Inter Cars dołącza do akcji "WomanUpdate"

22.06.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Inter Cars ponownie udowadnia swoją otwartość na nowe inicjatywy i troskę o równe traktowanie. Firma dołączyła do ogólnopolskiej kampanii społecznej zachęcającej kobiety do wejścia w świat nowych technologii - #womanupdate. Na czym polega to przedsięwzięcie?

Woman Update to kampania, która ma na celu zachęcenie kobiet do przebranżowienia się – zaktualizowania swoich umiejętności. Dzięki akcji każda kobieta, bez względu na doświadczenie, wiek czy miejsce zamieszkania, ma szansę opuścić swoje dotychczasowe ramy i zdobyć kompetencje przyszłości.

- Technologia jest tu i teraz. KAŻDA kobieta ma szansę na zdobycie kompetencji cyfrowych – nie ma znaczenia doświadczenie, wiek a nawet… epoka. Kampania ma pokazać, że kluczem do bezpiecznej przyszłości, stabilnej pracy czy dobrych zarobków jest ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności - mówią Inicjatorki kampanii, Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska.

W ramach kampanii już wkrótce zostanie opublikowany raport pt. „Cyfrowy klucz do przyszłości zawodowej. Kobiety na rynku pracy w postcovidowej rzeczywistości” opracowany przez DELab – interdyscyplinarny instytut badawczy Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka INGOS. Pojawią się w nim analizy i dane dotyczące kierunku zmian na rynku pracy wywołanych przez pandemiczny kryzys gospodarczy oraz przyspieszoną cyfryzację, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kobiet.

Mam trzy córki w różnym wieku i każda z nich jest inna. Dwie starsze, choć są dopiero nastolatkami, sprawnie posługują się narzędziami cyfrowymi i znają podstawy programowania. Dla dzisiejszego pokolenia są to niezbędne umiejętności, dlatego inicjatywa #womenupdate jest mi bliska. W przeszłości samo przeżycie w niebezpiecznym świecie wymagało często przewagi fizycznej. W tej kwestii jesteśmy odmienni i większości kobiet ciężko jest konkurować pod względem siły z mężczyznami. Dzisiejszy świat wymaga zupełnie innych umiejętności. To co mamy „w głowie” nie zależy od naszej płci, ale od wykształcenia, otwartości na naukę i ciekawości świata. Dzięki wykształceniu lepiej posługujemy się narzędziami i lepiej rozumiemy otaczający nas świat. Obecnie dostępne narzędzia to w większości narzędzia cyfrowe, a więc zachęcam wszystkich – niezależnie od płci – do otwartości na nowe technologie i stosowania zasady, że każdy moment na naukę jest odpowiedni – mówi Maciej Oleksowicz, Prezes Zarządu Inter Cars SA.

Inter Cars

Wyświetlenia: 586

Radial rozpoczyna działalność operacyjną w Polsce - nowy gracz na polskim rynku logistyki dla e-commerce

15.09.2020

Czego o biznesie nauczyła nas pandemia

6.08.2020

Kolejna reforma górnictwa zablokowana. Kopalniom grożą bankructwa

23.08.2020

TT-Thermo King jedynym autoryzowanym serwisem Renault Trucks w Białymstoku i okolicach

31.08.2020

Niedobór jabłek na rynku winduje ich ceny. Rośnie też eksport

19.08.2020

Kolejny etap prac nad S16 za nami

10.09.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

EQ2 na półmetku budowy

14.09.2020

Jak powinien wyglądać program dopłat do samochodów elektrycznych?

15.09.2020

Trójmiasto idzie po milion

11.08.2020

BM Reflex: Jeszcze nie czas na większe obniżki cen paliw

22.09.2020

DCT Gdańsk otwiera przedstawicielstwo na Czechy i Słowację

7.09.2020

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka S1

3.08.2020