Volvo FH z I-Save staje się jeszcze bardziej wydajne, oszczędność wynosi nawet do 10 procent

Volvo FH z I-Save staje się jeszcze bardziej wydajne, oszczędność wynosi nawet do 10 procent

27.08.2020
Czas czytania ok. 3 minut

Obecnie wprowadzane na rynek Volvo FH z I-Save to wersja o jeszcze lepszej ekonomice paliwowej. Może obniżyć koszty paliwa nawet o dziesięć procent. Jest to wynik istotnie lepszy (o trzy punkty procentowe) niż w przypadku poprzedniej generacji.

Przypomnijmy, „Zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie zmniejszenie emisji CO2, ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm transportowych, zwłaszcza zajmujących się transportem długodystansowym. Dzięki nowemu Volvo FH z I-Save dajemy przewoźnikom jeszcze większe możliwości zmniejszenia kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko” — mówi Jessica Sandström, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.

Nowe Volvo FH z I-Save wchodzi w skład nowej europejskiej oferty Volvo Trucks wprowadzonej tej wiosny. I-Save zawiera wiele rozwiązań oszczędzających paliwo, z których najważniejszy jest silnik Volvo D13TC. 13-litrowy silnik z technologią Turbo Compound, wprowadzony na rynek na początku 2019 r., jest silnikiem Volvo zapewniającym najlepszą jak dotąd ekonomikę paliwową.

Wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszej generacji Volvo FH z I-Save w 2019 r. Volvo Trucks pokazało, że to rozwiązanie może obniżyć koszty paliwa — oleju napędowego i AdBlue — nawet o siedem procent w porównaniu z samochodem ciężarowym bez I-Save wyposażonym w tradycyjny 13-litrowy silnik Volvo. Te parametry zostały potwierdzone przez niezależne testy, a także doświadczenia Klientów.

„Połączenie niskiego zużycia paliwa, niskiego poziomu hałasu i dobrych właściwości jezdnych spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Wielu przewoźników postrzega Volvo FH z I-Save jako narzędzie pomagające zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych” — mówi Jessica Sandström.

Dzięki nowej generacji Volvo FH z I-Save twórcy produktów Volvo Trucks jeszcze bardziej zmniejszyli zużycie paliwa. Dzięki aktualizacjom oprogramowania opartym na analizie danych użytkownika równowaga między zużyciem paliwa, a właściwościami jezdnymi została poprawiona i zoptymalizowana, co przekłada się na dalsze ograniczenie zużycia paliwa w przypadku jazdy w trybie Eco.

Oprócz udoskonalenia w postaci I-Save, nowe Volvo FH ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Aby zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa, technologię I-See wyposażono w nową funkcję, która pozwala pojazdowi wykryć, kiedy można lekko zwiększyć prędkość silnika, a następnie włączyć funkcję wolnego koła, nawet na drogach, które pozornie wyglądają na płaskie.

„Ten wynik oznacza, że wybierając nowe Volvo FH z I-Save, przewoźnicy mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dziesięć procent w porównaniu ze poprzednią generacją Volvo FH wyposażoną w nasz 13-litrowy silnik zgodny z normą Euro 6 step D*. W praktyce można osiągnąć jeszcze większe oszczędności, ponieważ większość Klientów kupujących nowe Volvo FH z I-Save korzystała wcześniej ze starszych samochodów ciężarowych wykazujących większe zużycie paliwa” — wyjaśnia Jessica Sandström.

Oszczędność paliwa i wyjątkowe właściwości jezdne

Nowe Volvo FH z I-Save to duży krok naprzód nie tylko pod względem oszczędności paliwa. Zoptymalizowany moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości silnika zapewnia płynną jazdę i moc potrzebną do utrzymania wysokiej i stałej średniej prędkości, nawet w trudnym terenie.

„Dzięki nam ekonomiczna jazda nawet w górzystym terenie jest łatwiejsza i bardziej komfortowa. Z kolei najwyższej klasy kabina w nowym Volvo FH umożliwia kierowcom pracę z optymalną wydajnością w ciągu całej zmiany” — podsumowuje Jessica.

Obejrzyj Volvo FH z I-Save podczas testów zużycia paliwa przeprowadzanych przez niemieckiego dziennikarza branży motoryzacyjnej na trasie testowej Green Truck Award na północ od Monachium (j. angielski).

Volvo Trucks

Wyświetlenia: 589

Mercedes-Benz patronem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata League of Legends – Worlds 2020

9.11.2020

Znamy oferty na sześć odcinków podlaskiej S19

6.10.2020

Inter Cars jako eksportowa potęga

26.11.2020

BM Reflex: Dynamiczne zmiany cen paliw na części stacji

4.10.2020

BM Reflex: Niższe ceny paliw na stacjach

19.10.2020

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 zwyciężyła w teście opon całorocznych niemieckiego Auto Bild i brytyjskiego Tyre Reviews

1.10.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

CEVA Logistics operatorem najnowocześniejszego centrum dystrybucji książek w Europie

23.11.2020

Tarcza Branżowa nie osłoni biznesu – oceniają eksperci inFakt

29.10.2020

ID Logistics operatorem logistycznym światowego lidera na rynku e-commerce

5.11.2020

Czy nowe przepisy usprawniają wydawanie pozwoleń na budowę

28.10.2020

Ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznej to rekompensata nieprzewidzianych strat

9.11.2020

INPOST rozbudowuje flotę o 40 nowych samochodów elektrycznych

15.10.2020