Dziesiątki kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej - Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski

Dziesiątki kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej - Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski

23.06.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, stawia teraz na dynamiczny rozwój transportu morskiego kontenerów. Na początku kwietnia firma uruchomiła nowy oddział w Szczecinie, który organizuje transporty morskie dla różnych grup ładunków. Jednym z nich była dostawa z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów na zlecenie czołowego polskiego eksportera mebli. Ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, wymagało to precyzyjnego zaplanowania w czasie i synchronizacji kilku gałęzi transportowych na krótkich odcinkach.

Fracht FWO odpowiadał za kompleksową organizację transportu i przeładunków, a realizacja tego projektu trwała 60 dni. Dostawę kilkudziesięciu kontenerów z meblami do Arabii Saudyjskiej podzielono na kilka etapów, od załadunku kontenerów na terenie zakładu w Polsce aż po ich wyładunek w porcie morskim w Arabii Saudyjskiej. Najpierw, transportem drogowym kontenery z zakładu produkcyjnego zostały dostarczone do terminala kolejowego, gdzie przeładowano je na pociągi jadące do portu morskiego na południu Europy. Stąd, dalej już popłynęły statkiem morskim do portu Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Planując kolejne etapy łańcucha dostaw, spedytorzy Fracht FWO musieli zwracać uwagę na „transit time” każdego wykorzystanego tutaj rodzaju transportu i możliwość synchronizacji przeładunków w ściśle określonym czasie, np. realizacja transportu kolejowego wynosiła 3 dni, a transportu morskiego z portu Koper do portu Jeddah trwała tylko 8 dni. Co ważne, odejścia statku do Arabii Saudyjskiej z portu Koper odbywają się co dwa tygodnie. Spedytorzy musieli więc tak zaplanować cały proces, aby zapewnić dostawę kontenerów z meblami do portu w odpowiednim terminie a jednocześnie uniknąć kosztów składowania ich na terminalu kontenerowym. Wymagało to wynegocjowania korzystnego terminu wolnego od opłat demurrage, detention i storage na cały czas realizacji eksportu. Wszystko to po wcześniejszym ustaleniu planu załadunkowego z producentem oraz wzięciu pod uwagę bieżącej korekty w oparciu o rzeczywiste działania wszystkich uczestników całego łańcucha dostaw. W sumie czas transportu z Polski do miejsca docelowego zajął kilkanaście dni.

Do zadań zespołu Fracht FWO należało też dopełnienie licznych formalności, w tym nadzór nad procedurami celnymi, dokumentacją przewozową oraz dokumentacją związaną z przeładunkami kontenerów w terminalach. Dodatkowo międzynarodowa wymiana towarów z Arabią Saudyjską wymagała uruchomienia procedury legalizacji dokumentów. Trzeba więc było dopilnować jak najszybszego dostarczenia oryginałów odpowiednich certyfikatów i pozostałej dokumentacji.

Należy też podkreślić, iż dostawa ta nie mogłaby się odbyć bez międzynarodowej współpracy Fracht FWO Polska z agentami Grupy Fracht w portach morskich Koper w Słowenii i Jeddah w Arabii Saudyjskiej.

Fracht FWO Polska

Wyświetlenia: 601

Przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie: ochrona i wsparcie

30.07.2020

Aplikacja EQ Ready z nowymi funkcjami, które pomogą podjąć decyzję o wyborze auta

7.08.2020

Jakie inwestycje mieszkaniowe wejdą na rynek

22.09.2020

Dachser Polska szkoli z obsługi towarów niebezpiecznych

5.08.2020

Powstanie obwodnica Słupska i Kobylnicy

8.09.2020

Dachser w Poland Business Run: wyjątkowe okoliczności, takie samo zaangażowanie

8.09.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Opony rolnicze – czyli jak zwiększyć efektywność pracy

31.07.2020

Joint venture smarta z globalnym kierownictwem oraz spółką smart Europe GmbH

4.08.2020

Inwestycje infrastrukturalne w Warszawie – kiedy kolejne etapy obwodnicy?

25.09.2020

Pracowity okres wakacyjny na drogach

1.09.2020

Jesień w towarzystwie Minionków na stacjach Circle K.

9.09.2020

Ponad 50 000 entuzjastów motoryzacji w jednym miejscu!

26.08.2020