą, że może rotować autami, dzięki czemu znika problem przestoju samochodów. To dobra praktyka, którą warto wcielać w życie. Jeśli jednak pojazd wymaga wizyty w serwisie, obowiązkowo przestrzegać należy wszystkich stosowanych w nim procedur bezpieczeństwa.

Same serwisy o bezpieczeństwo w warsztacie dbają m.in. poprzez:

  • ozonowanie kabiny, często zarówno przed wykonaniem danej usługi, jak i po niej;
  • dokładne wytarcie płynem bakteriobójczym kierownicy, klamek, dźwigni zmiany biegów, przełączników czy deski rozdzielczej;
  • założenie pokrowca ochronnego na siedzenie;
  • dodatkowe zabezpieczenie kierownicy;
  • dezynfekcję kluczyków przed zwróceniem ich klientowi.
  • zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc, w których pracownicy oraz klienci mogą umyć i zdezynfekować ręce;
  • umieszczenie informacji z zasadami bezpieczeństwa.

Każdy mechanik w serwisie, ale również klienci, powinni być bezwzględnie zaopatrzeni w rękawiczki ochronne oraz maskę zasłaniającą usta i nos. Rekomenduje się aby, wszelkie płatności dokonywane były bezgotówkowo!

#pomagamypomagać #bezpiecznywarsztat

Inter Cars

Wyświetlenia: 377

LOTOS Biznes i Niebieski Szlak z nagrodami

26.06.2020

Mercedes-Benz i NVIDIA opracują programowalną architekturę obliczeniową na potrzeby funkcji zautomatyzowanej jazdy w przyszłej flocie samochodów

1.07.2020

Szczytno wybiera elektrobusy Solarisa

1.07.2020

Medal Europejski dla DB Cargo Polska

25.06.2020

Lato na stacjach Circle K

25.06.2020

Spadają ceny energii, węgiel nieopłacalny

3.06.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Baoli poszerza asortyment wózków spalinowych zgodnych z EU5

29.05.2020

Dachser Polska ze stałymi połączeniami do Moskwy, Kaliningradu i Niżnego Nowogrodu

2.06.2020

Robert Erni nowym CFO Dachser

25.06.2020

InPost współpracuje z South Western Railway

10.06.2020

90 dni prolongaty na myto w Czechach z DKV

20.05.2020

Barometr EFL na II kwartał 2020/ 8 na 10 restauracji i hoteli z coraz większymi problemami finansowymi. W 2020 roku wiele z nich może upaść

5.05.2020