Nowy Mercedes-Benz GLA: „Zaprojektowany na bezdroża. Daje radość w mieście”

Nowy Mercedes-Benz GLA: „Zaprojektowany na bezdroża. Daje radość w mieście”

24.05.2020
Czas czytania ok. 3 minut

Wyrusz w dziką przygodę, wspinając się po górach i pokonując przeszkody: Mercedes-Benz przełamuje stereotypy związane z komunikacją swojego najnowszego SUV-a. Kampania nowego GLA pod hasłem „Zaprojektowany na bezdroża. Daje radość w mieście” stawia tradycyjne reklamowe scenariusze na głowie. W humorystyczny sposób odnosi się do tego, że GLA oferuje liczne rozwiązania pozwalające zapuszczać się w teren, ale mało kto wykorzystuje ich potencjał. Trzonem kampanii są cztery spoty telewizyjne. 20- i 30-sekundowe filmiki przedstawiają mieszkańców miast, którzy bezpiecznie docierają GLA w odległe miejsce i sami siebie wystawiają tam na próbę. Szybko jednak osiągają własne granice – woda w morzu okazje się jest zdecydowanie za zimna, a spotkanie z dużym strusiem budzi przerażenie – i wracają do miejsca, do którego oni i ich GLA należą: do miasta. Te zabawne „zderzenia z rzeczywistością” we wdzięczny sposób zwracają się do grupy docelowej nowego SUV-a – są wesołe, celne i ironiczne. Ogólnoeuropejska kampania wystartuje jeszcze w maju.

Materiały filmowe zostały wyprodukowane przez agencję Anorak. Wyreżyserował je Sebastian Strasser, którego filmy promocyjne zdobyły ponad 150 nagród, w tym 16 Lwów w Cannes. Za kamerą stanął Holender Hoyte van Hoytema, zdobywca kilku Oscarów. Także niektórzy aktorzy to znane gwiazdy filmowe – np. Brytyjczyk Mark Ryder, który wystąpił w filmie „Robin Hood” i serialu „Prawdziwa historia rodu Borgiów”, a w reklamie wciela się w rolę surfera.

„W naszej kampanii GLA celowo zrywamy z tradycyjną mechaniką i komunikatami, które są powszechne w przypadku aut terenowych – prawda jest taka, że niewiele kompaktowych SUV-ów widziało prawdziwe bezdroża” – mówi Bettina Fetzer, dyrektor marketingu Mercedes-Benz AG. „Jako marka przystępna, chcemy portretować naszych klientów w ich codziennym życiu i tam ich spotykać – z humorem i odrobiną autoironii”.

Zintegrowana kampania GLA stanowi komunikacyjny restart po przerwie z powodu pandemii COVID-19. Oprócz klasycznych formatów filmowych obejmuje ona wiele innych środków – od specjalnej strony internetowej z relacjami z Instagrama oraz treściami wideo po drukowaną reklamę zewnętrzną ze zdjęciami autorstwa francuskiej fotografki Alice Moitié. Reklamy drukowane i plakaty zapraszają na jazdę próbną i zachęcają do bezkontaktowych zakupów w sklepie internetowym.

Od końca czerwca kampania GLA zostanie uzupełniona kolejną kampanią, dotyczącą Klasy A, Klasy A Limuzyna, Klasy B, CLA Coupé i CLA Shooting Brake w specjalnych wersjach EDITION 2020. Będzie ona utrzymana w podobnym stylu i również wykorzysta zdjęcia Alice Moitié – tak, aby wszystkim kompaktom Mercedesa zapewnić spójny przekaz w mediach.

Polską wersję spotu nowego GLA można znaleźć pod następującym linkiem:

Nowy Mercedes-Benz GLA to usportowiony, lifestyle’owy model przebojowej rodzinie SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy.

W porównaniu do poprzednika ma znacznie bardziej wyrazisty charakter. Jest od niego o ponad 10 cm wyższy, a poza odpowiednio wyższą pozycją siedzącą zapewnia podróżującym z przodu więcej przestrzeni nad głową. Wzrosła także ilość miejsca na nogi z tyłu – i to pomimo faktu, że nowy GLA jest o około 1,5 cm krótszy. „Off-roadowe” elementy stylistyczne oraz opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MATIC akcentują możliwości GLA także na nieutwardzonych drogach. Za sprawą mocnych, efektywnych 4-cylindrowych jednostek napędowych, nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy, intuicyjnego w obsłudze systemu multimedialnego MBUX, eleganckiego panoramicznego ekranu i kompleksowego systemu kontroli komfortu ENERGIZING nowy SUV ma wszystkie atuty obecnej generacji kompaktowych modeli Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz

Wyświetlenia: 291

Cresa Polska poszerza usługi o wyceny przedsiębiorstw

25.05.2020

Jest przetarg na projekt i budowę I odcinka DK75 Brzesko-Nowy Sącz, czyli II etapu „łącznika brzeskiego”

3.07.2020

Marta Kulik na czele działu HR firmy Cresa

12.05.2020

Grupa LOTOS sponsorem polskiej koszykówki

25.05.2020

Powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych na Autostradowej Obwodnicy Częstochowy

28.05.2020

Podsumujemy zimę 2019/2020 i wyjaśnimy, o co chodzi w utrzymaniu dróg

6.05.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

GEFCO i AUTO1.com rozwijają logistykę samochodów używanych

22.05.2020

Aplikacja Clicktrans już dostępna dla przewoźników

20.05.2020

Arktyczne paliwo LOTOSU pomoże naukowcom na Spitsbergenie

5.06.2020

Rynek nieruchomości komercyjnych – więcej szans niż zagrożeń?

30.06.2020

Budowa terminala LNG małej skali w Gdańsku wchodzi w kolejny etap

20.05.2020

BM Reflex: Tempo podwyżek wyhamowało, pomaga silniejszy złoty

7.06.2020