LOTOS dostarczył asfalt na ekologiczną drogę do Morskiego Oka

LOTOS dostarczył asfalt na ekologiczną drogę do Morskiego Oka

31.07.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Szlak do największego i najpopularniejszego jeziora w Tatrach został wyremontowany na początku lipca. Surowiec do wykonania drogi do Morskiego Oka dostarczyła spółka LOTOS Asfalt. Nowa nawierzchnia umożliwi komfortową i bezpieczną wędrówkę wszystkim turystom.

Prace objęły odcinek o długości 1,7 km od Włosienicy do Schroniska PTTK nad Morskim Okiem. Lipcowy remont był pierwotnie zaplanowany na czerwiec, kiedy ruch turystyczny jest mniejszy. Niestety pandemia pokrzyżowała zamiary władz Tatrzańskiego Parku Narodowego, a prac nie można było odkładać na później. Dzięki zastosowaniu technologii asfaltowej, remont został zrealizowany w rekordowym czasie 3 dni. Żadna inna technologia nie daje tak optymalnych korzyści.

Morskie Oko1

Nawierzchnie asfaltowe są nie tylko tanie i szybkie w budowaniu, ale także najtrwalsze oraz najbardziej odporne na działanie czynników atmosferycznych, takich jak woda i mróz. Są również najbardziej komfortowe dla użytkowników – m.in. dzięki równości oraz związanej z tym redukcji hałasu. Nowa droga umożliwi komfortową wędrówkę wszystkim turystom. Będzie to szczególne ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami dziecięcymi, osób starszych czy służb ratowniczych.

W mieszankach mineralno-asfaltowych zawartość kruszywa stanowi około 95 proc., a asfaltu jedynie 5 proc. Wszystkie te materiały są pochodzenia naturalnego. Asfalt jest produktem pochodzącym z przerobu ropy naftowej i neutralnym dla środowiska. Nawierzchnie asfaltowe w 100 procentach poddają się recyklingowi. Można je ponownie wykorzystać po latach, przy odbudowie tej samej drogi i chronić tym samym zużycie surowców naturalnych. Takie drogi są też bezkonkurencyjne pod kątem niskiego poziomu emisji CO 2 .

Morskie Oko2

Z uwagi na duże pochylenie terenu i spadki, warstwy asfaltowe stanowią znakomitą ochronę i zabezpieczenie przed rozmywaniem gruntu w czasie silnych opadów i wiosennych roztopów. Nie przez przypadek asfalt stosowany jest między innymi do uszczelniania zbiorników wodnych czy umacniania nabrzeży w portach. Dodatkowym atutem proekologicznym jest zastosowanie w warstwie ścieralnej tatrzańskiej drogi gotowego asfaltu WMA (Warm Mix Asphalt) do technologii „na ciepło”. Dzięki temu, zredukowana została nie tylko energia produkcji, ale też czas wybudowania i zagęszczenia nawierzchni.

Remont drogi na Morskie Oko wykonało Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A.

Morskie Oko3

Grupa LOTOS

Wyświetlenia: 417

Kuehne+Nagel wypłaca dywidendę w wysokości 4,00 CHF brutto za rok obrotowy 2019

3.09.2020

DHL Express spodziewa się rekordowego szczytu w e-commerce

28.10.2020

Allegro największym najemcą Fabryki Norblina

1.09.2020

Logistyka dla telekomunikacji prosto z SEGRO Logistics Park Warsaw, Pruszków

25.09.2020

Nowy Dyrektor Zarządzający AS 24 Polska

2.10.2020

RFID w centrach logistycznych – szybciej, dokładniej, taniej

14.09.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Wskazaliśmy preferowany wariant drogi ekspresowej S12 Radom - Puławy

23.10.2020

Protestujący górnicy żądają nierealnych postulatów. Czy strajk może ruszyć na Warszawę?

1.10.2020

Marką spedytora jest nazwisko – dwa rozwiązania, jak na nie zapracować

13.10.2020

Inwestycje infrastrukturalne w Warszawie – kiedy kolejne etapy obwodnicy?

25.09.2020

Znamy oferty na sześć odcinków podlaskiej S19

6.10.2020

Stena Nordica wraca na linię promową Stena Line między Gdynią a Karlskroną

9.10.2020