#Tarcza Antykryzysowa – duże firmy potrzebują pomocy, także w branży motoryzacyjnej

#Tarcza Antykryzysowa – duże firmy potrzebują pomocy, także w branży motoryzacyjnej

15.05.2020
Czas czytania ok. 1 minuty

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) – działając w ramach Forum Rozwoju Przemysłu – ocenia dotychczasowe starania rządu i wprowadzone pakiety pomocowe w postaci tzw. tarcz, jako niewystarczające. Na początku szły one w kierunku ratowania mikro- i małych firm. To oczywiście bardzo ważne – ale nie stanowią one całości łańcucha dostaw w polskim przemyśle. Duże zakłady produkcyjne ze wszystkich sektorów, także z branży oponiarskiej i motoryzacyjnej, generują dużo miejsce pracy i wysoką wartość produkcyjną. Ich poddostawcami są często małe i średnie firmy. Dlatego PZPO oraz FRP apelują, aby wsparcie w kolejnych odsłonach Tarczy Antykryzysowej było kierowane do wszystkich przedsiębiorstw, bez względu na wielkość. To najważniejszy postulat biznesu w Polsce.

– W sąsiednich krajach dużo wcześniej zauważono, że potrzebne jest wsparcie dla dużych firm produkcyjnych – powiedział serwisowi eNewsroomPiotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). – Cierpią one obecnie z różnych powodów, także przez zamknięcie łańcucha dostaw spowodowane kłopotami poddostawców. Kiedy przestają działać – zatrudniając kilka tysięcy pracowników w jednym zakładzie produkcyjnym – mierzą się z realnym problemem. To ważne, aby kolejna wersja pakietu pomocowego objęła duże podmioty. Tarcza Antykryzysowa 3.0 powinna uwzględniać średnie i duże firmy. Dotyczy to także większych serwisów oponiarskich, które zatrudniają nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt – także ponad 50 – osób, co definiuje średnie przedsiębiorstwo. – ocenia Sarnecki.

PZPO

Wyświetlenia: 260

Bezpieczne stacje LOTOSU

6.05.2020

Luki w Tarczy 2.0 łatane Tarczą 3.0 – brak zwolnień z ZUS dla korzystających z ulgi na start

8.05.2020

GDDKiA: Ostatni tydzień okiem obiektywu - drogi budowane i zbudowane

25.05.2020

#Koronawirus: Zdalna szkoła wymaga nowych metod nauczania

8.05.2020

#Koronawirus - Nadchodzący kryzys zagraża polskiej walucie, ostrzegają ekonomiści

16.04.2020

Przekazanie 48 autobusów Mercedes-Benz Citaro do Gdańska.

2.06.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Wyzwania i szanse dla polskiego rynku powierzchni przemysłowych i magazynowych w związku z COVID-19

21.04.2020

Skutecznie rozliczamy fundusze unijne w ramach POIiŚ 2014-2020!

28.05.2020

DHL Parcel partnerem aukcji charytatywnej UJ i ASP

24.04.2020

MPK Kraków wybrało dostawcę 50 przegubowych autobusów elektrycznych

25.05.2020

Robotyzacja przyspieszy w branży spożywczej i logistycznej o połowę. Koronawirus motorem napędowym

2.06.2020

FPP i Lewiatan: Licznik strat zamrożonej gospodarki – aż 2 mld zł dziennie!

24.04.2020