Udostępniamy kierowcom obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK73

Udostępniamy kierowcom obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK73

7.09.2020
Czas czytania ok. 2 minut

Już dzisiaj w godzinach popołudniowych kierowcy będą mogli ominąć Dąbrowę Tarnowską, jadąc drogą krajową nr 73 na trasie Tarnów - Kielce. Ruch tranzytowy nie będzie się już odbywał przez środek miasta, tak jak do tej pory. Poprawi się bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców.

Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej

Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73 jest jednojezdniową drogą dwupasową klasy GP (główna przyspieszona) o długości ok. 6,9 km i nośności 115 kN/oś. W ciągu drogi powstało osiem obiektów inżynierskich: most na potoku Bagienica, pięć wiaduktów drogowych (trzy nad drogami i ulicami, dwa nad linią kolejową) oraz dwa przejścia dla zwierząt. Wykonany został system odwodnienia, drogi dojazdowe, zjazdy, chodniki i zatoki postojowe do kontroli pojazdów. W trosce o środowisko i komfort mieszkańców zrealizowano ekrany akustyczne i urządzenia oczyszczające wody.

Umowa na kontynuację i oddanie do ruchuGDDKiA

Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej budowana była przez dwóch wykonawców. Pierwsza umowa na budowę podpisana została 23 listopada 2016 r. W październiku 2017 r. budujące obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej konsorcjum firm przerwało prace. 19 października 2017 r. GDDKiA odstąpiła od kontraktu, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Wykonawca ten nie wywiązywał się z zapisów umowy i harmonogramu. Coraz bardziej opóźniał prace, nie przedstawił programu naprawczego, chociaż podjął takie zobowiązanie, ograniczył swoje działania na budowie, a nawet wstrzymał prowadzenie robót. Nie realizował także swoich zobowiązań w zakresie wypłaty wynagrodzenia na rzecz podwykonawców, dostawców i usługodawców.

Z drugim wykonawcą, polsko-węgierskim konsorcjum (Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX, AZI-BUD i DUNA ASZFALT Út-és MélyépitÕ Kft.), umowa na kontynuację budowy została podpisana 10 lipca 2018 r. To konsorcjum ukończyło prace, co umożliwiło oddanie obwodnicy do ruchu.

Dofinansowanie ze środków unijnych

Wartość budowy wynosi ponad 102 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dofinansowania wynosi ponad 92 mln zł.

KalendariumGDDKiA

14 lipca 2006 r. - podpisanie umowy na wykonanie dokumentacji projektowej

29 kwietnia 2010 r. - wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych

27 lipca 2012 r. - wydanie decyzji ZRID

26 listopada 2016 r. - podpisanie umowy na budowę

19 października 2017 r. - odstąpienie od kontraktu

10 lipca 2018 r. - podpisanie umowy na kontynuację budowy

7 września 2020 r. - oddanie do ruchu

GDDKiA

Wyświetlenia: 222

Polska powinna przetwarzać 50% odpadów komunalnych, a przerabia zaledwie 26%

11.08.2020

Na ulicach Freiburga jeszcze więcej elektrycznych Solarisów

25.09.2020

Wsparcie dla pracowników sektora transportu i logistykiw czasie koronawirusa. Firma UTA dostarcza kontenery sanitarnena potrzeby niemieckiej inicjatywy branżowej #LogistikHilft

4.08.2020

Tanie jesienne tankowanie na Circle K Express

18.09.2020

LPP dalej z SEGRO – e-commerce polskiego lidera branży odzieżowej ze Strykowa na Europę

19.08.2020

Solaris dostarczy do Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie 70 autobusów CNG

5.08.2020
Pokaż więcej

Ostatnio dodane wiadomości

A4 koło Krzyżowej jest przejezdna, ale wymaga docelowej naprawy

26.08.2020

BM Reflex: Podwyżek na stacjach na razie nie widać

7.09.2020

DHL Express wprowadza korektę cen na 2021r

18.09.2020

ROBYG wspiera dzieci

7.09.2020

Aplikacja EQ Ready z nowymi funkcjami, które pomogą podjąć decyzję o wyborze auta

7.08.2020

Inter Cars wspiera 5. Bieg po oddech

27.08.2020