Dziesiątki kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej - Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski

Dziesiątki kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej - Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski

23.06.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, stawia teraz na dynamiczny rozwój transportu morskiego kontenerów. Na początku kwietnia firma uruchomiła nowy oddział w Szczecinie, który organizuje transporty morskie dla różnych grup ładunków. Jednym z nich była dostawa z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów na zlecenie czołowego polskiego eksportera mebli. Ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, wymagało to precyzyjnego zaplanowania w czasie i synchronizacji kilku gałęzi transportowych na krótkich odcinkach.

Fracht FWO odpowiadał za kompleksową organizację transportu i przeładunków, a realizacja tego projektu trwała 60 dni. Dostawę kilkudziesięciu kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej podzielono na kilka etapów, od załadunku kontenerów na terenie zakładu w Polsce aż po ich wyładunek w porcie morskim w Arabii Saudyjskiej. Najpierw, transportem drogowym kontenery z zakładu produkcyjnego zostały dostarczone do terminala kolejowego, gdzie przeładowano je na pociągi jadące do portu morskiego na południu Europy. Stąd, dalej już popłynęły statkiem morskim do portu Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Planując kolejne etapy łańcucha dostaw, spedytorzy Fracht FWO musieli zwracać uwagę na „transit time” każdego wykorzystanego tutaj rodzaju transportu i możliwość synchronizacji przeładunków w ściśle określonym czasie, np. realizacja transportu kolejowego wynosiła 3 dni, a transportu morskiego z portu Koper do portu Jeddah trwała tylko 8 dni. Co ważne, odejścia statku do Arabii Saudyjskiej z portu Koper odbywają się co dwa tygodnie. Spedytorzy musieli więc tak zaplanować cały proces, aby zapewnić dostawę kontenerów z meblami do portu w odpowiednim terminie a jednocześnie uniknąć kosztów składowania ich na terminalu kontenerowym. Wymagało to wynegocjowania korzystnego terminu wolnego od opłat demurrage, detention i storage na cały czas realizacji eksportu. Wszystko to po wcześniejszym ustaleniu planu załadunkowego z producentem oraz wzięciu pod uwagę bieżącej korekty w oparciu o rzeczywiste działania wszystkich uczestników całego łańcucha dostaw. W sumie czas transportu z Polski do miejsca docelowego zajął kilkanaście dni.

Do zadań zespołu Fracht FWO należało też dopełnienie licznych formalności, w tym nadzór nad procedurami celnymi, dokumentacją przewozową oraz dokumentacją związaną z przeładunkami kontenerów w terminalach. Dodatkowo międzynarodowa wymiana towarów z Arabią Saudyjską wymagała uruchomienia procedury legalizacji dokumentów. Trzeba więc było dopilnować jak najszybszego dostarczenia oryginałów odpowiednich certyfikatów i pozostałej dokumentacji.

Należy też podkreślić, iż dostawa ta nie mogłaby się odbyć bez międzynarodowej współpracy Fracht FWO Polska z agentami Grupy Fracht w portach morskich Koper w Słowenii i Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Fracht FWO Polska

Wyświetlenia: 363

Powstają kolejne odcinki Via Baltica

2.06.2020

BM Reflex: Spadek cen benzyny do poziomu najniższego od 2009 roku

11.05.2020

Kiedy samochody elektryczne zdominują polskie drogi?

25.06.2020

PEKAES zwiększa powierzchnię terminali dystrybucyjnych

27.05.2020

Po epidemii więcej klientów będzie robiło zakupy przez internet

3.07.2020

Kolejny transport sprzętu zakupionego przez LOTOS dotarł do Polski

12.05.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Od prostego rumpla do nowoczesnego centrum dowodzenia

18.05.2020

Program środowiskowy Net Zero Carbon wyróżniony w konkursie o Nagrodę Polskiego Towarzystwa Logistycznego 2020

25.06.2020

Arktyczne paliwo LOTOSU pomoże naukowcom na Spitsbergenie

5.06.2020

Bolt Food dostarcza słynne Hot Dogi Circle K

19.06.2020

Projekt „Polimery Police” z umowami potwierdzającymi pełne finansowanie

2.06.2020

Sprawdzone środki smarne

27.05.2020