Zaawansowanie prac na mostowym odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy

Zaawansowanie prac na mostowym odcinku S2 Południowej Obwodnicy Warszawy

4.08.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 ma 6,5 km długości z czego most na Wiśle około 1,5 km. Na dojazdach do mostu, po wschodniej i zachodniej stronie Wisły, ułożona jest już nawierzchnia trasy głównej i trwają prace porządkowe oraz montowane jest oznakowanie pionowe. Najwięcej dzieje się na moście. Zaawansowanie robót na całym odcinku wynosi ok. 88 proc.

Na wszystkich podporach nurtowych zakończono betonowanie segmentów nawisowych. Trwają prace związane ze zbrojeniem łączników konstrukcji mostu. Na nitce lewej ustawiane są krawężniki, wykonywana jest także izolacja kap chodnikowych oraz hydrofobizacja powierzchni. Na moście głównym po stronie Wilanowa na jezdni prawej trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie kap chodnikowych. Po stronie Wawra montowane są deski gzymsowe i ustawiane krawężniki. Na lewej jezdni ustroju nośnego realizowane są prace przygotowawcze do układania izolacji. Montowany jest również kolektor odwodnienia jezdni lewej.

Na wszystkich obiektach, zarówno po stronie Wilanowa jak i Wawra, przeprowadzono próby obciążeniowe. Na obiektach inżynierskich, za wyjątkiem mostu, zakończono także prace związane z układaniem warstwy ścieralnej. Aktualnie prowadzone są jedynie roboty wykończeniowe.

Na wiadukcie w ciągu trasy S2 nad ul. Wał Miedzeszyński montowane są bariery ochronne. Na rampie jednej z kładek nad ul. Wał Miedzeszyński montowane są balustrady a na drugiej – na kapach i biegach schodów - układana jest nawierzchnia żywiczna.

Na węźle Wał Miedzeszyński prowadzone są roboty nawierzchniowe i brukarskie, montowana jest sygnalizacja świetlna. Wykonanie tych prac umożliwi przywrócenie ruchu w ciągu ul. Wał Miedzeszyński. W miniony weekend zakończono prace przy odtwarzaniu nawierzchni ul. Przyczółkowej. Termin zakończenia robót został przewidziany w październiku 2020 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie były warunki geologiczne, których nie można przewidzieć przed realizacją robót. Ponadto w analizie są kolejne roszczenia wykonawcy.

O postępie prac na pierwszym odcinku S2 POW, z tunelem przechodzącym pod Ursynowem, pisaliśmy tutaj.

GDDKiA

Wyświetlenia: 329

Hillebrand inwestuje w rozwój globalnej sieci logistycznej i uruchamia nowe magazyny o powierzchni 40 tys. mkw.

17.08.2020

Nowy terminal PEKAES w Olsztynie

25.08.2020

ROBYG: ponad 100 tys. zł na pomoc w walce z koronawirusem

28.08.2020

Sterowiec Goodyear Blimp – symbol od ponad stulecia

28.09.2020

Dunlop Sport All Season – przełomowa opona całoroczna na łagodne warunki zimowe

28.09.2020

Wsparcie dla pracowników sektora transportu i logistykiw czasie koronawirusa. Firma UTA dostarcza kontenery sanitarnena potrzeby niemieckiej inicjatywy branżowej #LogistikHilft

4.08.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

Canpol wybiera Consafe Logistics

16.09.2020

Nowa aplikacja UTA SmartCockpit®to prosty i wydajny system planowania tankowania

1.09.2020

EQ2 na półmetku budowy

14.09.2020

LOTOS O zaletach wodoru podczas konferencji PCHET2020

29.09.2020

Nowoczesne silniki Scania V8 budzą uzasadnione emocje

28.09.2020

ROBYG zbuduje most na warszawskim Wilanowie

3.09.2020