#Koronawirus: Zdalna szkoła wymaga nowych metod nauczania

#Koronawirus: Zdalna szkoła wymaga nowych metod nauczania

8.05.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Nauka zdalna, tak samo jak praca, jest jednocześnie szansą i problemem. Obecnie edukacja online jest dla uczniów koniecznością. Przez wiele lat nie chcieliśmy się jednak pogodzić, że żyjemy w epoce cyfrowej i aktywne zagospodarowanie nowych narzędzi jest bardzo ważne. Pojawiały się różne rozwiązania – zarówno ze strony ministerialnej, jak np. e-podręczniki, czy też stowarzyszeń i fundacji działających na rzecz promowania nauki online. Bez ostatecznej konieczności nie wprowadzono jednak na stałe żadnych rozwiązań. Tradycyjna nauka była podstawą, od której nie chciano odchodzić – chociaż był czas na przygotowanie się na zmiany. Teraz ministerstwo ogłosiło przejście na nauczanie zdalne. Zwolennicy takiej metody byli przygotowani na jej wdrożenie, nawet w trybie pilnym. Wymagało to jednak odpowiednich narzędzi i przetestowanego oprogramowania. Inni przekazywali swoim uczniom zadania do wykonania w domu za pośrednictwem dzienników internetowych. Chociaż samo nauczanie nie odbywało się online, to uczniowie pracowali zdalnie.

W kwestii wprowadzania takich rozwiązań dzisiejsza sytuacja jest przełomowa. Tak, jak w innych dziedzinach – również w edukacji okazało się, że wdrożenie nowych technologicznie metod jest możliwe i bardzo ważne – powiedział serwisowi eNewsroom Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej “Perspektywy”. – Chociaż taka forma nie zastąpi w pełni bezpośredniego kontaktu, może być pomocna. W ciągu ostatnich tygodni liczba zakupów aplikacji Zoom, najpopularniejszej platformy do wideokonferencji i spotkań online zwiększyły się z 10 do 200 milionów. Ten rekordowy wynik pokazuje ogromne zapotrzebowania na zorganizowane systemy kontaktowania się, także w celach naukowych. Należy pamiętać, że takie rozwiązanie – oprócz zapewnienia obrazu wideo – wymaga odpowiedniego przygotowania. Nie wystarczy jedynie przeniesienie dotychczasowych zajęć szkolnych na nowe warunki. Konieczna jest znajomość oprogramowania oraz dostosowanie metod, jak i programu nauczania. Jest to wyzwanie, które jednocześnie daje nowe możliwości rozwoju i korzyści dla uczniów. Tutaj pojawia się jednak problem. Nie leży on w braku samego oprogramowania, ale braku treści dostosowanych do zdalnej nauki online. W ten sposób, mimo zapewnień, szkoła nie będzie mogła zrealizować podstawy programowej i planu zajęć. Dzisiejsza, niespodziewana sytuacja zaskoczyła wszystkich. Należy pamiętać, że efekty nauczania dzieci i młodzieży nie będą takie, jak gdyby nauka odbywała się w szkole – mimo że nauczymy się dziś czegoś innego. Wprowadzenie nowych metod i technologii otwiera nowe możliwości na przyszłość – zachęca Siwiński.

eNewsroom

Wyświetlenia: 556

BM Reflex: Decyzja OPEC+ zdyskontowana w cenach ropy. Na stacjach kolejne podwyżki

12.06.2020

Niemal połowa zatrudnionych boi się utraty pracy. Jak COVID-19 zmienia rynek i biznes

28.05.2020

W związku z pandemią Ghelamco wprowadza bezprecedensowe rozwiązania w budynkach biurowych

26.05.2020

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – jeszcze lepsza opona całoroczna

15.05.2020

Scania dostarczy 75 elektrycznych pojazdów ciężarowych firmie ASKO w Norwegii

21.05.2020

Działania Goodyear dla klientów i środowiska medycznego

20.05.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

InPost dla Urzędu Miasta Kraków

29.06.2020

Marta Kulik na czele działu HR firmy Cresa

12.05.2020

NTC Platforma wiedzy technicznej Nissens. Efektywna nauka bez wychodzenia z domu!

22.05.2020

#StrefaBezpiecznaOdCovid-19 – konkurs FPP dla przedsiębiorców

11.05.2020

Ruch na DK1 na wysokości Bogusławic przywrócony

3.07.2020

Nowy Mercedes-Benz GLA: „Zaprojektowany na bezdroża. Daje radość w mieście”

24.05.2020