Kolejny transport sprzętu zakupionego przez LOTOS dotarł do Polski

Kolejny transport sprzętu zakupionego przez LOTOS dotarł do Polski

12.05.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Samolot AN-124 z około 105 tys. kombinezonów i 210 tys. przyłbic na pokładzie wylądował 11 maja br. o godz. 17.30 na lotnisku Wrocław-Strachowice. To kolejny transport środków niezbędnych do walki z COVID-19 zakupionych przez Grupę LOTOS w Chinach na zlecenie polskiego rządu. Operację zorganizowano w ramach programu SALIS.

To już trzeci transport środków ochrony indywidualnej zakupionych przez Grupę LOTOS na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W całe przedsięwzięcie zaangażowanych jest szereg podmiotów. To nie tylko Ministerstwo Aktywów Państwowych. Wsparcie logistyczne zapewniła Agencja Rozwoju Przemysłu. Sprzęt w znakomitej większość trafi do składnicy w Lublińcu. Za odbiór i przekazanie go do magazynów odpowiedzialna jest Agencji Rezerw Materiałowych współpracująca w tym zakresie z Pocztą Polską. Finalnie środki będą dystrybuowane do szpitali w całej Polsce zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia.

W całym procesie aktywnie uczestniczyło również Ministerstwo Obrony Narodowej oraz Polskie Siły Zbrojne. A to ze względu na fakt, że operację przeprowadzono w ramach programu SALIS (Strategic Airlift International Solution), którego członkami, oprócz Polski, są Belgia, Czechy, Francja, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Słowenia i Węgry. Umożliwia on wykorzystanie transportu do realizacji operacji NATO i Unii Europejskiej, a także do zabezpieczenia kluczowych potrzeb państw. To trzecia misja samolotu AN-124 na rzecz Polski. Jeszcze dziś, po zakończeniu wyładunku, maszyna odleci do Lipska w Niemczech.

LOTOS od początku pandemii włącza się we wsparcie polskich służb medycznych i mundurowych walczących z COVID-19. Spółka przekazała w sumie na ten cel ponad 7,5 mln zł. Środki te trafiły m.in. do szpitali zakaźnych w całej Polsce. Koncern z Gdańska umożliwił też darmowe tankowanie żołnierzom pomorskiej brygady Wojsk Obrony Terytorialnej. W maju wystartowała kampania „Każdy czeka na swoje NAJ”, w której spółka zachęca kierowców tankujących na stacjach LOTOS do przekazywania swoich punktów z programu Navigator na badania związane z leczeniem koronawirusa. O wszystkich akcjach przeczytać można na www.lotos.pl.

Grupa LOTOS

Wyświetlenia: 464

Rynek nieruchomości komercyjnych – więcej szans niż zagrożeń?

30.06.2020

Kolejne przejęcia i strategiczne inwestycje - CEVA Logistics przedstawia plany ekspansji w Afryce

25.06.2020

BM Reflex: Decyzja OPEC+ zdyskontowana w cenach ropy. Na stacjach kolejne podwyżki

12.06.2020

Ruszaj w trasę z Michelin

28.07.2020

CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę na kolejne dwa lata

2.07.2020

Ekonomiczna lampa robocza CRK2 w wersji z homologacją cofania

28.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Projekt m2-DB Cargo Polska współtwórcą innowacyjnejformuły dla kolejowego transportu towarowego przyszłoścI

9.07.2020

LOTOS Kolej z przedłużoną licencją na przewozy w Niemczech

10.06.2020

Jak epidemia wpłynie na polski eksport?

10.06.2020

IVECO z zadowoleniem przyjmuje ostateczną decyzję niemieckiej Rady Federalnej o przedłużeniu zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami

26.06.2020

NA SKANDYNAWSKICH SZLAKACH

10.06.2020

GDDKiA: Odliczamy do wakacji (cz. 7)

26.06.2020