Paczkomaty® najczęściej  wybieraną formą dostawy– wyprzedziły kurierów

Paczkomaty® najczęściej wybieraną formą dostawy– wyprzedziły kurierów

22.07.2020
Czas czytania ok. 5 minut

Popularność maszyn InPost zmienia branżę logistyczną

Według raportu[1]Gemius, aż 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej rok do roku.

45% badanych deklaruje także, że możliwość darmowego odesłania towaru w Paczkomacie® jest dla nich aspektem zachęcającym do robienia zakupów w e-sklepach. Ten sposób odesłania zakupów jest drugą najczęściej wybieraną formą zwrotu, zaraz po odebraniu jej osobiście przez kuriera.

Usługi kurierskie InPost także zyskały na popularności – zanotowały więcej wskazań o 3 punkty procentowe wobec wyników badań z 2019 roku, co sprawia, że InPost nadal jest trzecią najchętniej wybieraną firmą kurierską w Polsce.

„Rok 2020 jest przełomowy dla InPostu. Po raz pierwszy w historii światowego e-commerce dostawy do Paczkomatów® pokonały w swojej popularności dostawy kurierem. Jestem przekonany, że Polska jest pierwszym, ale nie ostatnim krajem, w którym dokonuje się taka zmiana. Dostawy do Paczkomatów® są znacznie bardziej ekologiczne niż dostawy kurierskie. Rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów będzie wymuszać na branży logistycznej wprowadzenie bardziej prośrodowiskowych rozwiązań. Jestem dumny, że Polska jest pionierem w jednym z najbardziej ekologicznych rozwiązań na świecie w zakresie logistyki e-commerce” –powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Popularność Paczkomatów® nie wynika tylko z liczby dostępnych urządzeń, choć jest ich już ponad 7000. „ Nie wystarczy postawić same maszyny – to skomplikowana usługa, której sukces wynika z już kilkunastoletniego doświadczenia. Ponadto, jest ona stale modyfikowana zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. W ubiegłym roku zdecydowaliśmy, że konsekwentnie będziemy przenosić wszystkie aktywności związane z zarządzaniem przesyłkami do aplikacji, co świetnie zdało egzamin w czasie, gdy wzrosło zapotrzebowanie na usługi bezkontaktowe. Odsetek naszych klientów zwiększył się w zaledwie 7 miesięcy aż o 23% – oznacza to, że osoby, które wcześniej z jakichś powodów nie korzystały z rozwiązań InPost, przekonały się do tej niezwykle wygodnej formy odbioru przesyłek. Szybkie tempo wzrostu zainteresowania naszymi usługami sprawia, że dynamicznie rozwijamy sieć Paczkomatów®, stawiamy kilkadziesiąt nowych tygodniowo zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Na wyniki badań Gemius patrzymy z dumą, ale też traktujemy je jako szczególnego rodzaju zobowiązanie – aby stale rozwijać naszą nowoczesną gamę usług i poprawiać ich jakość”podkreśla Brzoska.

Liczba Paczkomatów® (7000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[2]).

Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczkomatów® InPost – lidera nowoczesnej logistyki w Polsce – ma już 4 miliony aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie. Oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

InPost w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju [3] . InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost. Na mocy porozumienia o współpracy, Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

W 2020 roku InPost rozwija usługę Inpost Urząd 24 – przekazał na potrzeby Urzędów Miasta w Krakowie, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie specjalistyczne Paczkomaty®. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami.

InPost wprowadził także usługę logistycznąInPostFullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR.Firmaoferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów® InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.

InPost

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020

[2] Źródło:

[3] Źródło: Cresa Polska, Industrial Research Forum (IRF)

Wyświetlenia: 389

Przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie: ochrona i wsparcie

30.07.2020

Rozpoczyna się remont A4 w województwie opolskim

5.08.2020

Hellmann Worldwide Logistics przewozi 3 miliony masek do Berlina na zamówienie rządu niemieckiego

18.06.2020

Skanska, Traficar i Hop.City wspierają alternatywne środki transportu. Przy gdańskim Wave ruszy hub komunikacyjny

9.07.2020

Jest ZRID na S7 Widoma - Kraków

22.07.2020

Po epidemii więcej klientów będzie robiło zakupy przez internet

3.07.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Projekt m2-DB Cargo Polska współtwórcą innowacyjnejformuły dla kolejowego transportu towarowego przyszłoścI

9.07.2020

S8 - organizacja ruchu i urządzenia BRD zgodne z przepisami prawa

2.07.2020

Nowe rozmiary opony MICHELIN Primacy 4 zapewniającej bezpieczeństwo od nowości do zużycia

12.06.2020

Wakacyjna podróż samochodem według Trucking Girl

10.07.2020

Czy kampanijne obietnice socjalne są zagrożeniem dla budżetu państwa?

31.07.2020

Czy niższa stawka VAT może wspomóc gospodarkę po pandemii?

25.06.2020