Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer już w sprzedaży w Polsce

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer już w sprzedaży w Polsce

28.07.2020
Czas czytania ok. 5 minut

Wprowadzając na rynek eVito i eSprintera w 2019 roku, Mercedes-Benz Vans jasno zakomunikował swój udział w rozwoju bezemisyjnego komercyjnego transportu towarowego na obszarach miejskich. eVito Tourer, którego sprzedaż właśnie się rozpoczyna, pod względem osiągów i zasięgu oznacza nowy wymiar komercyjnego transportu pasażerskiego z napędem elektrycznym: może być używany jako hotelowy shuttle bus, duża taksówka lub pojazd na potrzeby usług przewozów współdzielonych.Szybkie ładowanie – duży zasięg – wiele zastosowań

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer wygląda jak Vito z silnikiem spalinowym. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym nisko, centralnie w podwoziu – takie położenie korzystnie wpływa na właściwości jezdne eVito Tourera. Maksymalne prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się nawet poza miastem.

Mercedes-Benz eVito Tourer wyposażony został w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC (OBC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania. Ładowanie odbywa się przez złącze CCS po lewej stronie przedniego zderzaka. Umożliwia to również ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 110 kW na stacji szybkiego ładowania DC, eVito Tourera można naładować od 10 do 80 procent w ok. 45 minut. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh umożliwia przejechanie 360 kilometrów 2,3 .

Dzięki inteligentnej strategii działania Mercedes-Benz eVito Tourer ładuje się również podczas jazdy. W trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego (rekuperacja). Kierowca ma na to duży wpływ – może w razie potrzeby regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek przy kierownicy. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja w eVito Tourer: poziom rekuperacji D AUTO . Zgodnie z zasadą „Jedź przewidująco i oszczędzaj energię”, asystenci bezpieczeństwa współpracują wówczas ze sobą, wymieniając dane, a poziom rekuperacji jest dostosowywany do sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym. Kierowca może ponadto wybrać jednym przyciskiem jeden z trzech programów jazdy, zyskując w ten sposób maksymalny komfort lub maksymalny zasięg.

Dzięki umieszczeniu akumulatora w podwoziu, w żaden sposób nie ogranicza on przestrzeni we wnętrzu.

W ten sposób eVito Tourer spełnia najwyższe wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności zastosowań w wielu obszarach transportu pasażerskiego. Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: 5140 milimetrów oraz w wersji ekstra długiej, która oferuje aż 5370 milimetrów. Firmy taksówkarskie, a także te oferujące usługi przejazdów współdzielonych mają do dyspozycji szeroką gamę konfiguracji miejsc.

Dzięki dwóm kanapom z tyłu eVito Tourer staje się wygodnym pojazdem typu shuttle, który spełnia wszystkie wymagania nowoczesnego transportu pasażerskiego, zapewniając zwinną i wyjątkowo cichą jazdę. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia, że można go wyposażyć na przykład w maksymalnie dziewięć foteli z możliwością ustawienia ich na wprost siebie. Produkcja eVito Tourer jako pojazdu seryjnego zostanie zintegrowana z normalnym procesem produkcyjnym zakładu w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie produkowane są również Mercedes-Benz Vito, Klasa V i EQV. Umożliwi to elastyczną i synergiczną produkcję w bezpośredniej korelacji z zamówieniami klientów.

Równie praktyczny jak model z konwencjonalnym napędem – przy porównywalnym całkowitym koszcie posiadania (TCO)

eVito Tourer już w wersji seryjnej zawiera wiele dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu z modelem z napędem konwencjonalnym, na przykład 17-calowe felgi lub podgrzewany fotel kierowcy. Dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent wspomagania koncentracji, asystent świateł drogowych plus i tempomat. Po raz pierwszy, jako wyróżnik w tym segmencie, dla eVito Tourer dostępne jest także opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. Zaletami systemu są zwiększony komfort jazdy, także pod względem akustycznym, a także mniejsze zużycie paliwa przy dużych prędkościach.

Cena eVito Tourer zaczyna się w Polsce od 310 990 z VAT.

Mercedes-Benz EQV 300 ekstra długi: elektryczny i inteligentny

Jednocześnie z eVito Tourerem rusza sprzedaż nowego, zasilanego akumulatorem MPV od Mercedes-Benz, czyli EQV, którego będzie można zamawiać również w wersji ekstra długiej: 5370 mm. EQV to drugi model z rodziny EQ Mercedes-Benz, który łączy bezemisyjną mobilność z przekonującymi osiągami jezdnymi, wysoką funkcjonalnością i estetyką designu. Jest przeznaczony zarówno dla rodzin dbających o środowisko, jak i amatorów sportu, którzy muszą przewieźć więcej sprzętu, lub firm użytkujących pojazdy typu shuttle. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh umożliwia przejechanie 353 kilometrów 2,3 . Zachowując te same osiągi ekstra długi EQV oferuje jeszcze więcej miejsca dla pasażerów i bagażu przy maksymalnej pojemności bagażowej 1410 l.

[1] Zużycie energii określono na podstawie dyrektywy 2017/1151/EU. Zużycie energii zależy od konkretnej konfiguracji samochodu.

[2] Zasięg określono na podstawie dyrektywy 2017/1151/EU. Zasięg zależy od konkretnej konfiguracji samochodu.

[3] Rzeczywisty zasięg zależy również od indywidualnego stylu jazdy, warunków drogowych, natężenia ruchu, temperatury zewnętrznej oraz użytkowania klimatyzacji / ogrzewania i może się różnić.

[i] Dane liczbowe są zgodne z niemieckim rozporządzeniem „PKW-EnVKV” i dotyczą wyłącznie rynku niemieckiego. Więcej informacji na temat oficjalnych danych dotyczących zużycia paliwa i oficjalnych wartości emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można znaleźć w przewodniku UE „Informacje o zużyciu paliwa, emisji CO₂ i zużyciu energii przez nowe samochody”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży przedstawicielstw handlowych, w DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH i pod adresem www.dat.de.

Mercedes-Benz

Wyświetlenia: 128

Poczuj sportowe emocje z kolekcją Shell Motorsport

22.07.2020

Odmrażanie gospodarki znacznie obniżyło straty PKB

29.06.2020

Inter Cars Dolny Śląsk podsumowuje akcję Maska dla medyka

20.07.2020

50 pojazdów Scania dla FREJA Transport & Logistics

30.07.2020

Udokumentowana praca na kontraktach GDDKiA zawsze z wynagrodzeniem

12.07.2020

Zaawansowanie prac na mostowym odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy

4.08.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

GDDKiA: Odliczamy do wakacji (cz. 7)

26.06.2020

Nie wszyscy pracownicy ryzykownych branż mają zapewnione środki ochrony przed COVID-19

15.07.2020

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer już w sprzedaży w Polsce

28.07.2020

Stacje LOTOS dobrym przystankiem w drodze na wakacje

13.07.2020

Ogromne wywrotki Scania przyciągają uwagę

23.06.2020

Sektor IT wygenerował 65% popytu na biura we Wrocławiu w pierwszym półroczu

7.08.2020