#keepcargomoving – Agility organizuje transporty medyczne i  specjalne

#keepcargomoving – Agility organizuje transporty medyczne i specjalne

21.05.2020
Czas czytania ok. 4 minut

Agility, czołowy globalny dostawca usług logistycznych i spedycyjnych, angażując się w walkę z pandemią COVID-19, organizuje transporty środków i sprzętu medycznego. W ostatnim czasie, mimo ograniczeń i restrykcji wprowadzanych w różnych krajach na świecie, firma zorganizowała też kolejne transporty specjalne. Wśród przewiezionych ładunków było 41 ton sprzętu medycznego z 5 krajów na Malediwy, 20 lokomotyw z USA do Egiptu, ponad 30-tonowych urządzeń energetycznych z Polski do Indonezji oraz obsługa logistyczna napraw serwisowych 37-tonowych wirników, przewożonych do Polski z elektrowni w Szwecji.

Dostawy sprzętu medycznego i środków ochrony osobistej

Przy organizacji transportów sprzętu medycznego i artykułów ochrony osobistej Agility współpracuje z klientami, rządami różnych państw i organizacjami charytatywnymi. Jednym z bardziej skomplikowanych logistycznie transportów była dostawa sprzętu medycznego na zlecenie Ministerstwa Zdrowia Malediwów. Agility wspólnie z Chapman Freeborn Airchartering, odpowiadało za dostarczenie 41 ton sprzętu medycznego, w tym tomografów komputerowych i aparatów do rezonansu magnetycznego, przeznaczonych do szpitali na wyspach archipelagu. Największym wyzwaniem, w sytuacji ograniczonej dostępności lotów i przestrzeni ładunkowych w samolotach, było zorganizowanie transportów ponad 287 ładunków z 5 krajów na różnych kontynentach - z USA, Chin, Francji, Japonii i Indii, na lotnisko w Dubaju. Dopiero stąd, po skonsolidowaniu, na pokładzie wyczarterowanego frachtowca Boeing – 747 zostały dostarczone do Male, stolicy Malediwów. Operator dostarczył też m.in. sprzęt laboratoryjny o wartości 14 mln USD do Nowego Jorku oraz 45 ton sprzętu medycznego i środków ochrony osobistej, w tym masek, rękawic, gogli i respiratorów z Chin do Irlandii.

Transporty specjalne i ponadgabarytowe

Mimo obowiązujących obecnie wielu ograniczeń i restrykcji, Agility, wspierając łańcuchy dostaw klientów, zorganizowało kolejne transporty specjalne i ponadgabarytowe. W marcu dwa oddziały Agility, amerykański i egipski, przygotowały dostawę morską 20 lokomotyw, ważących 2800 ton. W ciągu 25 dni zostały dostarczone z amerykańskiego Norfolk do Aleksandrii w Egipcie.

W ostatnim czasie transporty specjalne ładunków ponadgabarytowych, wymagających niestandardowego podejścia, zorganizował także polski oddział Agility. Wśród nich można wymienić transport morski ważących łącznie ponad 30 ton urządzeń do elektrowni w Indonezji.

- Dostarczanym ładunkiem był ważący ponad 12 - tonowy wirnik o długości 4 m, 15-tonowy stojan o długości 3,5 m oraz różne części zamienne. Ładunek, odebrany we Wrocławiu, po zabezpieczeniu i umieszczeniu w kontenerach, został na kołach przewieziony do portu morskiego w Gdyni i załadowany na statek, płynący do indonezyjskiego portu Surabaya. Odpowiadaliśmy też za zorganizowanie dostawy do elektrowni leżącej ok. 150 km od portu. Tu przeszkodą był kamienny most na jedynej drodze dojazdowej, który mógł nie wytrzymać ciężaru, a my nie mieliśmy żadnej dokumentacji technicznej. W Surabaya cały ładunek został więc przeładowany i umieszczony na 3 wieloosiowych ciężarówkach - wyjaśnia Piotr Klimecki, business development manager, odpowiedzialny za organizację tego transportu.

Do zadań Agility należała kompleksowa organizacja transportu, w tym zabezpieczenie ładunku, sztauowanie w kontenerach morskich, zgodnie z wymogami prawa morskiego i formalności celne oraz Certyfikacja Sztaunku.

Innych przykładem zorganizowanego w ostatnim czasie transportu specjalnego jest obsługa dostaw serwisowych dwóch 37-tonowych wirników generatorów o długości 11 m, z elektrowni w Szwecji do zakładu produkcyjnego w południowej części Polski. Po zakończeniu naprawy do zadań zespołu Agility będzie organizacja transportu powrotnego.

-- Od początku kryzysu wywołanego pandemią Covid-19 oddziały Agility, które działają w ponad 100 krajach na świecie, zachowały pełną zdolność operacyjną. Mimo licznych restrykcji i zakłóceń w łańcuchach dostaw, jakie wiążą się ze wstrzymaniem połączeń lotniczych czy ograniczeń w ruchu lądowym, postawiliśmy sobie za cel zapewnienie ciągłości obsługi i zagwarantowanie, że przesyłki zostaną dostarczone na czas. Wsparciem jest dla nas globalna sieć i sprawdzeni partnerzy, dzięki którym możemy proponować różne, alternatywne rozwiązania, także wymagające niestandardowego podejścia – podsumowuje Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager, Agility Logistics

Agility Logistics

Wyświetlenia: 201

Mercedes-Benz wspiera sektor ochrony zdrowia w przeciwdziałaniu pandemii

5.04.2020

Odpowiedź ETRMA w sprawie testów jazdy przeprowadzonych przez EmissionsAnalytics

24.04.2020

Jakość polskich dróg gorsza niż w Indiach i Namibii

23.04.2020

Nowa hulajnoga elektryczna FIAT z mocniejszym silnikiem i energooszczędnym wyświ

22.04.2020

ROBYG wdrożył podpis elektroniczny

27.04.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Dachser: 30 czarterów, z czego 8 w jednym tygodniu

7.05.2020

Najefektywniej jak to tylko możliwe

27.04.2020

LOTOS przekazuje samochody dla placówek medycznych

20.04.2020

NAJwyższa jakość na stacjach LOTOSU

28.05.2020

Dobre praktyki DB Cargo Polska inspiracją dla rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Polsce

17.04.2020

Sztuczna inteligencja wjeżdża na tory

18.05.2020