Wiedeń testuje wodorowego Solarisa

Wiedeń testuje wodorowego Solarisa

3.06.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Autobus wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen kontynuuje swoje europejskie tournée. Po testach w polskich, niemieckich i włoskich miastach pojazd zaprezentowany został w Wiedniu. Wiener Linien, jeden z największych przewoźników miejskich w Europie, włączyły dziś wodorowego Solarisa do swojej floty, w której pozostanie do 12 czerwca.

Najnowszy produkt Solarisa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Od jego premiery w czerwcu ubiegłego roku Solaris otrzymał zamówienia na łącznie 57 pojazdów z Niderlandów, Niemiec oraz Włoch. Pierwsze pojazdy jeszcze w tym roku zostaną dostarczone do Bolzano, Kolonii oraz Wuppertal.

„Dzięki testom napędzanego wodorem autobusu Solaris Urbino 12 hydrogen firma Wiener Linien po raz kolejny udowodniła, że zmierza do jeszcze bardziej przyjaznej środowisku przyszłości transportu publicznego. Bardzo się cieszymy, że dzięki Solarisowi pozyskaliśmy do współpracy znanego w Europie eksperta branżowego. Wspólnie będziemy promować dalszy rozwój autobusów napędzanych wodorem, ponieważ wymagania stawiane pojazdom regularnie eksploatowanym w Wiedniu są ogromne”, mówi Günter Steinbauer, Prezes Zarządu Wiener Linien.

„Wiedeń jest pionierem elektromobilności w transporcie publicznym i jedną z pierwszych europejskich stolic, która wprowadziła do ruchu autobusy elektryczne. Wiener Linien nieustannie inwestują w bezemisyjne rozwiązania. Bardzo się zatem cieszę, że możemy dziś zaprezentować naszego Solarisa Urbino 12 hydrogen w Wiedniu”, mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Wiele europejskich miast dąży do tego, aby ich komunikacja miejska była jak najbardziej przyjazna środowisku. Solaris wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom dodając do swojej oferty pojazdów nisko– i bezemisyjnych autobus zasilany wodorem. Jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna, czyniąc pojazd jednym z najbardziej ekologicznych, dostępnych na rynku.

Zaawansowane technologicznie pojazdy Solaris Urbino 12 hydrogen wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Wodór gromadzony jest w postaci gazowej w pięciu zbiornikach nowej generacji na dachu autobusu. Zestaw kompozytowych butli typu 4 (najnowszej generacji dostępnej na rynku) umieszczonych wzdłużnie nad pierwszą osią pojazdu ma łączną pojemność 1560 litrów.

Energia potrzebna do napędzania autobusu powstaje w ogniwie paliwowym, do którego dostarczany jest wodór zgromadzony w butlach na dachu pojazdu. Wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię typu Solaris High Power, która stanowi dodatkowy magazyn energii elektrycznej. Jedynymi produktami ubocznymi eksploatacji Solarisa Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna. Pojazdy nie generują do środowiska absolutnie żadnych szkodliwych substancji.

Solaris jest obecny w Austrii od 2003 roku i dostarczył dotychczas blisko 400 autobusów do 40 miast. 53 z tych pojazdów kursuje na co dzień w Wiedniu i na jego przedmieściach, w tym na specjalnych liniach dowożących pasażerów na największe austriackie lotnisko.

Solaris Bus & Coach

Wyświetlenia: 413

Dachser Polska z nową krajową siedzibą w Strykowie k. Łodzi

22.06.2020

Trójmiejscy harcerze znaleźli nowe serce dla Warszawskiej Nike

12.07.2020

Nowe szkolenie Schaeffler dla serwisów Q-Service Truck

8.07.2020

Czy DNA może stać się kopią zapasową nowej generacji?

5.08.2020

Thomas Greipel nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce

23.07.2020

Powrót kultowej terenówki. Nowy Land Rover Defender wraca na oponach Goodyear

23.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Branża FMCG zmienia e-commerce

16.07.2020

Zrównoważony rozwój w Kuehne+Nagel: dziesięcioletnie cele zostały osiągnięte

24.06.2020

Ruszaj w trasę z Michelin

28.07.2020

Dobre wieści dla norweskich złóż LOTOSU

22.06.2020

CEVA Logistics przyspiesza cyfryzację i uruchamia platformę all-in-one - myCEVA

28.07.2020

Nie wszyscy pracownicy ryzykownych branż mają zapewnione środki ochrony przed COVID-19

15.07.2020