FPP i CALPE: Jak zapewnić reżim sanitarny przy odmrażaniu gospodarki?

FPP i CALPE: Jak zapewnić reżim sanitarny przy odmrażaniu gospodarki?

20.05.2020
Czas czytania ok. 4 minut

Gwarant Czystości i Higieny to potwierdzenie najwyższych standardów usług sprzątania i dezynfekcji

Odmrożenie gospodarki będzie udane tylko wtedy, gdy każda placówka dostępna publicznie zapewni pracownikom i klientom najwyższe standardy ochrony epidemiologicznej. Wymaga to zastosowania wielu ważnych procedur i systemów sanitarnych, zgodnych z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) – we współpracy z profesjonalnymi firmami utrzymania czystości i bezpieczeństwa sanitarnego. Federacja Przedsiębiorców Polskich zwraca uwagę, że zastosowanie najwyższych standardów i wybór sprawdzonych partnerów ułatwi certyfikat jakościowyGwarant Czystości i Higieny –audytowany przez niezależny podmiot, jakim jest TÜV RHEINLAND POLSKA.

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oferuje wszystkim przedsiębiorcom bezpłatną pomoc ekspertów w przygotowaniu obiektów do przyjmowania klientów. Wystarczy zgłosić się na adres:porady@federacjaprzedsiebiorcow.pl.

Profesjonalny partner utrzymujący czystość zapewni swoim klientom dokładny audyt, zgodny z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS), który pozwoli na precyzyjne dopasowanie zakresu usług i procedur do każdego obiektu. Dzięki temu utrzymanie właściwych warunków bezpieczeństwa sanitarnego będzie efektywne i optymalne kosztowo.

„Firmy, które ponownie uruchamiają swoją działalność powinny wybierać sprawdzonych partnerów w zakresie utrzymania czystości i reżimu sanitarnego – anajwyższe standardy spełniają wykonawcy posiadający certyfikat, którego potwierdzeniem jest znak*Gwarant Czystości i Higieny. Dla otwierających się powoli z powrotem hoteli, restauracji, galerii handlowych i sklepów oraz biurowców, przedszkoli, żłobków, szkół i uczelni kluczowa jest odpowiednia jakość sprzątania, dezynfekcji i ochrona pracowników. Certyfikat Gwarant Czystości i Higieny wydany przez TÜV Rheinland Polska daje zleceniodawcom pewność, że firma, którą wybrali świadczy usługi najwyższej jakości , zgodne z wytycznymi Ministerstwa Rozwojuoraz Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS). Aby uzyskać certyfikat Gwarant Czystości i Higieny, firmy sprzątające są poddawane starannej ocenie opartej o szerokie spektrum kryteriów.*Eksperci TÜV Rheinland Polska drobiazgowo weryfikują zgodność stosowanych technologii z międzynarodowymi standardami, sposób postępowania ze środkami używanymi w procesie świadczenia usług, w tym odpowiednie świadectwa jakości tych środków, bezpieczeństwo i higienę pracy pracowników w określonych warunkach, w tym w reżimie sanitarnym, bezpieczeństwo informacji. Dzięki temu klienci firm wyróżnionych Gwarantem Czystości i Higieny zyskują potwierdzenie wyboru solidnych i rzetelnych partnerów” –mówi Janusz Grabka,prezes zarządu TÜV Rheinland Polska.

„Audyt i opracowanie procedur sanitarnych są niezbędne dla każdego obiektu – należy dokładnie określić stosowane środki chemiczne i rozmieszczenie urządzeń dozujących, możliwe metody dezynfekcji, metodyczyszczenia wentylacji, zabezpieczenie pracowników, proces prania (w tym zbieranie i rozwożenie), zabezpieczenie części gastronomicznej oraz wiele innych elementów ochrony epidemiologicznej. Stosowane działania muszą być zgodne z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) i podlegać stałym kontrolom. Tylko sprawdzony partner zagwarantuje obiektom publicznie dostępnym właściwą ochronę i zapewni bezpieczeństwo epidemiczne” – podkreśla Jolanta Sergot-Kowalska,ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP).

Jakie usługi powinna zaoferować profesjonalna firma utrzymująca czystość i bezpieczeństwo sanitarne?

1. Audyt i opracowanie procedur

2. Dezynfekcja pomieszczeń, powierzchni i instalacji

a. Dezynfekcja manualna i oprysk

b. Dezynfekcja przez zmgławianie

c. Dezynfekcja przez ozonowanie

d. Dostawy środków do dezynfekcji

e. Czyszczenie i dezynfekcja klimatyzacji oraz wentylacji

3. Zabezpieczenie użytkowników obiektu

a. Stacje dezynfekujące

b. Środki ochrony osobistej

4. Zabezpieczenie wejść do obiektu

a. Zdalny pomiar temperatury

b. Automatyczne zarządzanie liczbą osób w obiekcie

5. Zapewnienie personelu do obsługi obiektu

a. Szybkie rekrutacje

b. Mobilne grupy wsparcia

Gwarant Czystości i Higienyokreśla m.in.:

· bezpieczną organizację pracy (BHP, zarządzanie zasobami, reakcje na incydenty, praca w reżimie sanitarnym)

· bezpieczne użycie sprzętu i środków do realizacji usług (właściwe i bezpieczne technologie, środki posiadające świadectwo jakości)

· systemy kontroli usług i monitorowania higieny

· odpowiedzialność za ochronę środowiska w procesie świadczenia usług

· bezpieczeństwo pracowników realizujących usługi (stosowane środki ochrony indywidualnej, szkolenia z nowych technologii, świadomość reżimów sanitarnych)

· przejrzysty proces dokumentowania działań związanych z realizacją usług.

Gwarant Czystości i Higienyprogram audytowania i certyfikacji prowadzony przez TÜV Rheinland Polska oraz Polską Izbę Gospodarczą Czystości – działa w Polsce już od 14 lat i jest jedynym tego typu programem w kraju. Jednym z jego celów jest wyeliminowanie usług na niskim poziomie i wykluczenie firm o wątpliwej reputacji.

Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP)

Wyświetlenia: 591

Kup opony i otrzymaj zwrot cash back

7.08.2020

Stanowisko GDDKiA ws. opłat na koncesyjnym odcinku autostrady A4

1.08.2020

Radial rozpoczyna działalność operacyjną w Polsce - nowy gracz na polskim rynku logistyki dla e-commerce

15.09.2020

W Polsce rusza sprzedaż nowych samochodów ciężarowych Volvo, w których kierowcom łatwiej będzie podejmować właściwe decyzje

8.09.2020

BM Reflex: Ostatnie dni wakacji pod znakiem wyższych cen paliw

31.08.2020

Siła sieci serwisowej

30.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Ponad 50 000 entuzjastów motoryzacji w jednym miejscu!

26.08.2020

Dużo większa Hurtownia Opakowań w Markach

22.09.2020

Zaawansowanie prac na mostowym odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy

4.08.2020

Ile zapłacimy za tarcze antykryzysowe?

19.08.2020

Hybrydy–jak jeżdżą, po co są i dla kogo? Nowy odcinek podkastu Mercedes-Benz „Półgodziny z gwiazdą”

15.09.2020

Autobusy elektryczne Volvo pojadą z Wrocławia do Bodö na dalekiej północy Norwegii

15.09.2020