Paczkomaty® INPOST w Wielkiej Brytanii przy sklepach Lidl

Paczkomaty® INPOST w Wielkiej Brytanii przy sklepach Lidl

20.05.2020
Czas czytania ok. 6 minut

Brytyjczycy doceniają automatyczny odbiór przesyłek 24/7

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – postawił 24 Paczkomaty® przy sklepach sieci Lidl w Wielkiej Brytanii, rozbudowując tym samym swoją sieć na Wyspach. Nowe maszyny są zlokalizowane m.in. w Londynie, Birmingham i Manchesterze. W Paczkomatach® InPost można odebrać przesyłki z wielu sklepów oferujących sprzedaż online w UK – w tym Boohoo, Holland&Barrett czy marek JD Group. Klienci mogą także za pośrednictwem maszyn zwrócić lub wysłać przesyłki przewoźników Hermes, DHL oraz DX. InPost planuje dalszy rozwój sieci Paczkomatów® w Polsce i poza jej granicami – rośnie zapotrzebowanie na sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru oraz nadania przesyłek.

Paczkomaty InPost® W Wielkiej Brytanii można znaleźć także przy sklepach sieci Morrisons, dworcach kolejowych oraz na stacjach benzynowych BP i Esso. Z usługi nadania paczek w Paczkomatach® InPost można skorzystać także przez stronę parcel2go.com – brytyjską porównywarkę usług logistycznych wielu dostawców. Wielka Brytania to nie jedyny rynek, na którym dostępne są urządzenia InPost – w poprzednich latach Paczkomaty® zostały dostarczone także operatorom w takich krajach, jak: Austria, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Estonia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Słowenia, Islandia, Irlandia, Kolumbia, Brazylia, Australia i Włochy.

„Nasza technologia paczkomatowa jest jedną z najlepszych na świecie – niewątpliwie jesteśmy w tym zakresie pionierem, zwłaszcza w implementacji technologii mobilnych w logistyce. Dlatego zapotrzebowanie na nasze innowacyjne rozwiązania zaczyna rosnąć – także poza granicami Polski. Postawiliśmy kolejne 24 maszyny w UK – obserwujemy, że także na tym rynku jest duże zapotrzebowanie nowoczesne i bezpieczne formy nadawania oraz odbierania paczek. Z naszych badań wynika, że dzisiaj Polacy odbierają swoje przesyłki po drodze z pracy czy sklepu i nie przeznaczają na tę czynność dodatkowego, cennego czasu, a także nie generują dodatkowych przejazdów samochodem. Paczkomaty® InPost wspierają więc proekologiczne postawyirozwiązują problem ostatniej mili. Z całą pewnością taką wygodę, dostępność i ekologiczne podejście doceniają nasi klienci w Wielkiej Brytanii, lubiący zakupy w sklepach sieci Lidl” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 [1] ). W Polsce, na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty® InPost dostępne są przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

Ponadto InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.

Paczkomaty® InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy[2]. Popularność odbioru paczek w maszynach InPost jest większa od standardowej dostawy kurierem do pracy czy domu. Paczkomaty® są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost. Aż 79% badanych korzystało w ostatnich 3 miesiącach z Paczkomatów® odbierając przesyłki, a niemal 1/3 respondentów także nadawała przesyłki w maszynach.

InPost wprowadził nową, bezpłatna funkcjonalność o nazwie Multiskrytka. Kilka przesyłek do jednego odbiorcy będzie umieszczanych w jednej skrytce w Paczkomatacie®. Paczki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do odbioru paczek wystarczy tylko jeden kod – o paczkach, które znalazły się w Multiskrytce, InPost poinformuje klientów w wiadomościach SMS i e-mail. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna ilość paczek, która może być umieszczona w Multiskrytce zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki.

InPost zaproponował także nową usługę o nazwie Podaj Dalej klientom biznesowym. Rozwiązanie wprowadza korzystne warunki cenowe dla przesyłek paczkomatowych, które zostały fizycznie nadane i odebrane w tej samej maszynie. Usługa jest skierowana zwłaszcza do małego e-commerce, który działa lokalnie. Umieszczanie przesyłek w Paczkomacie® w pobliżu firmy pozwoli na bezkontaktowy i bezpieczny odbiór przesyłek 24/7. Usługa nie wymaga zmian w systemach ani dodatkowej integracji – opłata jest naliczana automatycznie, bez konieczności dodatkowej aktywności ze strony klienta biznesowego. Należy jedynie spełnić warunek nadania i odebrania paczki w tym samym Paczkomacie®.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe® w związku pandemią przyspieszył start nowej usługi „Paczka w Weekend” umożliwiającej dostawy do Paczkomatów® także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do Paczkomatu® lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem® i swoją paczką z poziomu aplikacji[3] . Od kilku miesięcy przy jednym Paczkomacie® przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to znaczący krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

[1] Źródło:

[2] Badanie Kantar przeprowadzone na reprezentatywnej grupie internautów [N=1000], Wizerunek marki InPost, Raport z badania, Kwiecień 2020

[3] Rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn. Pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu

Wyświetlenia: 603

Medal Europejski dla DB Cargo Polska

25.06.2020

Udokumentowana praca na kontraktach GDDKiA zawsze z wynagrodzeniem

12.07.2020

Internetowe zakupy Polaków w czasie pandemii Covid-19

24.07.2020

S17. Dwiema jezdniami od Kołbieli do węzła Lubelska, ale z ograniczeniem prędkości

17.07.2020

DHL Parcel wyróżniony w prestiżowym konkursie Golden Arrow

9.07.2020

Kiedy samochody elektryczne zdominują polskie drogi?

25.06.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Jest przetarg na projekt i budowę I odcinka DK75 Brzesko-Nowy Sącz, czyli II etapu „łącznika brzeskiego”

3.07.2020

Dachser Polska szkoli z obsługi towarów niebezpiecznych

5.08.2020

Spotkania regionalne Q-Service Truck w innowacyjnej formule

16.07.2020

Trójmiejscy harcerze znaleźli nowe serce dla Warszawskiej Nike

12.07.2020

Szczupłe rozwiązanie dla firmy Huel: Kuehne+Nagel dostarcza usługi e-commerce w Polsce

30.06.2020

Darmowe webinarium Kuehne+Nagel: Incoterms 2020

22.06.2020